Vaippagalluppi

Ihan omiin kokemuksiinne perustuen, minkämerkkiset vaipat on ollee vauvoillanne parhaita ja mitkä huonoimpia? Perustelujen kera, kiitän.

Mulla on itsellä nyt meneillään kokeiluvaihe eri merkkien kanssa. Ihan aluksi pidin Liberoa ja Pampersia huonoina, koska niistä vuoti yli. Mutta tämä johtui siitä, että en tajunnut vetää vaippoja tarpeeksi auki, niin että ne vuotosuojat aukesivat kunnolla. Kun äkkäsin tämän, niin johan on alkanut toimimaan loistavasti.

Bamboosta en tykännyt. Sammakon kuviot oli kyllä nättejä vaipassa, mutta sivusuojat jäi jotenkin löysiksi ja sai aina jännittää, millot kakat tulee lahkeista ulos. Vaippa ei ollut siis liian iso muualta, mutta jostain syystä ne lahjesivut oli liian suuret, vaikka vaippa oli huolellisesti aseteltu.

Muumivaippoja epäilin kovasti, mutta olen todennut ne todella hyviksi ja ennenkaikkea ne on muuten ihan suomalaisia.

Pirkkavaipat haisee pahalle, niissä on joku ominaishaju. Muutenkin ovat kovia ja ns. kuivia ja epämiellyttävän oloisia. Iso miinus.

Seuraavaksi ajattelin kokeilla Huggiesvaippoja, kunhan löydän oikean kokoluokan. Jostain syystä kaupoista ei löydy sitä nro 3:a. On siis olemassa nro 2 ja siitä seuraava pomppaa 4:seen. Huggiessissa on sellainen ihan nallepuh-teemakuva. :)
 
Liberot falskaa kuopuksella, niin teki esikoisellakin. Muumit on jotenkin... Karheita ja kovia? :/ Pampersit tähän asti parhaita.

Yhdellä hoitolapsella oli aikanaan lidl`n vaippoja, ja ne oli ihan hyviä, istuvat sille lapselle tosi hyvin, ja olivat kuulemma edullisia. MUTTA eihän meillä täällä käpykylässä ole lidl`iä, joten... Tyydymme pamperseihin.
 
poks
Vauva käyttää nyt pampersia ja isompi taapero liberon housuvaippoja. Vauvalla kokeilin liberoa ja muumeja jotka koin kamalan paksuiksi, tykkäsin toisaalta Huggiessista kun olivat ohkasempia, mutta vuotivat kyllä tosi helposti.
 
dg
Meillä on ollut niitä lidlin vaippoja paljon. Ihan hyviä ovat. Sitten tänne tuppukylään tili prisma ostan yleensä pampperisn laatikon koot oli loppu niistä ja muumeista. Ostin sitten liberon pussin :)
 
Sisu, Lidlin vaipoista oon lukenu paljon kokemuksia, osa haukkuu niitä ja osa taas kehuu kovasti. Ne vaipat on kans mulla harkinnassa. Kai sitä täytyy ainakin se yks paketti ostaa ihan kokeilumielessä. :D
 
Pampers on meillä toiminut hyvin, ei falskannut tai mitään muutakaan
Libero falskasi, olivat kovin tönkköjä
Muumivaipat olivat tönkköjä
Lidlin vaipoissa paras hintalaatusuhde, ovat toimineet hyvin,ei falskaa ja istuu hyvin
 
liberoita käytetään meillä, ovat osoittautuneet hyviksi.
pampersia myös kokeiltu (tosin ihan vauvana), ja mun mielestä ne ei pysyneet niin "kuivina" oli heti täynnä. myös muumeja yks paketti ostettu joskus, mut ne oli kauheen karheita mun mielestä. ja sit lähikaupasta oon ostanut jotain (pompoe)ihme merkki vaippoja, ne oli ihan ookoo, mut kalliita kun n.6euroo ja pari kymmentä kpl/pkt.
 
Meillä
käytetään lähinnä kestoja ,yleensä on libero ollut yöllä ja hyvä ollut,paitsi silloin ihan pienenä...aamulla maitokakat oli kainaloissa asti. Joskus ollu pamppersia ja lidlin vaippaa ja ihan ok nekin.
 
Meillä
käytetään vajaa kaksivuotiaalla pojalla muumi housuvaippoja päivällä ja yöllä pampersin"yö"vaippoja, jotka pitävät hyvin. Ohivuotoja ei ole tullut montaakaan. Muumi housuvaipat päivällä kotimaisuuden ja hyvän istuvuuden takia. Istuvat pojallemme paremmin kuin esim. pampersin housuvaipat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Sisu, Lidlin vaipoista oon lukenu paljon kokemuksia, osa haukkuu niitä ja osa taas kehuu kovasti. Ne vaipat on kans mulla harkinnassa. Kai sitä täytyy ainakin se yks paketti ostaa ihan kokeilumielessä. :D
Mä aion kans kokeilla vielä noita. Meillä on vähän ongelma vaippojen suhteen, kun tuo pikkunen on niin hoikkanen, ettei teippi nelosta pamperseista saa tarpeeksi tiukalle, ja housu 4 tippuu päältä, eikä täällä ainakaan ole housu3 ollenkaan, liekö missään? Taas sit teippi 3 jää niin hölmösti, et se päästää ohi pissat.
 
vaipaton
Liberot on parhaita sitten tulee Lidl:n vaipat. Pitää hyvin kuivana ja iho pysyy hyvänä. Pampers on pahin. Ihme materiaalia, tulee sellaisia limaisia "geelipalloja" lapsen iholle, pylly punoittaa. Näin huomannut kahdella lapsella.
 
pat
Ihan aluksi käytössä oli harsot ja villavaippahousut. Sekä muutama taskuvaippa mm. bumgenius.
Sen jälkeen sisävaippa ja vaippakuori (pul) ja edelleen bumgenius.
Käytössä myös ollut Myllymuksujen taskuvaipat, kun bumgeniukset jäivät pieniksi n. 1-vuotiaana.
Öisin käytössä oli pääasiassa Libero, koska muut merkit aiheuttivat vereslihalla olevan pepun
:(
Nyt jälleen käytössä sisävaippa ja vaippakuori (bummis) niin päivällä kuin yöllä.
Eli meillä ei ole sopineet pahemmin kertakäyttövaipat yhdelläkään lapsella pahan atopian takia.
 
Me ollaan käytetty ja kokeiltu varmaan kaikkia mahdollisia merkkejä. Ihan vauvana merkillä ei ollut niin väliä ja kaikki toimivat kyllä. Nyt taaperolla ainoa housuvaippa mikä kestää koko yön falskaamatta on Muumi. Niitä meinasin tulevalla vauvallakin alkaa käyttää, kun ovat kotimaisia ja pakkaus biohajoava.
Pamperseista en ole tykännyt, kun ovat niin ohuita, että pienikin liru saa vaipan tuntumaan täydeltä ja niitä kuluukin sitten enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Entä mites nää Rainbowin ja Euroshopperin halpamerkit, toimiiko? Yleensähän sanotaan, että halvalla ei saa hyvää.. Enpä siis oo uskaltanu kokeilla.
Hmm, tuohon voisin kommentoida, että musta ainakin tuntuu että kallis ei aina ole se parhain. Meillä ollut X-tra merkkisiäkin vaipoja joskus ja ihan on olleet hyviä, niin ettei läpi oo mennyt.
 
Lidlin vaipat on kertakäyttöisistä parhaita! Tosin enää pojan peppu ei oikein kestä niitäkään, joten kestoillaan. Muumista ja Pampersista peppu on välittömästi tulipunainen, Libero on vähän paremmin siedetty ja Lidlin vaipat parhaiten. Ennen kestoilun aloittamista käytettiin vallan Lidlin vaippoja =)
 
m
Meillä käytettiin aluksi Pamperseja ja Liberoita. Pamperseista peppu alkoi punoittaa, Liberot toimi hyvin. Nyt on ollut käytössa X-tra merkkiset ja sopii iholle, eivätkä vuoda. (Ja kaiken lisäksi ovat reilusti halvemmat kuin noi aikasemmat.)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Entä mites nää Rainbowin ja Euroshopperin halpamerkit, toimiiko? Yleensähän sanotaan, että halvalla ei saa hyvää.. Enpä siis oo uskaltanu kokeilla.
Hmm, tuohon voisin kommentoida, että musta ainakin tuntuu että kallis ei aina ole se parhain. Meillä ollut X-tra merkkisiäkin vaipoja joskus ja ihan on olleet hyviä, niin ettei läpi oo mennyt.
Meillä on noita x-tra merkkisiä ja olen yllättynyt kuinka hyviä ne ovat! Oikeastaan ihan pampersin tasoa. Ainut, että hinta ei ole mikään superhalpa, lähes liberon kanssa sama. Mutta ollaan tykätty noista ja mikä vielä hyvää niissä, niin ne tehdään Suomessa.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mulla iski nyt muistihäriö - mitäs ne maissista tehdyt kertsit nyt onkaan... Niitä meillä käytetty kertseinä, muuten kestoillaan.
Onks se se Nature Baby Care.. Tai siis en tiedä yhtään, mutta ainut vaippamerkki mitä en oo kokeillut tytöllä.
 
zxcv
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mulla iski nyt muistihäriö - mitäs ne maissista tehdyt kertsit nyt onkaan... Niitä meillä käytetty kertseinä, muuten kestoillaan.
Onks se se Nature Baby Care.. Tai siis en tiedä yhtään, mutta ainut vaippamerkki mitä en oo kokeillut tytöllä.
juu - just se :)

Me käytetään näitä, pienet koot eivät olleet niin hyviä, välillä falskasi. Koko 4 jotenkin joustavampi, sopii tosi hyvin ja pitää tuotokset sisällä. Koskaan ei ole peppu punoittanut. Ja maatuvia ovat.
 

Yhteistyössä