Vauva 10 kk saa joka ilta raivokohtauksen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vauva nukkuu perhepedissä, olen nukuttanut hänet tissille koska se on yleensä käynyt nopeasti. Välillä on myös alkanut menemään ilman rintaa nukkumaan, eli nukahtanut vain kainaloon. Mutta mutta, nyt viikko sitten kehitti ihan uuden rituaalin. Arghh! Ensin syö, sitten ei nukahdakkaan vaan alkaa raivoomaan. Itkee, huutaa, nousee ylös ja heittäytyy dramaattisesti selälleen ja sivuille. Potkii minua. Ei kai haluaisi nukkumaan, vaikka on ihan väsynyt. Tätä jatkuu 10-15 minuuttia, jonka jälkeen suostuu taas rinnalle ja nukahtaa siihen. Ärsyttää vaan kun isoveli valvoo sit myös ja hänen on hankala nukahtaa kun toinen raivoaa. (nukkuu sivuvaunussa).

Onko muilla ollut samanlaista vaihetta ja menikö nopeasti ohi?
 
Jos teillä vain tilaa riittää, niin siirrä se isoveli toiseen huoneeseen nukkumaan kuuntelemasta tuota ilmeisesti ikään kuuluvaa eroahdistusmelskettä. Aika nopeasti se sentään rauhoittuu. Pitkäänkö ajattelit vielä tissiä antavasi?
 
vierailija
Nojoo, onneksi aika nopeasti. Sen huudon keskellä ei siltä tunnu, kai olen vähän liian herkkä kaikelle huudolle esikoisen koliikin jälkeen vieläkin :p

Esikoisella on joku vaihe ettei meinaa millään jäädä omaan sänkyyn nukkumaan, vaan saa hänkin hemmetinmoisen kohtauksen kun sinne koitan illalla jättää. Ja öisin kömpii viereen edelleen. Siksi siirsin hänet nyt sivuvaunuun, kun olen paljon iltoja ja öitä yksin niin tämä on minulle vähiten raskasta.

Kun vauva täyttää vuoden ajattelin lopetella yösyötöt ja siirtää veljen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Jos isovelikin sitten viihtyis sängyssään paremmin, kun on kaveri vieressä.. Ehkä.
 
vierailija2383
Sellaistahan se on lasten kanssa, varsinkin useamman. Yleensä 4v ikään mennessä menee nämä yökotkotukset ohi, kaikilla ei silloinkaan. Niitä tulee ja menee, mutta kun ne on päällä, aika tuntuu ikuisuudelta.
 

Yhteistyössä