Välikysymys: Minkä asian puolesta olisit valmis kuolemaan?

vieras
No, rakkaimpiensa puolesta vois kuolla jos omalla toimella vois taata sen, että he jäisivät eloon. En kestäisi ajatusta, että en olisi tehnyt mitään toisen pelastamiseksi jos se kerran olisi mahdollista. Mutta.. olen myös tietoinen siitä, että tositilanteen tullen en välttämättä pystyisikään toimimaan, elämänjano on suuri.
 
äiti
Lapseni puolesta voisin kuolla, vaikka välillä mietin olisiko parempi antaa tämän jäädä orvoksi vai antaa ikuinen lepo, jos tällainen valintatilanne tulisi. Muuten olen niin itsekäs, etten ehdoin tahdoin kuolisi minkään asian puolesta.
 
vieras
En kuolisi minkään asian tai kenenkään ihmisen puolesta. Lapsia mulla ei ole. Vaikka rakastankin perhettäni ym. läheisiäni, rakastan kuitenkin itseäni vielä enemmän enkä olisi valmis kuolemaan kenenkään puolesta.
 
Fakta juttu
En olis valimis kuolemaan minkään asian puolesta, en kenenkään puolesta. Perustelu: meillä jokaisella on vain 1 elämä, se oma. Mitä helvettiä sitä toisen puolesta kuolemaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fakta juttu:
En olis valimis kuolemaan minkään asian puolesta, en kenenkään puolesta. Perustelu: meillä jokaisella on vain 1 elämä, se oma. Mitä helvettiä sitä toisen puolesta kuolemaan?
Koska joidenkin tekojen kanssa ei enää pysty elämään.

Otetaanpa kaukaa haettu esimerkki. Olet pankissa lapsesi kanssa ja ryöstäjät törmäävät sisään. Syntyy pankkivankitilanne. Ryöstäjät päättävät tappaa yhden panttivangeista neuvottelujen vauhdittamiseksi. He valitsevat lapsesi. Sinulla on mahdollisuus tarjoutua tapettavaksi lapsesi sijasta. Teetkö niin? Jollet, niin pystytkö enää sen jälkeen katsomaan peilikuvassasi näkyvää hahmoa silmiin? Onko elämäsi enää elämisen arvoista?
 
Montakin asiaa mutta vain jos mun kuolemasta olis jotain hyötyä =)

Jos esimerkiksi maailmanrauha olis taattavissa mun kuolemalla niin olisin heti vapaaehtoinen. Samoin jos mun kuolema estäis vaikkapa ilmastonmuutoksen niin ilmoittautuisin mielelläni tehtävään.

Mutta ku noin ei oikein taida olla... Edes villeimissä unelmissa.
 
mikä tahansa
on parempi kuin tämä rupinen elämä.
mie olen jopa valmis kuolemaan kun tietäisin että sitten lapset sais kelalta korvauksia kunnes ovat 21v ja samaten mies sais jonkin korvauksen.

mie kun olen vaan se inhoottava natku kenen kanssa on liian vaikea elää..ei ole pakko.
 
Kuolisin vain mieheni ja lapseni puolesta. Mutta ehdottomasti kuolisin jos he tai jompi kumpi olisi vaihtoehtona. Rakastan heitä yli kaiken, yli itseni. Mutta rakastan kyllä itseänikin niin paljon etten kuolisi muiden takia vaikka läheisiä onkin paljon.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja Fakta juttu:
En olis valimis kuolemaan minkään asian puolesta, en kenenkään puolesta. Perustelu: meillä jokaisella on vain 1 elämä, se oma. Mitä helvettiä sitä toisen puolesta kuolemaan?
Koska joidenkin tekojen kanssa ei enää pysty elämään.

Otetaanpa kaukaa haettu esimerkki. Olet pankissa lapsesi kanssa ja ryöstäjät törmäävät sisään. Syntyy pankkivankitilanne. Ryöstäjät päättävät tappaa yhden panttivangeista neuvottelujen vauhdittamiseksi. He valitsevat lapsesi. Sinulla on mahdollisuus tarjoutua tapettavaksi lapsesi sijasta. Teetkö niin? Jollet, niin pystytkö enää sen jälkeen katsomaan peilikuvassasi näkyvää hahmoa silmiin? Onko elämäsi enää elämisen arvoista?
Todella kaukaa haettu olikin esimerkkisi, en jaksa sitä sen kummemmin pohtia. En kuolisi kenenkään puolesta. Selitellä mun ei tarvi kantaani.

 
manna
Haluan että olen kuolen ennen kahta lastaani EHDOTTOMASTI.

Esikoiseni kuoli viime vuonna 5-vuotiaana ja silloin olisin toivonut että itse olisin ollut siinä. Hän joutui kärsimään niin ...
:(
 

Yhteistyössä