Väittely puolison kanssa piereskelystä, faktatietoa kaivataan!

  • Viestiketjun aloittaja olen tosissani en provo
  • Ensimmäinen viesti
olen tosissani en provo
Anteeksi omituinen aihe mutta kysyn ennemmin täältä kuin facebookissa.

Onko kenelläköön faktatietoa seuraavaan väitteeseen liittyen: Jos ihmistä pierettää, hänellä on silloin kakkahätä.

Mieheni on jo vuosien ajan väittänyt noin, ja käskee lapsia vessaan istumaan jos joku heistä pieraisee. Olemme nyt koko perhe hotellissa ja sama asia toistuu taas melkein riidaksi asti, kun lapsi väittää ettei hänellä ole vessahätä ja miehen mielestä hänen pitäisi silti mennä vessaan kokeilemaan.
 
vierailija
Sinun miehesi kohdalla varmaan pitää paikkansa, hänellä on kakkahätä kun pierettää. Monella muullakin se voi olla merkki, että kohta tulee. Jollakin toisella vaan saattaa olla ilmaa kiertämässä suolistossa ja se pierettää ilman kakkahätää.

Sano miehellesi, ettei pidä liikaa yleistää, ei kaikilla ole kuten hänellä.
 
vierailija
On ihan normaalia päästellä kaasuja alle 20 kertaa päivässä. Se on ihan tutkittu juttu.
Ei silloin voi ajatella että joka kerta olisi kakkahätä. Ei terve ihminen voi paskoa esim. viittätoista kertaa päivässä.

Että höpöhöpö miehelles.
 
vierailija
Anteeksi omituinen aihe mutta kysyn ennemmin täältä kuin facebookissa.

Onko kenelläköön faktatietoa seuraavaan väitteeseen liittyen: Jos ihmistä pierettää, hänellä on silloin kakkahätä.

Mieheni on jo vuosien ajan väittänyt noin, ja käskee lapsia vessaan istumaan jos joku heistä pieraisee. Olemme nyt koko perhe hotellissa ja sama asia toistuu taas melkein riidaksi asti, kun lapsi väittää ettei hänellä ole vessahätä ja miehen mielestä hänen pitäisi silti mennä vessaan kokeilemaan.

Minäkin erehdyin aamulla syömään tavismaitoon tehtyä pannaria ja joinki vielä maitoa. Olen piereskelly sitte koko päivän. Mutta ei. Ei kakata enkä vessaan mene. Jotku ruuat aiheuttavat enemmän kaasua ku toiset. Esim kaalit ja sipuli. Ja ne pierettää. Toisella vähemmän toisella enemmän... Kyllä kai se nyt pitäs olla yleistä tietoa. :)
 
vierailija
Jos vatsa toimii hyvin, ei pieretä muuten kuin sillon kun on hätä kohta tulossa. Toki jotain pientä voi päivän mittaan, mutta jos haju on hirveä tai äänekäs, pitäis olla pian. Huonosti toimivalla pierettää jatkuvasti, läysä maha tai ummetus. Tai sitten suoleen jää tavaraa, mutta sekään ole normaali tila.
 

Yhteistyössä