vanhemman vauvan nukkuminen ja yösyöminen.

6kk iän jälkeenhän ei tarvis yöllä syöttää?
miedän poika on nyt 9kk ja oon jättämässä yösyötöt pois.
aamuyöllä kuudenaikaan kumminkin huusi niin et annoin maitoo.
nukahti uudelleen hetkeks.
oisko noihin aikoihin jo nälkä ihan oikeesti vai vaati vaan sitä pulloo tottumuksesta?
söi iltapuuron yhdeksältä edeltävänä iltana. normaalisti syö puuron jo seiskalta..
 
Kertokaa miullekin vinkkejä!Meillä ruennu syömään reilu 9kuinen 2 krtaa yössä :eek: ja herää muutenkin sen 10 krtaa ainakin,lisäks metakka nousoo jos tutteli2 annan,ei kelepaa mikään muu ku maissivelli :ashamed: ,alakaa tää mamma olla tosi heikossa hapessa ja turha luulla et ois kettään muuta joka vois ees joskus jeesata yhen yön.

Aiemmin nukku 1 yösyötöllä,nyt ku läks ryömii niin kaikki mäni sekasin ja oon tosiaan miekii tumpannu poikaan evästä ihan sitä tehhen,kunnon puurot illalla ennen unille menoa...
 
mä en muista paljonko laitoin sille maitoo aamulla..
oon kyl aatellut josko sois sen aamumaidon sille mutta yöllä ei antais.
mä kärsin itse unettomuudesta ja ainoo mahdollisuus saada itseni kuntoon on ensin saada vauva nukkuun yöllä.
 
Ite teen yösyöttöjen kaa niin et mulla on pullo tai kaks ja pari tetraa maitoo yöpöydällä ja kippaan koko tetran siis 2dl pulloon, voin sitten aamulla katsoa paljonko vauva on syönyt jos en unenpöpperössä pimeässä näe/jaksa katsoa. Ja tämä ei nyt tarkoita että antaisin pullon vauvalle omiin käsiin vaan pidän kyllä itse pulloa jos siitä nyt joku haluaa alkaa urputtaan.
 
Meillä tyttö nukkui kuin unelma 3-6 kuukauden iässä, yhdellä syönnillä. Sitten alkoi liikkua ja nyt kun opettelee kävelemään (10kk) niin yöt ovat ihan mahdottomia. Herää syömään 2 kertaa, ja lukuisia kertoja yön aikanakin nousee seisomaan, itkee tutin perään, pyörii ja hyörii ihan unessa. Yössä herätään ainakin 10 kertaa. En tiedä miten tekis, väsy alkaa painaa kun käyn töissä ja yöt ovat niin rikkonaisia. Vaikka mies nukkuisi lapsen kanssa, niin herään ääniin kun olen tullut siinä suhteessa herkäksi lapsen synnyttyä.
Nyt vielä hampaiden tulon aikaan otin tytön viereen nukkumaan, niin enää ei omassa sängyssä nukkuminen luonnistu. Eilen juteltiin miehen kanssa, että viikonloppuna pidetään unikoulua, omaan sänkyyn ainakin saa ruveta nukkumaan. Ei tuu muuten mistään mitään.
 
Väsyttää
Meillä täällä 9,5kk ikäinen poika, joka syö jokaikinen yö vielä jopa kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran tuossa puolen yön aikaan vetelee kyllä täyden 2dl pullon ja toisen kerran sitten 3-puol5 välillä. sillonkin menis kokonaan, mutta en anna että söis sitten mielummin aamulla puuron.

Poika ollut kokoajan huono syömään (siis todella pieniä annoksia syö) ja varmaan siksi tarvitsee ruokaa myös yöllä. Alkaa vaan olla tosi naatti olo kun ainuttakaan yötä en ole saanut nukkua kokonaan...

Millaisia määriä teillä tämän ikäiset syö päivässä? Meillä HYVÄNÄ päivänä syö aamulla puuron (1dl vettä ja siihen hiutaleet), päivällä yhden 4-6 kk ikäisten soseen 125g (ei pysty nielemään vielä sitä karkeampaa ruokaa), iltapäivällä purkin hedelmäsosetta ja illalla puuron kuten aamulla sekä ihan viimeisenä maito pullon. Maitoa menee ruokailuiden yhteydessä yhteensä 2dl, illalla tuo 2dl ja yöllä tosiaan sitten se 2+1dl.
 
unikuu108
mä lopetin yösyöttämisen joskus 7-8kk tienoilla pikkuhiljaa siirtämällä aikaa millon poika aina heräsi..(heräsi 2-3-5-6..) eli siirsin aina puolella tuntia sitä millon annoin maitoa. ja sit takarajana pidin sitä että klo 6 on jo ns aamu jolloin sai sit. aika noppeesti se oppi sen. pitihän siinä valvoa ja muita keinoja käyttää nukuttamiseen,mutten siis ekana työntänyt tissiä suuhun( siis imetin,mut luulis et pullolla ihan sama asia,en tiedä).

mut en mä vieläkään nuku öitäni putkeen,vaikka poika saattaisikin nukkua. viime yönä olen kaksi kertaa mennyt peittelemään ja kerran vaihtanut yöpuvun ja peiton.. :D
 

Yhteistyössä