Vakava ylipaino ja raskaus

Hei! Olen 180cm pitkä ja painan 142kg. Tiedän, olen suuri. Mutta kuitenkin ehkäisystä huolimatta olen nyt raskaana. Voiko tämä onnistua? Onko muita? Haluamme mieheni kanssa tämän lapsen ja kunto/terbeyskuuri on jo alkanut, mutta kuinka mahtaa käydä? Elän pelossa.
 
Sue
Ole huoletta, tiedän muitakin jolla vakava ylipaino ja raskaus.. Kaikki menee luultavasti ihan hyvin kun pidät itsestäsi huolta ja syöt terveellisesti. Tuo maltillisesti syöminen ja liikkuminen kannattaa että vauvallakin pysyy sokerit kunnossa. Onnea odotukseen!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Kukaan voi noin paljon painaa eli provo
Ai ei vai ?! :eek: Sit varmaan tyksin vaaka valehtelee
No okei. Kuinka ihminen voi painaa noin paljon?
Tämän asian takana lääkitystä ja huonot elämäntavat. Vähäinen liikunta ja epäterveellinen syöminen. Asiaan kyllä on jo puututtu, joten ei tarvitse jankuttaa siitä miten paino on tullut vaan miten raskaus menee ja onnistuu.
 
Huumekoira
Kyllä isokokoisetkin ihmiset synnyttää, ihan onnistuneesti, ihan terveita vauvoja. Onneksi olkoon! Ja onnea uusiin elämäntappoihin myös, vauva voi olla tosi motivoiva kannustin.
 
Miina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Kukaan voi noin paljon painaa eli provo
Ai ei vai ?! :eek: Sit varmaan tyksin vaaka valehtelee
No okei. Kuinka ihminen voi painaa noin paljon?
Ja miksei voisi?
Siis 142 kg. No kyllä siihen varmaan saa syödä kaiken aikaa ja liikkua ei varmaan saa ollenkaan. Jos nainen keskimäärin painaa 70kg. NIIN 142kg. On se vaan käsittämätöntä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kyllä isokokoisetkin ihmiset synnyttää, ihan onnistuneesti, ihan terveita vauvoja. Onneksi olkoon! Ja onnea uusiin elämäntappoihin myös, vauva voi olla tosi motivoiva kannustin.
Lohduttavaa kuulla. Pelottaa kyllä, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. :)



 
Kun elimistö on sen alulle saanut laitettua, niin kyllä sillä varmasti on valmiudet viedä se loppuunkin. Toki se, miten se sujuu, onkin sitten toinen juttu jota tuskin etukäteen voi tietää. Riskejähän on kaikenlaisia rutkasti enemmän ja varmasti synnytyskin on raskaampi, vaatiihan se fyysistä kuntoakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
tais ny mennä puurot ja vellit sekaisin, vai ystävä, ja palstailette samaan aikaan samalla koneella....
Kyllä, ystäväni on minun luonani ja käskin kysyä plussalta kokemuksia! Mulla on itselläni LA lähellä ja BMI oli ennen raskautta 23, joten ihan inhimillinen moka sattui.
Ja "Miina" pidä sinä turpasi kiinni, ei ole sinun asiasi päivitellä kenenkään painoa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Kukaan voi noin paljon painaa eli provo
Ai ei vai ?! :eek: Sit varmaan tyksin vaaka valehtelee
No okei. Kuinka ihminen voi painaa noin paljon?
Ja miksei voisi?
Siis 142 kg. No kyllä siihen varmaan saa syödä kaiken aikaa ja liikkua ei varmaan saa ollenkaan. Jos nainen keskimäärin painaa 70kg. NIIN 142kg. On se vaan käsittämätöntä!

Joo, mä syön aamulla leipäpalan juustolla, kuppi kahvia maidolla.
Lounaaksi syön yleensä kurkkua, tomaattia, raejuustoa, tonnikalaa.
Välipalaksi syön bulgarian jougurtin ja ananasta.
Ilalla syön jotain keittoa lautasellisen ja leipää. Laimennettua mehua + vettä.

Ja jep. Mä painan 126kg ja olen nainen.
 
Niina
Itse painoin synnärillä 226kg ja kaikki meni hyvin. Ei se paino aina ole esteenä eikä edes välttämättä pahasti hankaloita asioita.

Tsemppiä vaan ja syö nyt terveellisesti ja tarpeeksi ja lopeta painosta stressaaminen :)
 
Miina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Kukaan voi noin paljon painaa eli provo
Ai ei vai ?! :eek: Sit varmaan tyksin vaaka valehtelee
No okei. Kuinka ihminen voi painaa noin paljon?
Ja miksei voisi?
Siis 142 kg. No kyllä siihen varmaan saa syödä kaiken aikaa ja liikkua ei varmaan saa ollenkaan. Jos nainen keskimäärin painaa 70kg. NIIN 142kg. On se vaan käsittämätöntä!

Joo, mä syön aamulla leipäpalan juustolla, kuppi kahvia maidolla.
Lounaaksi syön yleensä kurkkua, tomaattia, raejuustoa, tonnikalaa.
Välipalaksi syön bulgarian jougurtin ja ananasta.
Ilalla syön jotain keittoa lautasellisen ja leipää. Laimennettua mehua + vettä.

Ja jep. Mä painan 126kg ja olen nainen.
Kerro mitä sinä todellisuudessa syöt? Jokainen tajuaa,että jos ihminen söisi tuon äsken kirjoittamasi, hän ei painaisi 126kg.
Pidätkö sinä muita tyhminä vai on tuo joku itsepetos juttu?
 
40kg ylipainoa ennen raskautta, nyt 6kk synnytyksestä painan 34kg vähemmän. :) Raskausaikana ei paino noussut. Verenpainetautia sairastin jo ennen raskautta, joten olin sen osalta tarkemmassa seurannassa. Ei ongelmia. Sokerit ok.
Synnytys sujui hyvin, ponnistusvaihe 12min.

Eli kaikki voi mennä oikein hyvin ylipainosta huolimatta. :)
 
Miina
Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Itse painoin synnärillä 226kg ja kaikki meni hyvin. Ei se paino aina ole esteenä eikä edes välttämättä pahasti hankaloita asioita.

Tsemppiä vaan ja syö nyt terveellisesti ja tarpeeksi ja lopeta painosta stressaaminen :)
Siis tää ei oo todellista!!!!!
 

Yhteistyössä