Vain yksi iso tiskiallas keittiössä - onko huono?

  • Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti
kokemuksia
Minulla on nyt kaksi pesuallasta keittiössä ja molemmissa on tavaraa päivittäin likoamassa. Meneeköhän hankalaksi, jos vaihdan remontissa vain yhteen isompaan altaaseen?

Kokemuksia?
 
"vieras"
Mitä ihmettä siellä liottelet, kun pitää molemmat altaat olla käytössä? Jonkinmoista pientä kaatoallasta suosittelen yhden ison altaan lisäksi, joskus joutuu kaatamaan jotain samalla, kun se itse allas on käytössä.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";25312783]Mitä ihmettä siellä liottelet, kun pitää molemmat altaat olla käytössä? Jonkinmoista pientä kaatoallasta suosittelen yhden ison altaan lisäksi, joskus joutuu kaatamaan jotain samalla, kun se itse allas on käytössä.[/QUOTE]

Liotan lasten puurolautasia ja kissojen ruokakippoja.
 
Meillä on yksi iso ja se pieni ja se on suorastaan perseestä!
Vaikka on tiskikone niin kyllä niitä käsin tiskattaviakin astioita on silloin tällöin. Silloin olisi kivaa kun olisi toinen isoallas.

Miksi luopua jostain minkä katsoo tarpeellisesksi?
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Saran äiti
Meidän ekassa asunnossa (yksiö) oli yksi allas, eikä meillä ollut tiskikonetta silloin. Otettiin normaali pesuvati "toiseksi altaaksi", eli siihen tiskatut astiat ja kun kaikki oli tiskattu, niin kaikki astiat takas altaaseen ja huuhtelu.
 
Meillä on yksi iso ja ollaan tykätty tosi paljon. Esim. uunipellit on helppo pestä ja käsitellään paljon riistaa ja iso allas on siinäkin hyvä. Harvemmin tulee pestyä käsin astioita, vain tosiaan niitä isoimpia ja siinä iso allas on paras. Suosittelen!
 
"joopa"
EIkös tuo yhden tiskialtaan tiskipöytää muistaakseni kutsutakkin tikikone tiskipöydäksi. Eli tiskikoneen omistaville ei ole mitään järkeä hakkia kahta isoa tiskiallasta ja viemään joka perheessä kallisarvoista lasku/pöytätilaa vaan hankitaan yksi tiskiallas ja tiskikone.
Itsellä tullut aikanaan mieleenikään käydä katsomaan kahden tiskialtaan tiskipöytiä vaan yksi tiskiallas ja tiskikone.
 
"aapee"
Meillä on yksi iso ja se pieni ja se on suorastaan perseestä!
Vaikka on tiskikone niin kyllä niitä käsin tiskattaviakin astioita on silloin tällöin. Silloin olisi kivaa kun olisi toinen isoallas.

Miksi luopua jostain minkä katsoo tarpeellisesksi?
Tätä minä pelkäänkin.

Keittiöfirmoilla tuntuu olevan mahdotonta mahduttaa kahta allasta 80 cm tilaan. Topilla ehdottivat yhtä isoa ja yhtä pientä. Keittiönetissä tarjolla vain yksi iso. Kahden altaan olivat vanhanaikaisia ja rumia.

Ilmeisesti pitää tinkiä ulkonäöstä. Toisaalta nykyiset altaat ovat liian pieniä peltien, mehumaijan, grilliritilän ja ämpärien pesuun, joten tarvitsisin sen isomman. Meneepä hankalaksi.
 
Meillä on yksi oikeasti ISO allas sekä tiskikone ja toimii loistavasti. En tiedä mihin käyttäisin sitä toista allasta?

muoks. en normaalisti liota mitään astioita. Ainoastaan uunivuokia tarvittaessa.
 
Viimeksi muokattu:
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Saran äiti;25312792:
Meidän ekassa asunnossa (yksiö) oli yksi allas, eikä meillä ollut tiskikonetta silloin. Otettiin normaali pesuvati "toiseksi altaaksi", eli siihen tiskatut astiat ja kun kaikki oli tiskattu, niin kaikki astiat takas altaaseen ja huuhtelu.
Minä tein tämän saman aikoinani yksiössä asuessani niin, että pesuvadissa oli huuhteluvesi, jolloin ylimääräistä astioiden siirtelyä ei tarvittu.

Nyt on tiskikone ja siinä pestään kaikki muu paitsi paistinpannut ja nuo em. isot astiat. Altaita käytän liotukseen.
 
"Riksu"
Meillä oli kaksi (normaalin pientä) allasta, mutta vaihdettiin ne yhteen isoon ja syvään ja on ihan hiton hyvä ratkaisu meille! En tiskaa yleensä kuin paistinpannut yms ja tuohon altaaseen ne mahtuvat kokonaan.
 
"aapee"
Aika paljon tullut positiivisia kommentteja yhdestä altaasta. Uskaltaisikohan sittenkin harkita sitä? Tosin kaverini juuri valitteli, kun oli siirtynyt kahdest yhteen, että on paljon hankalampaa. Hänen tutullaan on yksi valtavan iso allas. Se saattaisi jopa toimia yksinäänkin.
 
Meillä yksi iso allas ja vaikka on astianpesukone niin silti tulevaan talon valitsen kaksi. Aina on kuitenkin jotai käsi tiskattavaan, joten olen kokenut yhden altaan hankalaksi, varsinkin kun on tammitaso siinä ympärillä :/.
 
Meillä tehtiin keittiöremontti joitakin vuosia sitten. Otimme silloin yhden normikokoisen altaan ja pienen kaatoaltaan. Tiskari on siinä vieressä. Nyt kyllä tekisin toisin, ottaisin ainakin paljon isomman syvän altaan. Olen alkanut kokata paljon enemmän ja laajemmin ja tavallisen kokoinen allas täyttyy ruoanlaitossa äkkiä, jos en ehdi nostella niitä tiskariin samantien tai huuhtoa pinoihin. Olen sellainen kokkaaja, että tiskiä tulee reippaasti, on monta kulhoa ja kuppia, pannua ja pataa koko ajan kierroksessa. Voisin tietysti olla siistimpi kotikokkikin, mutta ei nyt sentään mahdottomia vaadita.
 
"vieras"
Meillä on pieni kaatoallas ja pienehkö allas. Ei toimi yhtään! Ensinnäkään en käsitä mitä virkaa on tuolla pienellä kaatoaltaalla, mitä sillä tekee? Se on liian pieni yhtään mihinkään muuhun kuin kaatamiseen. Sitä ei tarvita, en koskaan liota mitään astioita. Meillä on astianpesukone, joka pesee melkein kaiken.

Itse pesen käsin isoja valurautapannuja, uunipeltejä, puuvälineitä. Niitä ei mahdu kunnolla pesemään tuossa pienehkössä altaassa. Mieluummin ottaisin yhden ison noiden tilalle.
 
Keittiönoita
Meilläkin normaali allas + kaatoallas. Ihan...sanonko mistä |O Sillä pienemmällä ei tee yhtään mitään ja isompi täyttyy hetkessä, kun kokkailee. Kun teen keittiörempan, haluan kaksi tavallista allasta.
 
valinnan vaikeus
Kyllä iso allas on tyhjänä käytännöllinen. Eniten harmittaa silloin kun altaassa on puurokattila likoamassa, niin ei saa vesihanan alle kahvipannua nostamatta sitä kattilaa ensin pois.
 

Yhteistyössä