Vähän ihmettelen (äiti-ihmisen alkoholin käyttö)

  • Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti
"huh huh"
Äiti jolla vajaa 3-v. lapsi.Äiti arkipäivät töissä, ja lapsi on pk:ssa. Lapsen isä paljon reissuhommisaa. Äiti menossa n. 2 kk sisään neljättä kertaa viihteelle johon liottyt myös reipasta alkoholin käyttöä. Mä en käsitä miten raaskii mennä noin usein? Käy ympäri vuoden aika tasaseen ryyppäämässä.
 
"vieras"
Mikä ..tun äiti-ihminen? Onko myös isä-ihmisiä ja lapsi-ihmisiä?

Ja entä sitten, jos kesällä haluaa viihteelle viikonloppuisin? Varsinkin jos on käytännössä yksinhuoltaja viikoittain? Hanki ap elämä, älä kyttää muiden.
 
"Hohhoijaa"
Siis onko ongelma se, että pari kertaa kuukaudessa on liian usein juoda alkoholia? Vai tarkoitatko, että miten raaskii olla kahdesti kuukaudessa pois kotoa? Olisitko kauhuissasi, jos hän kävisi vaikka neljä kertaa viikossa lenkillä/kuntosalilla tai jonkun ystävän kanssa kahvilassa?

Meni ihan pointtisi ohi. Tai ehkä en vaan tajua, mitä outoa tuossa on.
 
hitsit
Mulla on kanssa 3vee. Käyn salilla kerran viikossa ja jumpassa kerran viikossa. Olen yhteensä 4 tuntia viikossa poissa kotona hereillä olevan lapsen luota.

Lisäksi juon alkoholia joka viikonloppu. Ja vielä kotona. Ja ihan viinilasista julkeasti.

Olen huono äiti-ihminen.

Ai niin: värjään myös tukkaani....
 
Toki on hyvä ottaa omaa aikaa, mutta itse ajattelen näin että jos on jokatoinen viikonloppu krapula niin on se kuitenkin todella väsyttävää ja lapsilta pois kun se päivä menee ihan harakoille. Mutta jokainen tekee tavallaan.
 
"muu"
Mutta eihän sitä krapulaa sivistyneelle ihmiselle tule? Itse ainakin todella harvoin otan sen verran, että tulisi krapula. Ihan normaalisti pönötän puistossa klo 08.30 aamulla vaikka olisi ollutkin "viihteellä" ystävän kanssa :)
 
"..."
Tota. Musta se krapulakaan ei oo keltään pois. Silloin vietetään sit vaikka niitä neuvolan mainostamia "pyjamapäiviä" jolloin ei tehdä mitään. Mut jeesustelkaa ja arvostelkaa muita toki, jos se saa teidät tunteman itsenne paremmiksi ihmisiksi. Mä itse diggaan enemmän vaikka hyvistä bileistä. Ja vetäsen kännitkin jos tuntuu siltä, ja sauma on sopiva.

Ainiin, ja todellakin "raaskin". Mitä se ikinä tarkoittaakaan.

Mut nyt rupes kyl tuntuu et tän alotuksen täytyy olla provo..
 
Mä ihmettelen niitä äitiä ja isiä, jotka juovat joka viikonloppu perskännit ja vielä pari päivää putkeen. Pari kertaa kuukaudessa ei ole mielestäni paha määrä rillutella, jos siihen vain aika riittää. Itsekin voisin käydä, jos vain ehtisisin.
 
"hansu"
se mikä on toiselle liikaa on toiselle liian vähän. ja toisinpäin. kukaan ei voi toisen elämästä sanoa mitä hän tekee liikaa tai liian vähän. oma elämä rulez!! (sitäkään ei tosin tunnu kaikilla ihmisillä olevan)
 
"vieras"
Kyllä se krapula vain on lapselta poisn sen ikäinen että tarvitsee aktiivisesti aikuista touhuilemaan kanssaan yms.

Ja humalassa oleva aikuinen ei välttämättä tunnu lapsesta turvalliselta, omalta itsestään.

Toki eri asia, jos lapsella on noina krapulapäivinä ja känniaikoina hoitaja.
 
Mitä toisten juopottelut muille kuuluu..

Ja mitä se äiti/lapsi menettää jos äiti on illan rilluttelemassa, vallankin jos ei harrasta krapulaa, kuten minun useimmat tuttuni, minä itse mukaanlukien..

Mä kävisin ulkona useamminkin jos vaan olis lapsenvahti.
 
ap !!
Eikös sitä viinaa vedetä lähinnä illalla/yöllä. Jos mä nyt lähden dokaamaan, ei se ole MITENKÄÄN mun lapsiltani pois. Ne nukkuu jo.
Täälläkin hyviä roolimalleja omille lapsille
ei se haittaa jos juon kotona pienten lasten läsnä ollessa tai oon krapulassa - eipä se lapsi toisaan ihmettele sitä väsynyttä, alkolle haisevaa, ns. normikäytöksestään poikkeavaa vanhempaa, juuu ei
Eikä se haittaa kun ne on nukkumassa, kun dokaan - useimmat on tosiaan baariyön jälkeen ihan hyässä kunnossa huolehtimaan lapsistaan, juu on
Eikä se haittaa vaikkaa joisin joka toinen vkl tai joka vk, onhan sillä lapsella isä, joka käy sit kans bilettään ne toiset jokatoiset vkl:t. Ihan normia, on
Usein toistuva kännääminen on ihan hyvä syy olla pois omien lasten luota, kun on ne tehty mutta ei viittitä olla niiden kanssa. Ja sossu ja lastensuojelu, poliisi etc. on sit työllistettyjä seurasten osalta.
 
"vieras"
Täälläkin hyviä roolimalleja omille lapsille
ei se haittaa jos juon kotona pienten lasten läsnä ollessa tai oon krapulassa - eipä se lapsi toisaan ihmettele sitä väsynyttä, alkolle haisevaa, ns. normikäytöksestään poikkeavaa vanhempaa, juuu ei
Eikä se haittaa kun ne on nukkumassa, kun dokaan - useimmat on tosiaan baariyön jälkeen ihan hyässä kunnossa huolehtimaan lapsistaan, juu on
Eikä se haittaa vaikkaa joisin joka toinen vkl tai joka vk, onhan sillä lapsella isä, joka käy sit kans bilettään ne toiset jokatoiset vkl:t. Ihan normia, on
Usein toistuva kännääminen on ihan hyvä syy olla pois omien lasten luota, kun on ne tehty mutta ei viittitä olla niiden kanssa. Ja sossu ja lastensuojelu, poliisi etc. on sit työllistettyjä seurasten osalta.
Minä olen näin kesäaikaan käynyt varmaankin tuon joka toinen viikonloppu terassilla, iiiiik! :D Normaalisti käyn ehkä kerran kahdessa kuussa, joskus harvemmin. Mies (eli siis isä-ihminen) käynyt nyt kesällä tasan kerran, käy ehkä muutaman kerran vuodessa yhteensä. Krapulaa ei oo, ei tuu, herään aamulla ihan normaaliin aikaan ja teen ihan samoja juttuja lasten kanssa kuin muinakin päivinä. Mutta onhan se nyt ihan kamalaa, että äiti-ihminen (mikä vitun äiti-ihminen?) käy ulkona! :O Suosittelen ap sullekin, sulle tuntuis pieni rentoutuminen tekevän ihan hyvää! ;)
 

Yhteistyössä