Varoitus: ulkomaiset numerot

Pari kertaa on tullu sellanen puhelu, johon vastattuani kuuluu, niinku olis toinen lyönyt luurin korvaan. Ilmeisesti tarkotus on tämänkaltainen:

http://www.itviikko.fi/tietoturva/2009/01/27/ulkomaiset-huijaussoittajat-loysivat-suomen/20092311/7

Tuo on tammikuun tietoa, mutta ehkä asiasta löytyy tuoreempaakin, ainaki jossain paikassa oli kesältä viestiä samasta asiasta.

Numero oli alkua +24312.....

Aattelin varotella, ettei kukaan soittelis takasin noihin numeroihin...
 
vieras
Miksi ylipäätään koskaan soittaa tuntemattomaan numeroon takaisin?En mä ainakaan soita..Jos sillä jollakin on jotain asiaa niin varmasti koittaa uudestaan soittaa.Ja jos numero näyttää ulkomaiselta niin en välttämättä vastaa ja mikäli se on tuttu puhelinmyyjän numero niin en vastaa silloinkaan.Yleensä tuntemattoman numeron soitettua mulle,mä tarkistan löytyykö numero numerohaulla ja kuka sen takana on,sitten katson onko aiheellista soittaa takaisin yms..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
No noiden lehtijuttujen mukaan moni on soittanu takaisin.
Joo ja tiedän monia ihmisiä,jotka aina soittaa takas.Itse en vain ymmärrä sitä,osittain juuri näiden juttujen takia kun jo monta vuotta mun mielestä on liikkunut näitä huhuja rahastajista yms.Enkä myöskään itse halua soittaa lehtimyyjälle kysyäkseni mojovaa tarjousta tässä kuussa. :D

Ja varoituksen sana on aina paikallaan! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ylipäätään koskaan soittaa tuntemattomaan numeroon takaisin?


Mun pojalle tuli myös kummallisia puheluita, jotka pirauttivat vain kerran eikä vastaamaan ehtinyt. Pojalla ei puhelinta ole koulussa mukana ja meinasin jo kerran tässä kotona ollessani puhelimen pirahdettua soittaa, että kuka ihme sielä yrittää useamman kerran... onneksi en soittanut ja poika(11v) mua muistutteli, että voipi olla noita huijauspuheluita.
 

Yhteistyössä