Vakava anti-D-immunisaatio, onko muita?

Heissan!

Ihan aluksi oikein paljon onnea stoppis pojasta! :flower: =) Ja uusimmassa kontrollissa ei suuria muutoksia. MCA-arvo oli sama kuin viimeksi, joten se on hyvä juttu ettei ollut taas kohonnut.

vilijaami toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja kasvaa!

niknel MCA-virtaus oli 29.3 (OYS) n.50cm/s ja 6.4 (LKS) n. 50cm/s. Noita ennen arvot ovat olleet alle 40cm/s elikkä lähellä keskikäyrää. Punasolusiitoja ei ole tehty ja ei ole katsottu hemoglobiinia. Nesteitä ei ole myöskään kertynyt minnekään ja ne katsotaan ultrassa aina automaattisesti (onneksi).

Ensi maanantaina olisi seuraava käynti OYSissa ja siitä eteenpäin on varmaan sitten viikottain kontrollit vuorotellen Rovaniemellä ja Oulussa.
 
Heippa Emmmaa,
Kiva kuulla, että voit hyvin. Meilläkään ei onneksi nesteitä kertynyt ja hyvä että on katottu sultakin.
Minulla rv 30+4 MCA ollut korkea, mutta sitä ei lukenut kuinka korkea, punasolusiirrolla laskenut 30cm. Sikiön hemoglobiini oli vain 74. Silloin myös tarkastettiin sikiön retikulosyytit, eli arvo mitenkä sikiö tuottaa itse uusia punasoluja ja se oli huolestuttavt 3 %, joten periaatteessa ei lainkaan, eli luuydin oli jo ihan lamassa. 30+5 virtaus 46cm eli ok. (sitä ennen 29+5 ne oli 43 cm joka normaali). 31+3 hb ennen siirtoa 95 ja siirron jälkeen 133=), mutta retiklulosyytit vain 1,5. Sitten päätettiin, että sektio tehdään vappuaattona. Eli kohta meillä vietetään 1 v synttäreitä =)

Sillon 2005 MCA oli järkyttävät 99cm/s raskauden lopussa ja sitä ennen 76. Aika huikeita lukuja, joten ei lähelläkään sinun lukuja.

Olehan kuulolla kun olet käynyt tohtorilla. Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:
 
Heippa taas!

Eilen käytiin miehen kanssa OYSissa kontrollissa. Kuulumiset ei olleet sitä mitä halusin. Eli MCA-virtausarvo oli noussut yläkäyrälle mutta muuten vauvalla oli kaikki hyvin. Lääkäri siinä sitten kertoi että jos ensi viikon tiistaina Rovaniemellä arvo on sama tai noussut niin sitten piikitellään kortisonia ja odotellaan että tulee rv34 täyteen jolloin kuulemma aletaan harkita vakavasti synnytystä :/
Eli aika sekaisin mielin täällä nyt ollaan. Pitänee ihan oikeasti laittaa vaikka se sairaalakassi valmiiksi autoon..

emmmaa ja asukki 31+0
 
Stoppikselle paljon onnea pojan johdosta :flower: Ja hienoa, että kaikki meni hyvin.

Emmmaa :hug: Varmasti on mielesi täynnä huolta ja kysymyksiä. Nyt taitaa olla vain odottamista ja odottamista, että miten tilanne etenee. Ja keskosuuteen valmistautumista. Mutta onneksi vauvallasi oli ultrassa muuten kaikki hyvin ja hänhän taitaa olla hyvin kasvanutkin, joten ei ihan pienenä synny vaikka aiemmin syntyisikin. Mutta ei ole mukava tilanne...

Minulla ultra perjantaina LKS:ssä. Verikokeet olleet ok ja vauveli liikkuu hyvin, mut jännittää vähän, että onko kasvanut tarpeeksi.

Vilijaami ja vauveli rv 32 POKS
 
Eilinen ultra LKS:ssa meni hyvin. Vauveli oli kasvanut hyvin (1700g) ja virtaukset oli ok. Vaikka alussa säikäytti, kun lääkärin ensimmäisellä kerralla mittaamat lukemat olivat hurjia. Sitten lääkäri huomasi mittaavansa väärin. Ja sen jälkeen sai ok lukuja. Mutta mittasi vielä monta kertaa, että varmasti sai oikean lukeman. Kylmät väreet meni kyllä selkäpiitä pitkin, kun ensin näytti siltä, että virtaukset huitelee ihan katossa :eek:
 
vilijaami onnea hyvistä kontrollikuulumisista! =) mites se lääkäri nyt noin meni väärin mittaamaan.. :| onneksi kuitenki hoksasi virheensä.. sattuko olemaan se sama vanhahko nainen ultraamassa?

täällä odotellaan tiistaita hermostuneissa tunnelmissa..
 
Huomenta!

vilijaami Ei olla sairaalassa. En vain ole nyt jaksanut istua koneella ku väsymys on aika kova. Mutta kuulumisiin: MCA-arvo on hieman laskenut ja eilen käytiin Oysissa kontrollissa. Painoarvio oli n.2,2kg ja vauva voi muuten hyvin mutta nyt sydän on kasvanut jotenkin liikaa. Ei osannut sanoa johtuuko sokereista (joissa ei ole ollu mitään häikkää) vai joutuuko sydän sitten tekemään normaalia enemmän töitä anemian takia. Tuo MCA-arvo ei siis kerro onko kuinka paha anemia kyseessä. Käyrilläkin olin jonkin aikaa ja se näytti onneksi hyvältä :)
Ultraava lääkäri keskusteli tuosta sydämen tilasta toisen lääkärin kanssa ja tulivat siihen tulokseen että ensi maanantaina menen taas kontrolliin. Saa nähdä onko tuo reissu sitten jo vauvanhakureissu..

emmmaa ja asukki 33+0
 
Emmmaa Ikävä kuulla, että pienellä ei ole kaikki hyvin. Toivottavasti huomenna ultrassa olisi hyviä uutisia. Tai jos tulee vauvanhakureissu, niin kaikki menisi hyvin.Onneksi pienellä on jo painoa mukavasti :)

Varmasti olet väsynyt, kun kaiken normaalien raskausvaivojen ja perheen pyörittämisen lisäksi on kova huoli pienestä :hug: Voimia!
 
Meidän kolmas pieni vauvamme syntyi tänään klo 12.19 suunnitellulla sektiolla :heart: Viikkoja oli siis 35+1.. Pituuden ja painon saamme varmaan tietää huomenna koska poika joutui heti synnyttyään hengityskoneeseen. Muuten pojan vointi on hyvä ja on kuulemma yrittänyt itsekin hengittää. =)

emmmaa ja pieni prinssi
 
Missä vaiheessa teillä uudelleenodottajilla on alettu ottamaan noita vasta-ainenäytteitä? Mulla on nyt rv 11+2, eikä vielä ole otettu. On kyllä varmaan lähetteiden mukana sellainenkin, mutta mua kehotettiin varaamaan näytteenottoaika vasta niskapoimun jälkeen, ku menen sitten samalla sokerirasitukseen. Mulla siis veriryhmä A-, esikolla A+, sain sen piikin synnytyksen jälkeen mutta muutoin olen näissä asioissa pihalla ku lumiukko.
 
Onnea emmmaa :flower: Ja voimia teille kaikille! Eiköhän pikkuinen siitä ala virkistymään, kunhan saavat anemian kuriin.

kojootti Ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen sain ne normaalit SPR:n verinäytelähetteet, jossa vasta-aineetkin tutkitaan. Ja niiden tulosten perusteella on sitten vasta-aineita seurattu. Eli sinullakin ne on niissä SPR:n lähetteissä.
 
voimia kaikille


minulla olisi seuraava kysymys jos joku osaisi auttaa..

olen rh-negatiivinen ja vuosi sitten synnytin rh-positiivisen lapsen,kaikki meni hyvin,ja sain synnytyksen jälkeen sen rokotteen, MUTTA...

noin kuukausi ennen laskettua aikaa minulle tehtiin lapsivesipunktio koska epäiltiin että sikiö ei kasva (epäily oli kuitenkin virheellinen,sikiö kasvoi normaalisti ja tuo epäily ei johtunut mitenkään siitä että olen rh-negatiivinen), MUTTA EN SAANUT PUNKTON JÄLKEEN ANTI-D ROKOTETTA,luin juuri netistä että se olisi kuulunut saada.
5 päivää punktion jälkeen minulta otetttiin normaali rutiini verikoenäyte ja tulos oli negatiivinen.yhteensä ekassa raskaudessa otettiin minulta 3 näytettä ja tuo näyte oli viimeinen ja kaikki oli negoja.

voiko tuosta olla nyt siis haittaa jos tulen uudelleen raskaaksi kun en saanut lapsivesipunktion jälkeen rokotetta....? vai olisiko mahdolliset ongelmat ilmenneet jo ekassa raskaudessa raskauden lopussa punktion jälkeen, eka lapsi syntyi reilun kuukauden päästä punktion tekemisestä.???

miten minun nyt tulee toimia jos olen harkitsen uutta raskautta???
 
Hei,
meille syntyi reipas tyttö 1.6. Hieman alle 3 kg. Pienen koon ja näiden vasta-aineiden (joissa ei ole raskauden aikana ollut ongelmia) takia tyttö oli kaksi ensimmäistä vuorokautta valvonnassa keskolassa. Minkäänlaisia hoitotoimenpiteitä tyttö ei tarvinnut ja kaikki meni meillä siis hyvin vasta-aineista huolimatta.

Emmmaa Toivottavsti olette jo päässeet kotiin ja normaaliin arkeen kiinni.


wertty en osaa vastata kysymykseesi.


vilijaami ja tyttö
 
Emmmaa Huomasin tuolta kesäkuun odottajien palstalta, että olit kirjoittanut sinne kuulumisianne. Eli meidän lapset on siis olleet yhtä aikaa keskolassa. ikävä juttu, että poika ei ole vielä päässyt kotiin. voimia teille :hug:
 
vilijaami oikein paljon onnea tytöstä!! :heart: =) ja ihanaa että teillä meni kaikki hyvin ja vauva voi myös hyvin!! ei varmaan törmätty siellä keskolassa kun me olimme siellä vain viikonloppuisin..

meidän poika pääsi kotiin 19.6 ja hyvin on arki lähtenyt rullaamaan :)
 

Yhteistyössä