Valokuvaamossa otetut kuvat

  • Viestiketjun aloittaja "Iinesankka"
  • Ensimmäinen viesti
"Iinesankka"
Voiko kuka tahansa mennä valokuvaamoliikkeeseen ja pyytää kenen tahansa lapsesta kuvia? :eek: Siis voiko kuka tahansa saada meidän lapsista kuvaamossa otetuista kuvista kopiot ostamalla niitä liikkeestä? Vai tarvitseeko siihen minun tai mieheni lupa? Saako isovanhemmat?
 
Ap.
Mutta meillä esim. käynyt niin että lapset saaneet synttärilahjaksi isovanhemmilta 1v kuvat. Ja ollaan itse kuvattu lapset 1v synttäreiden aikaan niin että niistä on teetetty sitten isommat kuvat ja annettu kummeille, isovanhemmille ja muille läheisille sukulaisille.
Nyt 1 sukulainen tahtoo välttämättä lapsista kuvaamossa otetut kuvat ( lapset 10-4 v ). Eikä me olla suostuttu niitä hommaamaan. Niin tämä meinaa nyt mennä itse liikkeeseen tilaamaan meidän lapsista kuvat.
 
Ap.
Koska mielestämme kaikilla sukulaisilla on samanlainen oikeus. Eli jos ei muillekaan sukulaisille kalliita kuvaamokuvia hommata ja kaikille on kelvannut suurennokset meidän ottamista 1v kuvista niin ei voi yksi väkisin niitä kuvaamokuvia hommata. Ollaan sanottu että koska suurennokset 1v kuvista on annettu niin toivotaan että ne on riittävät hänellekin niinkuin on muillekin.
Tuntuu että tämä ihminen tahtoo tehdä kaiken aina oman pään mukaan. ikinä ei ota muita tai muiden mielipiteitä huomioon. Kummallinen tapa päsmäröidä joka asiassa ja mielestäni on meidän päätös kenelle kuvaamokuvat hommataan ja kenelle ei.
 
Määä
Kylläpä kesti vähän aikaa tajuta mistä on kyse. Mutta siis mikä vaikeus siinä on jos hän itse maksaa ne, kun te ette raskineet kuvaamossa otettuja kuvia kerran maksaa? Kai muutkin tajuavat että tämä yksi on maksanut joten ei ole syytä kieltäytyäkään?
 
ok
Eli joku haluaa viedä sun lapses kuvattavaksi? No kai sä ny tiiät jos joku on sun lapsias viemässä johonki?? Vai etkö ole perillä missä lapsesi on?
Tosta sun alotuksesta saa käsityksen, että voiko kuka tahansa kaduntallaaja mennä valokuvausliikkeeseen ostamaan kuvia lapsista.

Vois vähän harjotella tota ulosantia.
 
Eli joku haluaa viedä sun lapses kuvattavaksi? No kai sä ny tiiät jos joku on sun lapsias viemässä johonki?? Vai etkö ole perillä missä lapsesi on?
Tosta sun alotuksesta saa käsityksen, että voiko kuka tahansa kaduntallaaja mennä valokuvausliikkeeseen ostamaan kuvia lapsista.

Vois vähän harjotella tota ulosantia.
Ei tuo minusta nyt niin vaikeaa ollut tajuta että aloittajan muksut on jo kuvattu ja aloittaja pelkää että joku dyyd saa vaan hakemalla itselleen kopiot näistä kuvista valokuvaamosta.
 
No ei pitäisi saada. Jos epäilyttää, soita ja varota niitä etukäteen että osaavat varautua. Mun mielestä tilaajalla on valta tässä asiassa päättää mitä vedoksia teetetään ja kenelle. Lakikin lienee teidän puolellanne, mutta tilanne on kyllä aika poikkeuksellinen
 
Ap.
Ahdistavaa kyllä. Jotenkin vaan niin riepoo kun ei usko mitään vaan aina täytyy saada tehdä just niin ku itse haluaa. Tää mies siis ajaa n. 100km päästä kuvaamoliikkeeseen ja pyytää kuvat. Aikoo pyytää heitä postittamaan nämä itselleen jottei tarvitse itse hakea niitä.
 
"kkk"
No jos ette halua, että mies pyytää niitä kuvia sieltä, niin soitatte sinne kuvaamoon ja snaotte, että meidän lapsen kuvia ei saa antaa ulkopuolisille.

Ei valokuvaamo silloin niitä anna muille. Kuule, jos antais, niin meinaatko ettei julkkistenkin kuvia, vaikka pikkujulkkis Anna Abreun hääkuvia olis jo muilla. Sen sijaan iltapäivälehdet hehkuttavat jo yhdestä Annan hääkuvasta, joka on saatu julkisuuteen.
 
Menee ehkä hiukan aiheen vierestä, mutta meidän tytön kuva oli valokuvaamon ikkunassa jonkin aikaa ja sen jälkeen kiersi valokuvaamon osastolla messuilla. Jostain messuilta sen bongasi isoisäni naisystävän veli, joka oli sen sieltä myös ostanut. Antoi sen kyllä sitten lahjaksi mun vanhemmille, ei siinä. Mutta ainakin se valokuvaamo myi kuvan noin vaan jollekin, joka sitä pyysi.

Mutta ei mulla tosiaan edes käynyt mielessä sanoa, etteikö lapsen kuvia saisi antaa ulkopuolisille. Mulle aika sama, jos mummo tms. olisi niitä käynyt hakemassa lisää omakustanteena.
 
lain edessä
Menee ehkä hiukan aiheen vierestä, mutta meidän tytön kuva oli valokuvaamon ikkunassa jonkin aikaa ja sen jälkeen kiersi valokuvaamon osastolla messuilla. Jostain messuilta sen bongasi isoisäni naisystävän veli, joka oli sen sieltä myös ostanut. Antoi sen kyllä sitten lahjaksi mun vanhemmille, ei siinä. Mutta ainakin se valokuvaamo myi kuvan noin vaan jollekin, joka sitä pyysi.

Mutta ei mulla tosiaan edes käynyt mielessä sanoa, etteikö lapsen kuvia saisi antaa ulkopuolisille. Mulle aika sama, jos mummo tms. olisi niitä käynyt hakemassa lisää omakustanteena.
Meillä ainakin valokuvaamo pyysi raksin paperiin, saako kuvia käyttää heidän markkinointiin (=olla esillä) vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lain edessä;28993887:
Meillä ainakin valokuvaamo pyysi raksin paperiin, saako kuvia käyttää heidän markkinointiin (=olla esillä) vai ei.
Meillä ei ollut asiasta mitään puhetta. Kaverilta kuulin senkin, että kuva roikkuu ikkunassa. Täytyykin seuraavalla kerralla kysyä asiasta..
 

Yhteistyössä