Vaatteiden ohuus.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletteko huomanneet saman ongelman? Nykyisin kun ostaa paitoja, niin kaikki vähänkin siistimpää materiaalia olevat paidat on ohuita ja läpinäkyviä. Trikoota ja puuvillaa löytyy kyllä vaikka minkä paksuisena, mutta jos haluat juhliin topin tai jonkun vähän siistimmän paidan, niin ne on järestään läpinäkyviä?

Mun mielestä esim. sifonkitopin alle ei ole järkeä laittaa aluspaitaa, kun haluaisin että paidassa itsessään on vuori jos se sellaisen tarvitsee. Tämä ongelma on ihan normaalihintaisissa paidoissa (30-50e) en siis puhu mistään 7.90 gina tricotin biletopeista.

Mun mielestä tulee epäsiisti vaikutelma jos paidan alla näkyy topin ja rintsikan olkaimet päivänselvästi läpi.

Onko mulla siis käynyt vain huono tuuri ostoksilla vai tämmösiäkö vaatteet on nykyisin?
 
vierailija
Kun on ohut kangas, se on usein halvempaa. Ainakin puuvillan kohdalla on näin, ehkä myös muiden kankaiden kohdalla. Kaupat haluavat enemmän voittoa. Ohuiden vaatteiden kuljetuskustannuksetkin taitavat olla pienempiä. Sinne biletopin alle pitäisi ostaa vielä toinen toppi, tai ainakin edustavat alusvaatteet, ja sekin on hyvä tapa rahastaa asiakkaalta lisää.
 
Puuvilla on kallista, mutta on tekokuidutkin naurettavan ohuita. Kai se on muodissa nyt, tykätään esitellä alusvaatteita. Mulle ohuet kankaat antaa halvan vaikutelman. Itse pidän paksuista ja pehmeistä msteriaaleista, siksi (myös) suosin kirpputoreja.
 
vierailija
Puuvilla on kallista, mutta on tekokuidutkin naurettavan ohuita. Kai se on muodissa nyt, tykätään esitellä alusvaatteita. Mulle ohuet kankaat antaa halvan vaikutelman. Itse pidän paksuista ja pehmeistä msteriaaleista, siksi (myös) suosin kirpputoreja.
Tuo on muuten totta, että kirpputoreilla vaatteet ovat usein laadukkaampia ja paremman näköisiä kuin kauppojen uudet rytkyt ja lumput. Ennen vaatteet olivat laadukkaampia, tai sitten kirpputoreille asti eivät päädy ne kaikkein huonompilaatuiset vaatteet, koska ne eivät kestä paria pesua kauempaa.
 
vierailija
Tuntuu myös, että toinen ääripää on sitten ihan mummoille suunnatut vaatteet. Joko ostat läpinäkyvän ja nuorekkaan tai sitten jonkun selkeästi +50 tarkoitetun mallin...

Vintagevaatteisiin siirtyisin mielelläni jos niitä olisi enemmän tällä suunnalla tarjolla. Kirpputorien kiertely on jäänyt nykyisin vähemmälle, kun se vie aikaa ja vaatii usein kierrokset jotta löytää parhaat päältä.
 

Yhteistyössä