Vammaisen hoitotuki allergian vuoksi, onko kukaan hakenut tänä vuonna?!

Kelan mukaan sitä saa vain jos on allerginen kotimaisille viljoille (vehnä, ohra ja ruis) JA lisäksi myös maitoallergia todettu. Sairaalan allergiahoitajan + ravitsemusterapeutin mukaan saa vaikka EI olis maitoallergiaa. Sanoivat, ettei yhtään hylättyä päätöstä ole tullut heidän tietoonsa. Vaikuttavat äkäisiltä, kun edes kyselin ja kuulin muuta (eivät kai usko, vaikka 3 palveluneuvojaa kelassa sanovat mulle samaa).

Onko kukaan hakenut ja saanut hylättyä tai hyväksyttä päätöstä!? Kiinnostaa kovasti!
 
No mitkä minä tiedän, niin on kyllä kela vaatinut sekä maito, että vehnäaltistuksen. Meillä varmaan jossain vaiheessa edessä nuo kuviot...
Meillä on nyt altistettuna jo vehnä ha ruis, allerginen on molemmille (lapsi 2v8kk), edessä enää ohra. Sairaala väittää, ettei maitoallergiaa tosiaan tarvi olla... ärsyttävää. Sitä meillä ei nimittäin ole!
 
Meillä on maito, kaura, ohra ja ruis allergiat. Mutta tukea ei voi saada ellei ole tuota vehnäallergiaa..se olis kuulemma ratkaiseva...
Oletteko hakeneet? Kannattaa, sillä puhuin äsken kelan "korkeamman tason" ihmisen kanssa, että jos lapsen allergioista koituu poikkeuksellista haittaa ja hankaluutta, voi sitä tukea saada kotimaisten viljojen osalta. Ei sanonut erikseen vehnää. Tosin meillä se kyllä on pahana. Ja saa takautuvasti 6kk ajalta hakea.
 
"vieras"
Jos on päälle vuoden vanhasta kyse, niin kyllä pitäisi kelan mukaan saada perustukea. Korotettuun tarvitaan sitten maitoallergia.
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement
 
..
Oletteko hakeneet? Kannattaa, sillä puhuin äsken kelan "korkeamman tason" ihmisen kanssa, että jos lapsen allergioista koituu poikkeuksellista haittaa ja hankaluutta, voi sitä tukea saada kotimaisten viljojen osalta. Ei sanonut erikseen vehnää. Tosin meillä se kyllä on pahana. Ja saa takautuvasti 6kk ajalta hakea.
Ei olla haettu, ku meillä taas hoettu tuota sairaalasta.. Mutta tuossa olen kyllä samaa mieletä, kelasta saa kovin eri vastauksen riippuen siitä kenen kanssa asioi. Muissakin asioissa on tullut aivan päinvastaisia mielipiteitä toinen väittää että jotain tukea saa ja toinen ei. Ja loppujen lopuksi sai. Eli vissiin kannattaisi koittaa kepillä jäätä.. meillä tosin tuo ruokavalio ollut jo kauemmin.
 
--
Ei olla haettu, ku meillä taas hoettu tuota sairaalasta.. Mutta tuossa olen kyllä samaa mieletä, kelasta saa kovin eri vastauksen riippuen siitä kenen kanssa asioi. Muissakin asioissa on tullut aivan päinvastaisia mielipiteitä toinen väittää että jotain tukea saa ja toinen ei. Ja loppujen lopuksi sai. Eli vissiin kannattaisi koittaa kepillä jäätä.. meillä tosin tuo ruokavalio ollut jo kauemmin.
Varmistin saman tein kelasta, vehnä pitää olla pois..ei tarvis olla kauraa allergiana että sais mutta vehnä ohra ruis ja maito niin sitten sais tuen.
 

Yhteistyössä