Vauva 2kk nukkuu 8-10 tuntia vuorokaudessa...

Yöllä on yleensä nukkunu pidemmän pätkän ja päivisin saattaa torkahdella pariksi minuutiksi. Se ei vaan nuku vaikka mitä tekis!! Toljottaa vaan ja heti alkaa hirvee kitinä jos ei oo näköpiirissä tai vaan ajattelee tekevänsä jotain muuta välillä kuin olla jatkuvasti viihdyttämässä sitä!! Miten se voi pärjätä noin vähällä unella? Mua oikeesti alkaa ahistaa ettei tää ikinä helpota :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vadelmilla:
Oho, no on kylla aika vahauninen noin pieneksi. Onko aina nukkunut noin vahan vai vahentanyt lahiaikoina? Jaksamista sulle, toivottavasti on vaan ohimenevaa :hug:
ekan kuukauden se vaan söi ja nukkui ja siitä ne unet sitten alko vähenee.. Esikoisella oli koliikki mutta se sentäs nukku päikkäreitä :eek:
 
Meillä pojalla on kanssa välillä päiviä, kun ei nuku päivällä paljoo ollenkaan ja sylissä pitäis olla _koko_ ajan et pysyis tyytyväisenä, ja auta armias jos poistut hetkekskään näköpiiristä! Onneks kuitenkin toi ei päivittäistä ole ja usein nukkuu päivisinkin tunteja. Mutta ymmärrän miltä susta tuntuu, rankkoja noi päivät. Toivotaan että ohimenevä vaihe vaan teijän vauvalla :)
 
Voisko nää helteet olla syynä (tai riippuu tietenkin onko teillä päin ollut helteitä ) ? Meidän kuopus syntyi aikoinaan huhtikuussa ja kesän ajan oli kovin helteistä. Yöt nukkui hyvin, kun oli viileämpää, päivisin tosiaan torkahteli vain muutaman minuutin pätkiä. Se oli väsyttävää, mutta helpotti, kun ilmat viileni. Silloin alkoi nukkua kunnon päiväunia, 3-4 tuntiakin meni helposti viileässä syysilmassa vaunuissa. Toivottavasti teilläkin helpottaa! :hug:
 
vieras
Ooh miten tuttua, esikoinen meilläkin juuri tuollainen, yöt muistaakseni nukkui 2 tunnin pätkissä ja valvoskeli välissä pitkiä aikoja, 8kk ikään asti ainakin. Ja päivisin nukahti vartiksi - puoleksitunniksi korkeintaan. Sitten oli kovin tyytymätön ja itkuinen :( Refluksi oli hänellä. Unet parani vähän , mutta vieläkin 3 vuotiaana on meidän perheen huonounisin nukkuja tähän mennessä..:)
 
Mä en jaksais koko aikaa olla naama irveessä ja heilutella leluja sen edessä. Pitäis muutaki ehtiä tekemään päivän aikana ja esikoinenkin varmasti haluais huomioo.. On tää niin turhauttavaa että ihan oksettaa. :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Mä en jaksais koko aikaa olla naama irveessä ja heilutella leluja sen edessä. Pitäis muutaki ehtiä tekemään päivän aikana ja esikoinenkin varmasti haluais huomioo.. On tää niin turhauttavaa että ihan oksettaa. :headwall:
ymmärrän :( Paha lohduttaa kun ei siihen taida auttaa kun aika, ne kuukaudet vaan menee jotenkin päivä kerrallaan kärsien. Kirjaimellisesti kärsien, kun on huonouninen vauva, jossainvaiheessa helpottaa. Minä ainakin odotin vaan vauvan kasvamista, enkä voinut nauttia siitä ajasta oikein. ENkä kyllä kaipaa vieläkään takaisin mitään sieltä ajoilta.

Hän ei tykännyt vaunuistakaan eikä oikein ulos lähteminenkään ollut herkkua kun vauva huuti vaunuissa ja rattaissa niin että piha raikasi..:D AINA.
Kotona sitten kaipasi viihdykettä kokoajan, ja ne huonot unet.. kun ei siihen arkeen saanut edes päiväunien mittaista taukoa tai kunnon yöunia.
 

Yhteistyössä