Väheneekö teillä maidon juonti/ juuston syönti uuden hinnankorotuksen myötä?

kun toukokuussa taas maidon hinta noussee peräti euroon, ja juuston kilohinta kymppiin (tietenkin juustosta riippuen) Nykyäänkin meillä menee yli 100 euroa maitoon ja juustoon kuussa, luulen että itse vähennän ainakin juuston syöntiä... :(
 
en usko että vaikuttaa hinnan nousu, onneksi ei tarvitse enää laksea kauppareissuilla mitä pystyy ostamaan ja mitä ei, sitäkin olen joutunut ihan tarpeeksi aikoinaan tekemään.
Varmasti kyllä katsotaan mistä kaupasta ne maidot ym kannattaa ostaa, joku kauppa kuitenkin myy halvemmalla ainakin maitoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Outcider:
kun toukokuussa taas maidon hinta noussee peräti euroon, ja juuston kilohinta kymppiin (tietenkin juustosta riippuen) Nykyäänkin meillä menee yli 100 euroa maitoon ja juustoon kuussa, luulen että itse vähennän ainakin juuston syöntiä... :(
Ei ainakaan maidon juonti vähene. Juustoa meillä ei muutenkaan ole aina tarjolla.

Saisikohan maidontuottajatkin nyt paremman maksun maidosta, vai meneekö tämä korotus suoraan meijerin ja kauppiaitten pussiin? :eek:
 
vieras
Meillä menee muutenkin maitoa luvattoman vähän, joten se ei kyllä voi enää vähetä, mutta varmaan juustoja tulee sitten harvemmin ostettua, nykyisinkään se ei ole tuote, jota on Aina jääkaapissa..
 
tuskin maidon kulutus vähenee meilläkään, maitoa kyllä menee meillä tosi paljon :ashamed:
mutta meillä lapset juo miel. maitoa kuin mehua janoon, sitä vois opetella että joisivat vaikka vettä janoon, vettä ei oikeestaan koskaan juo :whistle:
itekki juon maitoa kyllä ruuan kanssa 1-2 lasia, hyvää kun on :p
 
Meil maksetaan jo 1,5litran maidosta 1,32e joten samalla skaalalla mennää ja muutenki juustoa menee vähän. Sanotaan myös että kesään mennessä ei härkää enää saa kun sen kilohinta nousee maltaisiin.
 
rv40
Siis oikeestikko nousee maidon litrahinta euroon??? Onko tämä varma tieto?

Miten helvetissä edes saa nostaa noin paljon. Täältä sai maitoa vielä joka kaupasta 59 sentillä joulukuussa, nyt on 72 senttiä. Eikö toi oo jo laitonta.

Mut vastaus kysymykseen on, että tuskin rajoitetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rv40:
Siis oikeestikko nousee maidon litrahinta euroon??? Onko tämä varma tieto?

Miten helvetissä edes saa nostaa noin paljon. Täältä sai maitoa vielä joka kaupasta 59 sentillä joulukuussa, nyt on 72 senttiä. Eikö toi oo jo laitonta.

Mut vastaus kysymykseen on, että tuskin rajoitetaan.
Täällä maksaa jo nyt useimmissa kaupoissa 93 senttiä :eek: .
 
Turkilmas
Ei vähene. Mutta meillä on koko perhe ihan heikkona Oltermannin juustoon ja meillä meneekin viikossa sellainen iso paketti. Sitä vois vähän rajoittaa tai ostaa jotain halvempaa ja vähemmän hyvää juustoa jos tuo kulutus vaikka sitten vähän rajoittuis...
 

Yhteistyössä