Vaunukoppa ensisänkynä?

"vieras"
Me osittain joo. Meillä kova koppa,ja käytettiin sitä vauvan sänkynä mm kun oltiin mun vanhemmilla yökylässä,ja kotona aina sillon tällön päiväunisänkynä. Jos esim siivottiin vauvan nukkuessa niin oli helpompi laittaa koppaan nukkumaan ja nostaa koppa aina toiseen huoneeseen sen mukaan missä imuroitiin tms. Oli meillä kyllä kehto "varsinaisena ensisänkynä".
 
Meillä käytettiin yhdistelmien vaunukoppaa alussa jonkun verran sänkynä. Poika nukkui kopassa usein päiväunet ja yökyläillessä mummolassa myös yöunet. Yhdessä vaiheessa (sairastaessaan) vauva ei rauhoittunut kunnolla minnekään muualle kuin heijattaviin vaunuihin, joten silloin nukkui osan yöunista kotonakin vaunuissa.

Meillä ainakaan ei vaunun koppa likaantunut tai muutenkaan liiemmin kulunut nukkumiskäytössä. Itse asiassa me leikattiin äitiyspakkauksen patjasta sopivan kokoinen pala vaunuihin ja käytettiin muutenkin lakanoita yms. ihan niinkuin tavallisessakin sängyssä, millä lienee osuutta asiaan.
 
[QUOTE="vieras";25702679]Laita yöksi äitiyspakkaukseen. Lyhyempiä aikoja voi nukkua kopassa, jos se tuntuu kätevältä.[/QUOTE]

Tuotakin olen miettinyt, mutta ongelmana on se ettei makkarissa ole mitään tasoa mihin sen laittais. Lattialle en uskalla laittaa, kun pelkään että pudotan tyynyn tai peiton vauvan päälle :/ Vaunuja joka tapauksessa tullaan säilyttämään makkarissa, niin ajattelin et olis sit kätevä hyödyntää ne öisin :)
 
"vieras"
Meidän kolmas nukkui pari ensimmäistä kuukautta kätevästi vaunuissa (ja välillä mun vieressä)yönsä. Vaunut oli sängyn vieressä. Olivat vanhat hienot samettiset rattaat, (kävivät oikein hyvin kehdosta) mutta liian raskaat ja vanhanaikaiset jokapäiväiseen käyttöön. Yllättävän hyvin toimi.
 
Mulle sanottiin ettei sovellu vakituiseksi sängyksi, väliaikaiseksi kyllä. Pitäisi olla lapselle enemmän tilaa (taisi olla syy jos oikein muistan). Tee sänky mieluummin vaikka äitiyspakkauksesta.
Meille on tulossa vaunut, joissa tilava koppa.. Ja jotenkin ajattelin et kyllähän vauvat päikkäreitäkin vaunuissa nukkuu. Äitiyspakkauksen laatikon käyttö ei oikein onnistu, kuten jo aiemmin selitin..
 
"Ami"
Mummolassa on nukkunut meillä vaunukopassa. Muuten ei.

Laitoimme vauvan ekaksi yöksi kotona äp-laatikkoon, joka oli sitä varten hienosti valmisteltu, mutta totesimme samantien, että haluamme nähdä vauvan suoraan sängystämme. Siirryimme suoraan pinnasänkyyn, joka oli laita alhaalla kiinni meidän sängyssä. Eli vauva näkyvissä ja käden ulottuvilla. Tämä oli meille toimivin ratkaisu.
 

Yhteistyössä