Vakuutusyhtiön sooloilua

No voi morjesta mikä päivä.
Pahoittelen huonoa kerrontaa, mutta vituttaa niin vietävästi...
Menin tänään autolasivaihtoliikkeeseen koska viikonloppuna tuli pari kiveniskua tuulilasiin. Noh, kerroin, että mulla on lasivakuutus. Kysyivät olenko tehnyt vahinkoilmoituksen? No enpä tajunnut, päätin soittaa heti vakuutusyhtiöön ja sillä välin alkoivat pysäyttämään lasiin tullutta halkeamaa.
No, vakuutusyhtiön nainen kertoikin ilokseni, että vakuutukseni on vaihdettu osakaskoksi 29.4. Kysyin heti, että kuka on muuttanut ja kenen luvalla? No ei osannut nainen kertoa, sanoi vain ettei voi ottaa vahinkoilmoitusta vastaan, koska minulla ei ole voimassaolevaa vakuutusta ja että heiltä palataan asiaan kun selvittävät kuinka tämä laajan kaskon osakaskoksi vaihto on tapahtunut.
No maksoin lasin korjauksen ja palasin kotiin. Vitutti sen verran rankasti että soitin kyseisen vakuutusyhtiön paikallistoimistoon. Täältä sainkin tietää, että autossani ei ole minkäänlaista kaskoa, eikä edes liikennevakuutusta!?!?! Virkailija myös sanoi että liikennevakuutusta ei voi lopettaa, vaan on pakollinen. Lupasivat taas selvittää koska ja miten tämä on tapahtunut.
Soitin trafiin ja kysyin missä yhtiössä kyseisen auton liikennevakuutus on. Kerroin tarinan pähkinänkuoressa ja nainen siellä vaan naureskeli sanoi että tosiaan vakuutusta ei voi lopettaa.
Tutkin vielä vakuutusyhtiön omaa sivua ja vertailin nettipankissa tiliotteeseeni. Viimeisin lasku joka vakuutusyhtiön sivuilta löytyi oli maksettu marraskuussa, jossa laaja kasko ja liikennevakuutus (31.1 saakka). Tiliotteen mukaan olin vielä 1.2 maksanut seuraavan laskun. Lasku siis neljässä osassa.
Huomasin myös, että 29.4 olin ottanut moottoripyörään osakaskon, jonka siis ostin edellisenä viikonloppuna. Eli tässäkään ei ollut kyseessä laajan kaskon muutos osakaskoksi vaan kokonaan uudesta vakuutuksesta. Ensimmäinen virkailija siis puhui ihan läpiä päähänsä.
Toivon, että huomenna minuun ollaan yhteydessä ja saan ihan oikeasti selvyyden mitä ihmettä on tapahtunut????
Kysyn vaan miten tällästä voi tapahtua ja mitä jos olisi oikeasti tapahtunut jotain pahempaa??
 
"Vieras."
Joo, ja saa tulla aika hyvää selitystä siltä suunnalta tapahtumien kulusta!
Jos viitsit, tule kertomaan mikä VOI olla selitys tuollaiseen munaukseen. Ja minua on pidetty hieman höyrähtöneenäm kun olen muutaman kerran ennen ulkomaanmatkaa soittanut ja kysynyt onko matkavakuutus voimassa. On se ollut tähän saakka..

AI niin ja sama vakuutusyhtiö on meillä.
 
"Veera"
No mulla ei oo muista vakuutusyhtiöstä psljo kokemusta, mutta tapiolan kanssa se nyt on tuommosta sähellystä. Aina ne on silti virheensä paikannu ja pahoitellu mutta ei ne kovin luotettavaa kuvaa itsestään anna. Mut ei ne koskaan ala väittämään että asiakkaassa olisi mitään vikaa tai urputtamaan vastaan, siks me on siellä pysytty :)
 
Joo, ei tosiaan anna kovin luotettavaa kuvaa jos eivät osaa kertoa mihin pakollinen liikennevakuutus on hävinnyt. Voi kun saisi yhteyden heillä johonkin ihmiseen joka edes voisi asiaan jotain sanoa, nämä puhelinvastaajat kun eivät voi kommentoida mitään.
Mä olen ollut jo 10 vuotta tyytyväinen asiakas, mutta jotenkin tämä oli aika pohjanoteeraus.
Plus että kevyesti nolotti siellä autolasiliikkeessä, ne varmaan kuvitteli et mulla on laskut maksamatta yms...
 
täällä myös
Lähi-Tapiolassa on hieman kämmäilty nähtävästi muidenkin vakuutusten kanssa, syynä KUULEMA yhdistymisestä johtuvat epäselvyydet.
Me vaihdettiin auto alkuvuonna ja autoliikkeen kanssa vakuutuspaperit selviteltiin ja Tapiolasta vielä mulle soitettiin ja kaikki piti olla ok. Tuulilasiin tuli halkeama kun kivi lensi rekan renkaasta. Rupesin ilmottamaan vahingosta niin meiän vakuutustiedoissa oli edelleen vanhan auton tiedot. Vakuutus vaihdettiin kuitenkin uudemman auton myötä laajempaan kaskoon.
Meillä kyl selvis toi sekaannus ja saatiin vakuutukseen liki 1000€ tuulilasi.
 
"Jaa-a"
Kertomasi perusteella ainoa mitä tulee mieleen on vain se, että uutta osakaskoa moottoripyörälle ottaessasi vakuutusyhtiö olisi nyt jotenkin sekoittanut asian niin, että myös auton vakuutus on muutettu osakaskoksi. Tätä tukee pyörän vakuutuksen ottopäivämäärä joka on sama kuin sinulle ilmoitettu autosi vakuutuksen osakaskoksi muuttumispäivä.

Toivottavasti saat selvyyden ja palaat ketjuun kertomaan mistä oikein oli kysymys.
 
  • Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
Autossa ei heidän mukaan ole mitään vakuutusta tällä hetkellä. Ja mä taas luulen että se ensimmäinen virkailija luuli Yamahan olevan auto ja kertoi siinä olevan osakaskon kun ei muun ajoneuvon vakuutusta mun nimellä, eikä auton rekisterinumerolla löytänyt.
Ja vasta siis toinen virkailija huomasi ettei autossa ole vakuutusta.
 
"muuan"
Mä luulen että siinä on käyny niin että vakuutusyhtiö on tulkinnut teidän vaihtaneen auton moottoripyörään ja näin ollen vakuutus on vain tuossa pyörässä ja lopetettu sitten autolta. Odottelevat varmaan että auton "uusi omistaja" käy rekkaamassa auton nimiinsä ja ottaa vakuutuksen ;) Loistavaa asiaintulkintaa vakuutusyhtiöltä. Lähes yhtä loistavaa kuin se että tasakatolta "tippuu" lunta 30m päässä, keskellä parkkipaikkaa olevan yksittäisen auton katolle. Mutta vakuutusyhtiöllä onkin ihan omat fysiikanlait ;)
 
Iltaa. Asia selvisi. Ei eilen osunut tämä viestiketju silmään.

Eilen aamupäivällä soitin kolmannen kerran vakuutusyhtiöön ja taaskaan asiasta ei tiedetty mitään. Ei voinut yhdistää kenellekään koska ei tiennyt kenelle olisi yhdistänyt...

No iltapäivällä kiristi jo sen verran, että hyppäsin autoon ja ajoin keskustaan. Otin auton rekisteritodistuksen mukaan ja istahdin vak.yhtiön penkkiin. Tällä välin joku oli ehtinyt palauttaa liikennevakuutuksen sekä kaskon, mutta mulle ei kukaan ollut soittanut! Onneksi asiakaspalvelija oli keski-ikäinen asiakaspalvelun ammattilainen ja tarinani kerrottua alkoi tutkimaan asiaa. Eli tammikuussa autostani loppui rahoitus ja siirryin haltijasta omistajaksi jolloin heillä oli tapahtunut järjestelmässä virhe, jonka vuoksi autossani ei tosiaan ollut mitään vakuutuksia helmikuun alusta eiliseen saakka.
Heidän näkemyksensä oli kuitenkin se, että vakuutus on ollut voimassa koska en ole sitä irtisanonut ja lasku tulee nyt sitten perässä. Kerroin vähemmän ystävällisesti kuinka vahinkoilmoitusta tehdessäni minulle tehtiin hyvin selväksi että ilmoitusta ei oteta vastaan koska vakuutus ei ole voimassa, joten aivan turha kuvitella että maksaisin kaskosta jälkikäteen yhtään mitään. Liikennevakuutuksesta voin maksaa koska on pakollinen.

Täti nyt sitten kysyi että haluanko siis irtisanoa kaskoni? Kysyin että jos irtisanon, niin mistä lähtien se tulee voimaan? Lopputulos oli se että irtisanoin kaskoni 31.1 alkaen ja laitoin sen eilen uudelleen voimaan. Lisäksi korvauksena sain jo olemassa olevan 70 prossan kaskon bonusten lisäksi seuraavalle vuodelle 25 prosenttia alennusta.

Eli maksoin 30€ tuulilasin halkeaman korjauksen omasta pussista. 1.2-12.5 autossani oli vain liikennevakuutus, säästö 3,5kk:n laajan kaskon maksu. Seuraavalle vuodelle säästönä 25% kaskosta.

Sanotaanko että tämä virkailija joka kohdalleni sattui hoiti asian paremmin kuin kuvittelinkaan. Jäi hyvä mieli, joten jää vakuutuksetkin toistaiseksi tähän yhtiöön.
 
Halkeaman voi korjauttaa ilmaiseksi, eli halkeaman pysäytys vai mikä lie. Omavastuun toki joutuu maksamaan jos tuulilasi joudutaan vaihtamaan.

Toki kaskojakin erilaisia, mulla laaja kasko, johon kuuluu lasivakuutus.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä