Väkivaltainen odottaja-nukkuja

Moikka!

Olen rv 9+ ja olen jo muutamaan otteeseen raskauteni aikana yöllä tietämättäni nukkuessani raapinut, lyönyt ja tarttunut lujasti kiinni vieressä olevaan mieheeni, joka on tietty säikähtäen herännyt näihin. Lisäksi olen kuulemma muutamina öinä paiskonut tavaroita lattialle tai itse pyörinyt lattialle. Kun mieheni on laittanut valon päälle, olen kuulemma lopettanut touhuni ja jatkanut uniani. Ja pelottavinta tässä on se, etten itse muista tehneeni mitään tuollaista. En siis muista uniani kuin hyvin harvoin, ja jos muistan, ne ovat olleet pelottavia eli joku on ajanut minua takaa tai olen pudonnut johonkin.

Olen ennen raskauttakin jo monta vuotta silloin tällöin nähnyt pelottavia unia ja tippunut itse lattialle tai heitellyt yöpöydältä tavaroita lattialle, mutta nyt raskausaikana nuo aiemmin mainitut touhuni ovat olleet kyllä todella ääripäästä ja paljon pahempia kuin ikinä ennen.

Huolenamme onkin, kun lapsi sitten kesällä syntyy, en kai tee hänelle mitään tuollaista. Olen jutellut huolestani parin tuttavani kanssa ja he ovat vakuuttaneet, että vauvan synnyttyä äidillä on kyllä sellainen äidinvaisto koko ajan päällä, että yölläkin nukkuu vain koiranunta, joten tuskin tuollaista tapahtuisi, mutta silti huolestuttaa...

Onko kenellekään samanlaisia kokemuksia? Ja apukeinoja? Niitä kaipaisin kovasti!!
 
Mä olen myös yöllä levoton, en kyllä tipu lattialle tai heittele tavaroita. Mies saa melkein joka yö painaa minut takaisin nukkumaan, välillä herään ja tokaisen olevani matkalla vessaan. Miehelle puhun, hätäännyn, etsin jotain, näen että esim: vaatepino on jotain ihan muuta yms. Vauva nukkui meidän välissä perhepedissä pienenä ja kaikki meni hyvin.Sitten kun kasvoi noin 2v. aloin yöllä etsimään häntä, tunnustelin että oli vieressä ja kaikki hyvin. Kun lapsi nukkui vieressä isompana omassa sängyssää, niin mies nukkui hänen vieressään -etten herättäisi neitiä.

Ei ole hyvä jos tiput sängystä, siirrä sänkyä niin, että nukut seinässä kiinni -mies kerkii estää sua tippumasta. Oletko huomannut, että jokin elokuva tulisi uniisi ja silloin eteenkin koet olevasi takaa-ajettu?? Joskus itselle asiat tulee uneen vaikkei niitä sit muistakkaan aamulla.

Toi unissa touhuuminen on outoo, en tiedä mistä johtuu -meillä sitä tekee äiti ja veli myös. Nuorempana se oli aika noloa kun sekoili jossain leirillä tai yökylässä -nyt osaa varoittaa muita etukäteen ja se on sitten voi voi jos yöllä on jotain tapahtunut.

Et sä sille vauvalle mitään tee -silloin nukkuu muutenkin sellasta puolinaista unta-herää jokaiseen rapinaan. Ja jos se pelottaa, laita sänky lähelle miestä.
 
Tyhjennä yöpöydät tavaroista niin ei ainakaan ole mitään mitä heitellä ja laita vauva omaan pinnasänkyyn nukkumaan niin et voi unissasi tarttua häneen kiinni.

Raskausaika kyllä valmentaa sua varsinkin loppuraskauden öisillä vessakäynneillä jne nukkumaan kevyesti ja heräämään helposti. :flower:
 

Yhteistyössä