valkoiset "nöllit" kurkusta

onko teilä kellään vastaavaa: tuolla takimmaisten hampaiden takana on sellanen "kraateri", josta pulpahtele pinnalle välillä sellasia vaaleita, kuin kaurapuuron paloja. haisevat ihan hirveälle. olen niitä hammastikulla poistanut, mutta aika epämukava toimenpide.
 
Samma här
Kuulostaa tutulta.
Mulla oli kans lapsena usein angiina, ja sen seurauksena nielurisat arpeentuivat, ja siten ne keräävät sitä valkoista "töhnää".
Nyt nielurisat poistettu, kun olivat jatkuvasti tulehtuneet...Oli siis tosi usein kurkku jommalta kummalta puolelta todella kipeä, joka kylläkin parani sitten itsestään.Mutta viikottain melkein oli vaivoja.Ja juuri tuo "töhnänkin"kerääntyminen myös yksi syy nielurisojen poistoon.
Se meinaan sai hengityksen haisemaan karseelta, yöks!!
Ja nieluristat olivat myös angiinoiden seurauksena kasvaneet hieman normaalimpia suuremmiksi.
 
Niitä sanotaan propuiksi. Risojen koko ei niihin vaikuta sen kummemmin kuin angiinat (en ole angiinaa sairastanut koskaan). Joillekkin niitä vaan tulee ja toisille ei. Täysin vaarattomia mut todella ällön hajuisia! Ehkä helpoin tapa poistaa on varovaisesti painaa hammasharjan päällä (ei harjan puoleisella) risan vierestä, mut ei kovaa koska saattaa tulla kurkku kipeäksi. Itse olen huomannut että jostain syystä pähkinöiden tms syönnin jälkeen niitä tulee.
 

Yhteistyössä