VAIHTORINKI PORI etninen syrjintä

Voi olla, mutta se vapaus valita ei koske silloin kaikkia.

Olisipa kiva nähdä, kun suhtaudut yhtä rauhallisesti siihen, kun sinut ilman syytä estettäisiin kirjoittamasta tälle palstalle. Joskus voisi edes yrittää katsoa asioita toisenkin näkökulmasta. Ei se niin vaikeaa ole.
Mulla ei ole mitään tarvetta tai halua tunkea itseäni sellaiseen seuraan, johon minua ei haluta tai kaivata. Joten ei heilauttaisi suuntaan tai toiseen.
 
Hain tuttavani suosituksesta jäseneksi Facebookissa Vaihtorinki Pori-ryhmään, ja hakemukseni hylättiin. Ryhmä on kuvauksensa mukaan osto-, myynti- ja vaihtoryhmä. Kuvauksen mukaan hakemus voidaan hylätä, jos profiilissa ei ole kuvaa tai kyseessä on kirppisprofiili tms. Omassa profiilissani on oikea nimi ja kuva, joten tästä ei ole kyse. Olen puoliksi ulkomaalainen, ulkomaalaisen näköinen ja etunimeni on ulkomaalainen. Kun katsoin ryhmän jäsenlistaa, jäsenistö näyttää 99% suomalaisilta, vaikka Porissa ja sen lähistöllä asuu myös ulkomaalaisia. Joku yksittäinen ulkomaalainen joukossa saattaa olla, mutta siinä voi olla kyse esim. jostakin ylläpitäjien tutun tutusta, jota eivät ole kehdanneet olla sulkematta pois. Kyse on silti syrjinnästä, jos valtaosa ulkomaalaistaustaisten hakemuksista hylätään.

Kyse ei ole yritystoiminnasta eikä työelämässä tapahtuvasta syrjinnästä. Mietin nyt, voiko lakia syrjinnästä soveltaa myös tällaiseen Facebook-ryhmään. Ryhmässä on yli 11 000 jäsentä ja se on alueen suurin tällainen ryhmä. Mahdollisuuksiani myydä tavaroitani heikennetään siis tuntuvasti estämällä pääsy etnisen taustani perusteella. Voiko tässä olla kyse lain tarkoittamasta syrjinnästä, kun kyse on vapaaehtoistoiminnasta?

Tässä vielä kyseinen ryhmä, jotta ei sekoitettaisi toiseen vaihtorinki-ryhmään:

https://www.facebook.com/groups/164638923704551/?fref=ts
Vai olisiko kyse kuitenkin siitä, että joko profiilissasi on jotain hämärää tai sitten olet muuten toiminut jotenkin ryhmän sääntöjen vastaisesti, mutta et myönnä omia virheitäsi, vaan trendikkäästi syytät kaikesta vain rasismia.
 

Yhteistyössä