VAROKAA ORAVIA!!!

Siis tänään oli kerrankin sellainen päivä että ku pysähdyin kahvilaan ja mun vauva nukkui.. Niin yhtä äkkiä ORAVA oli rattaissa!!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Istuin vieressä ja säikähdin että mitä nyt. Miten ne voi olla niin kesyjä että hyppää rattaisiin ja itse istuu vieressä???? :(
 
seurasaaressakin näitä on nähty
Voi ne olla! Meillä oravat söi kerran parvekkeella ollutta pizzaa hyvällä ruokahalulla vaikka isäntä istui vieressä tupakilla! Oli niin huvittava näky että sai hetken herkutella ennen kuin ajettiin pois.
 
ira
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ira:
:D :D Ne on uteliaita.

Oikeastihan orava on vaan pörröhäntäinen rotta. Ainakin luonteeltaan...
Voikohan ne purra vauvaa?
En kyllä oikein usko... Luulisin että juoksevat kovaa vauhtia pakoon kun vauvaa herää. Voisihan tuota kysyä. Ainakaan rabiesta ei niissä ole, en tiedä onko muitakaan tauteja.
 
ira
Joo siis kyllähän melkein kaikki eläimet voi uhattuina purra, mutta paikallaan makaavan vauvan pureminen vaikuttaa ainakin epätodennäköiseltä. Oravan kirput voivat kyllä purra ihmistä, mutta tuskin se orava ihan asumaan sinne vaunuihin jäisi.

En silti tykkäisi oravasta vauvanvaunuissa, en.
 
Tästä tulee mieleeni väite jota mulle lapsena hoettiin että jos orava puree sormeen, se puree niin kauan että sormi katkee. Onko väitteessä perää vai oliko se vain samanlainen hokema että älä syö esim. omenansiemeniä tai vatsaasi kasvaa omenapuu?
 
ira
^ En näe syytä miksi just oravalla olisi tuollaiset leuat, sehän on jyrsijä. En usko. Joidenkin eläimien leuat menee sillä tavalla lukkoon että ne on vaikea saada auki (ennen kuin hampaat on yhdessä?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tästä tulee mieleeni väite jota mulle lapsena hoettiin että jos orava puree sormeen, se puree niin kauan että sormi katkee. Onko väitteessä perää vai oliko se vain samanlainen hokema että älä syö esim. omenansiemeniä tai vatsaasi kasvaa omenapuu?
No ei ne sentään niin verenhimoisia ole. Kyllä ne kipeästi purevat mutteivat katko sormia.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tästä tulee mieleeni väite jota mulle lapsena hoettiin että jos orava puree sormeen, se puree niin kauan että sormi katkee. Onko väitteessä perää vai oliko se vain samanlainen hokema että älä syö esim. omenansiemeniä tai vatsaasi kasvaa omenapuu?
No ei ne sentään niin verenhimoisia ole. Kyllä ne kipeästi purevat mutteivat katko sormia.
tuo mua purrut orava kyllä roikku mun kädessä ja otetta ei irrottanu....piti nipata kipeesti sitä kuonoon et irrotti.
 
vieras
On minuakin orava purrut, tapahtui muistaakseni Kuopiossa hautausmaalla. Siellä oli hirveästi kesyjä oravia, jotka tuli ihan lähelle. Joten voi ne purrakin, jos ovat vähän röyhkeämpiä.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Siis tänään oli kerrankin sellainen päivä että ku pysähdyin kahvilaan ja mun vauva nukkui.. Niin yhtä äkkiä ORAVA oli rattaissa!!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Istuin vieressä ja säikähdin että mitä nyt. Miten ne voi olla niin kesyjä että hyppää rattaisiin ja itse istuu vieressä???? :(
Meillä roikku eilen oravanpoikanen olohuoneen verhoissa. Mies heitti pihalle, tänään orava oli taas tulossa olkkarin ikkunan raosta sisään. Suljin ikkunan, istu sit puol tuntia terassin pöydällä ja tuijotti sisään.
 
naurua
hei ei ne mitään ihmisen purijoita oo. suloisia pikku nisäkkäitä ja tosi kivoja oon ruokkinut 15v niitä ei koskaan purrut !! ei nyt tehä hysteriaa tästä ja orava vihaa antaa pihan pikku veijarit elää !!!!
 
"kurre"
Alkuperäinen kirjoittaja seurasaaressakin näitä on nähty;15719239:
Voi ne olla! Meillä oravat söi kerran parvekkeella ollutta pizzaa hyvällä ruokahalulla vaikka isäntä istui vieressä tupakilla! Oli niin huvittava näky että sai hetken herkutella ennen kuin ajettiin pois.
Meillä kävi myös näin. Grillasimme mökillä ja paikalle tuli oravia jotka alkoivat popsia grillimakkaroita. Tarjosimme niille myös tupakkia ja olutta ja lauloimme yhdessä juomalauluja.
 

Yhteistyössä