valmennus

mä olin siellä reilu vuos sitten ja tosi ihanaa oli =) sai paljon uutta tietoa ja kerrottiin sellasia asioita mitä ei ollu ees osannu ajatella.. lämpimästi voin suositella vammalan sairaalaa synnytyssairaalaksi, toivottavasti minäkin sinne vielä joskus pääsen =) :wave:
 
Oltiin Vammalassa valmennuksessa marraskuussa. Me kierrettiin saleja, osasto ja muita paikkoja. Kätilö jutusteli synnyntyksen kulusta, kivunlievityksistä jne. Se oli jotenkin tosi hienoa, kun näki ne salit: on nyt turvallista mennä synnyttämään kun tietää minne 'joutuu'. Meitä oli siellä viisi paria, joten jos sulla on kysymyksiä niin kannattaa kysellä! Mä ainakin kyselin (varmaan tyhmiäkin juttuja) ja sain paljon selvyyttä asioihin. Vammalan synnäri teki kyllä vaikutuksen!
 
Mä kans olin esikoisen aikoihin valmennuksessa ja hirveä synnytyspelko katosi sillä reissulla :) Oli tosi ihana kokemus olla siellä! Ensin juteltiin niitä näitä, mentiin läpi mitä tapahtuu kun tullaan sairaalaan, miten edetään asioissa yms. ja sitten kierrettiin synnyttäneiden osato (näkyi muutama vauvakin :heart: ) ja ne kertoi imetyksistä ja vauvan hoidosta.
Sitten mentiin synnytyssalit ja vastaanotto läpi. Synnytyssalissa istuimme koko porukka ja käytiin läpi kaikki kivunlievitykset, erilaiset ponnistumahdollisuuden (jakkarat yms. asentoja), ne kerto kuinka synnytystuoli toimii (ite ponnistin siinä, tuntui parhaalta vaihtoehdolta)! Siellä on muuten allaskin jos ehtii sinne synnytyksen yhteydessä pulahtamaan, olisin itse halunnut mutta synnytys eteni liian nopeasti :)

Oli tosi mukavaa mennä synnyttään kun oli tuttu paikka ja asiat oli kerrottu läpi niin hyvin et tiesin mitä tapahtuu!
Ennen sitä olin myös Taysin synnytysvalmennuksessa ja se oli ihan kamalaa! Itkin kotona koko illan sen jälkeen kun ajattelin mahdollisuutta joutua sinne - onneksi pääsin kuitenkin Vammalaan!

Onnea muuten synnytykseen - on varmasti lähellä kun olet valmennukseen menossa :)
 

Yhteistyössä