Vapaa suhde?

  • Viestiketjun aloittaja Causaul
  • Ensimmäinen viesti
Causaul
Mun yksi työtuttu, jonka kanssa olen lähentynyt aika paljon tänä vuonna, kertoi mulle että hänellä ja hänen miehellä on ns. "vapaa suhde". Miehen aloitteesta kai tuo lähti, mutta alkuhankaluuksien jälkeen vaimokin on heittäytynyt siihen ihan täysillä. Nainen sanoo, että tämä järjestely on parantanut heidän suhdettaan. Miehellä ei kuulema ole enää edes samanlainen tarve juosta vieraissa kun "ei ole pakko käyttää jokaista tilaisuutta". Ja vaimokin on uskaltanut heittäytyä uusiin seksijuttuihin.

Heillä on lapsia ja heidän edessään ovat kuin tavallinen pari. Mun kaveri sanoi, että tämmöinen suhdemuoto on yleistymässä ja tulevaisuudessa yksiavioisuutta pidetään varmaan harvinaisuutena. Suorastaan jonkinlaisena ahdasmielisyytenä. Ihminen kun ei ole luonnostaan yksiavioinen.

Mä en odota tänne saarnaa. Mä toivoisin vastaavissa tilanteissa olleita tai niistä tietäviä. Itse en haaveile moisesta suhteesta, en usko miehinikään niin tekevän.
 
"ei ole pakko käyttää jokaista tilaisuutta" Ilmeisesti tää mies ollut aika pettävää sorttia, et tällanen sovittelu ollu lähes ainut vaihtoehto. Vapaa suhde varmaan toimii, jos se on luonteva eikä ainut vaihtoehto pitää parisuhde kasassa. Liekö tää nainen ajatellut, et parempi antaa käydä vieraissa luvan kanssa, kun tekis sitä muuten kuitenkin.
 
Mun yksi työtuttu, jonka kanssa olen lähentynyt aika paljon tänä vuonna, kertoi mulle että hänellä ja hänen miehellä on ns. "vapaa suhde". Miehen aloitteesta kai tuo lähti, mutta alkuhankaluuksien jälkeen vaimokin on heittäytynyt siihen ihan täysillä. Nainen sanoo, että tämä järjestely on parantanut heidän suhdettaan. Miehellä ei kuulema ole enää edes samanlainen tarve juosta vieraissa kun "ei ole pakko käyttää jokaista tilaisuutta". Ja vaimokin on uskaltanut heittäytyä uusiin seksijuttuihin.

Heillä on lapsia ja heidän edessään ovat kuin tavallinen pari. Mun kaveri sanoi, että tämmöinen suhdemuoto on yleistymässä ja tulevaisuudessa yksiavioisuutta pidetään varmaan harvinaisuutena. Suorastaan jonkinlaisena ahdasmielisyytenä. Ihminen kun ei ole luonnostaan yksiavioinen.

Mä en odota tänne saarnaa. Mä toivoisin vastaavissa tilanteissa olleita tai niistä tietäviä. Itse en haaveile moisesta suhteesta, en usko miehinikään niin tekevän.
Sillä ei taida olla kauheasti merkitystä, mitä ihminen on luonnostaa, koska kulttuuri ja yhteiskunta on vaikuttanut niin pitkään ja muokannut ihmisen käsitystä mm. parisuhteesta ja aika monet ihmiset ovat tottuneet ja alkaneet pitää hyvänä nykyistä käytäntöä. Tilanne voi toki muuttua, koska eihän se ainoa vaihtoehto ole. En silti usko, että yksiavioisuuskaan muuttuu miksikään "ahdasmielisyydeksi". Ehkä pikemminkin niin, että osa haluaa olla vain yhden kanssa, osalla voi olla joskus jotain sivusuhteita, yhden illan juttuja tms muidenkin kanssa.

Ei vapaa suhde silti mitään tavatonta ole nykyisinkään, itsekin tiedän ihmisiä, joilla sellainen on. Pääasia kuitenkin, että se on molempien osapuolten mielestä ok, eikä niin, että toinen vaan vastentahtoisesti myöntyy siihen. En silti oikein ymmärrä, miksi miehellä oli aiemmin kauhea tarve juosta vieraissa silloin, kun asiasta ei oltu sovittu, jos se viehätys kuitenkin katosi heti, kun sai asian sovittua. Siinä mielessä kuulostaa omituiselta tapaukselta.
 
  • Tykkää
Reactions: Karju
Mun yksi työtuttu, jonka kanssa olen lähentynyt aika paljon tänä vuonna, kertoi mulle että hänellä ja hänen miehellä on ns. "vapaa suhde". Miehen aloitteesta kai tuo lähti, mutta alkuhankaluuksien jälkeen vaimokin on heittäytynyt siihen ihan täysillä. Nainen sanoo, että tämä järjestely on parantanut heidän suhdettaan. Miehellä ei kuulema ole enää edes samanlainen tarve juosta vieraissa kun "ei ole pakko käyttää jokaista tilaisuutta". Ja vaimokin on uskaltanut heittäytyä uusiin seksijuttuihin.

Heillä on lapsia ja heidän edessään ovat kuin tavallinen pari. Mun kaveri sanoi, että tämmöinen suhdemuoto on yleistymässä ja tulevaisuudessa yksiavioisuutta pidetään varmaan harvinaisuutena. Suorastaan jonkinlaisena ahdasmielisyytenä. Ihminen kun ei ole luonnostaan yksiavioinen.

Mä en odota tänne saarnaa. Mä toivoisin vastaavissa tilanteissa olleita tai niistä tietäviä. Itse en haaveile moisesta suhteesta, en usko miehinikään niin tekevän.
Ja sp-taudit rehoittavat. Vaikka leviää ne nykyäänkin ihan "kiitettävästi".
 
Ihminen luonnostaan ja ihminen luonnostaan.

Ihminen luonnostaan ei sheivaa itseään ja haisee pahalle. Luonnollinen ihminen kiroaa kuin turkkilainen ja semmoinen miesyksilö kippaa mällinsä mihin tai kehen nyt sattuu.
 
... Nainen sanoo, että tämä järjestely on parantanut heidän suhdettaan...

... Mun kaveri sanoi, että tämmöinen suhdemuoto on yleistymässä ja tulevaisuudessa yksiavioisuutta pidetään varmaan harvinaisuutena. Suorastaan jonkinlaisena ahdasmielisyytenä. Ihminen kun ei ole luonnostaan yksiavioinen...
Hieman on työtoverisi ajatukset hakoteillä. Tunnen parikin paria, joilla oli, siis oli se vapaa suhde. Ei ole enää suhdetta ollenkaan näillä pareilla. Ei se niin yksinkertaista ole. Voi olla, että jossain tapauksissa toimii, mutta silloin on kyllä kypsien ihmisten oltava asialla. En yhtään ihmettele, vaikka useakin pari, joilla lapset jo maailmalla, mutta itse vielä viriileitä, voisivat suhtautua ajatukseen suopeasti ja saavansa sen myös toimimaan.
En kyllä suosittelisi asiaa. Liian riskialtista se on.
 
Lapset ei oo niin tyhmiä miltä ne näyttää. Lapset kyllä huomaa jos vanhemmilla on joku pielessä. Minusta tuommoisesta suhteesta olisi vaan parasta erota. No, myöhemmin nämä lasten ongelmat ja oireilut sitten tulee vastaan, vaikka tuskin vanhemmat suostuu sittenkään näkemään ongelman itsessään ja elämäntyylissään.
 
Lapset ei oo niin tyhmiä miltä ne näyttää. Lapset kyllä huomaa jos vanhemmilla on joku pielessä. Minusta tuommoisesta suhteesta olisi vaan parasta erota. No, myöhemmin nämä lasten ongelmat ja oireilut sitten tulee vastaan, vaikka tuskin vanhemmat suostuu sittenkään näkemään ongelman itsessään ja elämäntyylissään.
Jos ei asia heijastu negatiivisesti pariskunnan väleihin, niin tuskin se lapsiinkaan vaikuttaa. Eihän avoin suhde sinänsä tarkoita, että jotain olisi pielessä. Jos lapsista tulisi vinksahtaneita aina, jos vanhemmilla on mitä tahansa ongelmia, olisivat kaikki sekaisin.
 
Meillä on kanssa osin vapaa suhde. Ja todella, vaikka on lupa olla muidenkin kanssa, niin eipä se suuremmin huvitakaan. Mä useimmiten vietän vapaaviikonloppuni ystävien seurassa tai piipahdan jossain kinkypippaloissa ja pulisen ja pulisen tuttujen kanssa. Mies taas juuttuu kotiin ja tönöttää onnellisena saunarannassa vahtien ongenkohoa ja hörppien olutta.
 

Yhteistyössä