Vai lievä tauti?!

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Meillä on enterorokkoa ja joka paikasta mistä luin taudista niin sanotaan että on yleensä lievä tauti ja moni sairastaa huomaamatta.
Meidän lapset ovat olleet kyllä tosissaan sairaita. :(
2v ei suostu kunnolla edes käveleen. Saati syömään.
Ja lasten serkut myös olleet kyllä tosi kipeitä.
 
4 äiti
meillä kaikki lapset (1,6,8,10v)sairastanu ja minä,ja kaikilla ollu tosi raju,korkea kuume,yli 39,ja rakkulat,ja pää ja lihakset todella kipeänä,ei ollu mkää helppo tauti,ja yks lapsista sairasti sitte vielä aivokalvontulehuksen.
 
"miuu"
meillä lapset sairastivat sen pari vuotta sitten todella lievänä. Yhtenä päivänä oli kuumetta ja sitten oli niskassa pientä näppyä. Se varmaan vaihtelee, että onko lievä vai kauhea tauti.

Toivottavasti alatte jo tervehtyä! Mä mietin, että eikö entero ole sellainen tauti, joka sairastetaan vain kerran..?
 
"Kupla"
Meillä tuli kaikille kolmelle 3 ja kaksoset 1 1/2v rakkuloita kurkkuun niin etteivät suostuneet edes juomaan juuri mitään kahteen päivään. 3 v huusi kivusta jopa niellessään yhtenä päivänä. Kaikilla kuume yli 39. Esikoisella ei ollut rakkuloita juuri muualla kuin kurkussa. Kaksosilla vaippa-alue täynnä ja toisella jalat ja kädet täynnä. Oli kyllä kamalaa yksin huolehtia kaikista kun huoli oli kova, kaikki tosi kipeitä ja itkusia ja mies tietysti työreissussa. Ei ollu ihan lieväoireinen, ei! Tsemppiä! Ei auta kun antaa vaan särkylääkettä. Menee kuitenkin onneksi yleensä aika pian ohi.
 
"Lissu"
Meillä oli se pari vuotta sitten kanssa tosi rajuna. Kuume 39-40 lapsilla ja minulla myös, rakkuloita kirjaimellisesti satoja. Poika oli silloin 8 kk eikä suostunut tissille kolmeen päivään kun suu oli raukalla niin kipeä, oli pakko ruiskulla väkisin juottaa nestettä. Oli oikeasti kamalaa. Atarax vähän helpotti kutinaa. Lapsilta lähti kaikki kynnet sormista ja varpaista, multa vain yksi kynsi.
 
"vieras"
Meillä kävi enterorokko koko perheen läpi pari vuotta sitten joulunalla ja oli tosi lievä. Jokaisella kolmella lapsella sekä minulla ja miehellä oli vuorokaudne kestänyt kuume. Lapsista van nuorimmalle tuli vaippa-alueelle näppyjä/rakkuloita mitälie, miehellä tuli kämmeniin ja jalkapohjiin, mulle tuli yksi kurkkuun. Se olikin vittumaisin.
 

Yhteistyössä