Vaihdetaan rekkakuski säännöllistä päivätyötä tekevään!!

Joskus tähän touhuun menee totaalisesti hermo. :mad:

Mies soitti tänään töistä, että loppuviikko olisi sitten ajettavana kevyttä 02-21 työvuoroa. Tokihan tossa päivässä on väleissä muutamat parin tunnin tauot (ei kylläkään niin montaa, että tuosta laillinen tulisi), mutta työaika on tuo.

Ehkä eniten vituttaa, että pomo oli taas vain ilmoittanut tämän muutoksen, ei kysytty onnistuuko. Ja mies on tietenkin niin tossukka, ettei saa sanottua mitään. :headwall:

Onko sellaista normaalia 8-16 päivätyötä enää olemassakaan? Jos alkais juttelemaan mites olisi uudelleen kouluttautuminen..
 
"mä"
Joo on meillä :)
Tekee päivätyötä n.9-17 ja illat valmentaa molempien poikien jalkkisjoukkueita eli miestä näkee kotona viikonloppuaamuisin jos ei ole turnauksia :)
Älä kadehdi turhaan.
 
Täältä vaihdossa työajalla 6-14 ja illat omassa autotallissa yrityksensä parissa. Saat samalla opastaa tietokoneen käyttöä alkeista asti, sekä sopeutua siihen että kaikki aikataulut ja kotihommat on tiukasti sidottuna siihen miten mies kotona ja sattuu jaksamaan.. Tai vaihtoehtoisesti kuunnella, kuinka häntä ei oteta huomioon päivän kulun suunnitelmissa :D Niin nauttisin kun vois vapaammin itse pyörittää tätä arkea, johon toinen ei jaksa kantaa oikein korteansa kekoon eikä omaa kunnollisia mielipiteitä mihinkään, mutta kovasti haluaa olla mukana säätämässä, mitä muut milloinkin tekee..huoh.. onhan tuossa hyvätkin puolensa, nyt vaan taas huono päivä :ashamed:
 
"vieras"
Sää sentään tiedät millon mies lähtee ja tulee. Meillä mies yrittäjänä kuljetusalalla. Aamulla lähtee yleensä 6-8 välillä ja tulee illalla 20-23 välillä. Ja jos joku kuskeista sairastuu niin saattaa lähtö olla yhdeltä yöllä ym.

Mutta oikeasti en ymmärrä että on noin paljon firmoja jotka ajattaa kuskeilla laittoman pitkiä linjoja. Tai siis ettei ole tarpeeksi lepoaikaa. Mut nykyisen taloustilanteen kun ottaa huomioon nuo tulee vaan lisääntymään.
Miehen firmassa ovat tosi tarkkoja kuin pitkää päivää kuskit tekee. Osa ajaa sen 14 h kerralla mut ovatkin sit töissä vaan 3 pv viikkossa.
 
Mun mies on kovasti lähössä rekkakuski alalle... Mä oikeastaan ihan odotan niitä päiviä :D Onkohan mulla ihan kaikki kotona :D
Mutta joo, kaverin mies oli kanssa alalla ja eipä miestä paljoa kotona näkynyt, vasta kun iltaisin. Mies vaihtoi maanrakennusalaan, eipä siinäkään päivät lyhentynyt yhtään, lähtee kuulemma aamulla 5aikaan ja tulee illalla klo-18-21.
Minusta on nykyään jopa sairasta, että työhön pitää periaatteessa tuhlata koko elämänsä, mutta toisaalta meidän perheen arkeen sopisi nuo miehen pitkäaikaisetkin poissa olot.. Mutta jos saisi valita, niin ehkä se kumminkin olisi parempi pieni palkka ja normipäivät, kuin ettei näkisi toista kuin vilaukselta ja palkka olisi isompi...
 
[QUOTE="vieras";26800843]Sää sentään tiedät millon mies lähtee ja tulee. Meillä mies yrittäjänä kuljetusalalla. Aamulla lähtee yleensä 6-8 välillä ja tulee illalla 20-23 välillä. Ja jos joku kuskeista sairastuu niin saattaa lähtö olla yhdeltä yöllä ym.

Mutta oikeasti en ymmärrä että on noin paljon firmoja jotka ajattaa kuskeilla laittoman pitkiä linjoja. Tai siis ettei ole tarpeeksi lepoaikaa. Mut nykyisen taloustilanteen kun ottaa huomioon nuo tulee vaan lisääntymään.
Miehen firmassa ovat tosi tarkkoja kuin pitkää päivää kuskit tekee. Osa ajaa sen 14 h kerralla mut ovatkin sit töissä vaan 3 pv viikkossa.[/QUOTE]

No äläpä muuta. Typerintä on se, että jos noista työajoista jää kiinni, sakko tulee kuskille. Ja niitä sakkoja tulee sitten olla useampi ennen kuin firman toimintaa millään lailla tutkitaan.

Useimmiten on niin, etten tiedä milloin tuo tulee. Tosin ns. normaali päivä on kyllä lyhyempikin, noin 02 - 10/12/14 suunnilleen. Noista työajoista ei myöskään saa mitään yölisiä tms. eikä ylityökorvauksista ole tietoakaan.

Joskus pistää miettimään mitä järkeä tuossa on. Näkyyhän se toki palkassa (vaan ei kyllä niin paljon kuin sietäisi näkyä), mutta kuitenkin... Hullun hommaa.
 
Mun mies on kovasti lähössä rekkakuski alalle... Mä oikeastaan ihan odotan niitä päiviä :D Onkohan mulla ihan kaikki kotona :D
Mutta joo, kaverin mies oli kanssa alalla ja eipä miestä paljoa kotona näkynyt, vasta kun iltaisin. Mies vaihtoi maanrakennusalaan, eipä siinäkään päivät lyhentynyt yhtään, lähtee kuulemma aamulla 5aikaan ja tulee illalla klo-18-21.
Minusta on nykyään jopa sairasta, että työhön pitää periaatteessa tuhlata koko elämänsä, mutta toisaalta meidän perheen arkeen sopisi nuo miehen pitkäaikaisetkin poissa olot.. Mutta jos saisi valita, niin ehkä se kumminkin olisi parempi pieni palkka ja normipäivät, kuin ettei näkisi toista kuin vilaukselta ja palkka olisi isompi...
Ja kun siellä töissä nimenomaan oletetaan, että kaikki haluavat tehdä niin!

Kun olin synnytyssalissa, miehen pomo soitti klo 21 että yhdeksi pitäisi mennä töihin! Siinä vaiheessa meinasin tulla jo lankoja pitkin ja sanoa pari kaunista sanaa, mutta onneksi mies sai itsekin sanottua, ettei todellakaan onnistu. Poika syntyi vähän jälkeen puolenyön. Taisin mä siinä heittää, että vielähän sä ehtisit ;)
 
Viimeksi muokattu:
meillä kans mies rekkakuski. edellisessä firmassa teki kans tuommosia älyttömiä päiviä ja sitte kotona meillä asu zombi. lähti aamulla klo 6.00 ja tuli joskus jopa vasta 22.30 kotiin.ja oli riski liikenteessä ku ei saanu kunnolla nukkua, myönsi itsekkin. onneksi vaihto työpaikkaa ja on paremmat työajat. tekee kylläkin pelkkää yötä mutta kyllä meillä nyt virkeämpi mies asustaa :)
 
meillä kans mies rekkakuski. edellisessä firmassa teki kans tuommosia älyttömiä päiviä ja sitte kotona meillä asu zombi. lähti aamulla klo 6.00 ja tuli joskus jopa vasta 22.30 kotiin.ja oli riski liikenteessä ku ei saanu kunnolla nukkua, myönsi itsekkin. onneksi vaihto työpaikkaa ja on paremmat työajat. tekee kylläkin pelkkää yötä mutta kyllä meillä nyt virkeämpi mies asustaa :)
Olisivatkohan samassa firmassa olleet töissä :D Noilta lähti just vähän aika sitten yksi rekkakuski muualle, kun sen työajat olivat vielä älyttömämpiä ja keikat tulivat täysin ilman varoitusaikaa. Saattoi esim. sunnuntaina klo 20 saada tietää, että kahden tunnin päästä pitäisi olla ajossa.

Puhuttiin siitä monesti kotona ja sanoin miehelle, ettei tuo tyyppi kyllä teillä kauaa viihdy, jos sitä käytetään noin surutta heittopussina kaikille ns. paskakeikoille. Ja niinhän siinä sitten kävikin.

Tiedän muutaman muunkin alan firman, jossa meininki on aikalailla samaa tasoa, mutta täytyy kyllä sanoa, että tää kuljetusala menee kyllä heittämällä sinne älyttömyyksien kärkeen. Aivan käsittämättömiä juttuja, joita sitten viimekädessä perustellaan sillä, että "niin mutta kun sä et itse aja rekkaa, niin et voi ymmärtää". Ympärivuorokautisessa päivässä ei ole mun mielestä mitään ymmärrettävää, oli sitten rekkakuski tai mikä tahansa muu.

Mut ehkä mä en sitten vaan tajua. :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Olen aina miehelleni sanonutkin, että vaikka sen työssä ei ole kummoisempi palkka niin olen onnellinen, koska hänellä on työaika 7-15.30. En kestäisi miestä, joka ei olisi kotona ja perheen kanssa. Olemme aina koko perhe yhdessä, tämä kaikille hyvä.
 
Munkin mies ajaa rekkaa ja ihan älyttömiä työvuoroja, sit tuo on vielä vähän työnarkomaani ja ottaa kaikkia ylimääräisiä ajoja (mm. kesälomallaan käynyt jo kahdesti töissä, hullu).
Välillä puhuu että alkais itse yrittäjäksi... Sit ei varmaan kerkeis edes nukkumaan : /
Huoh.
 
Munkin mies ajaa rekkaa ja ihan älyttömiä työvuoroja, sit tuo on vielä vähän työnarkomaani ja ottaa kaikkia ylimääräisiä ajoja (mm. kesälomallaan käynyt jo kahdesti töissä, hullu).
Välillä puhuu että alkais itse yrittäjäksi... Sit ei varmaan kerkeis edes nukkumaan : /
Huoh.
Kuulostaa tutulta. Miten se voi olla niin vaikeaa sanoa kiitos, mutta ei kiitos niille ylimääräisille vuoroille? Sitä olen monesti miettinyt, kun päivät yhtäkkiä venyvätkin.

Puuh. Hyvähän se on, että jotain tekee.
 
[QUOTE="jaa-a";26801786]Onko komee?
saisko jotain mittoja, niin voisin testata, sopiiko mulle?[/QUOTE]

No aikalailla näyttää siltä mitä onkin. On partaa, hiusta, mahaa jne :D

Mitäs sulla olisi vaihdossa tarjota?
 

Yhteistyössä