vauva ei laskeudu... :(

Onko kellään kokemusta, että ensisynnyttäjällä vauva ei laskeudu synnytyskanavaan? Nyt jo rv39+5. Ihan hitusen tullut ehkä alemmaksi, mutta vielä korkealla lepäilee. Muuten on hyvävointinen ja vilkas. Ensi viikolla synnytystapa-arvioon.
Onkohan vielä mahdollisuuksia että laskeutuisi? Pelottaa ajatus ahtaasta lantiosta ja sektiosta.
 
Mulla ei ollut vauva laskeutunut edes synnytyksessä 10cm kohdallakaan vaan jouduimme odottelemaan vielä pari tuntia kun olin täysin auki ennenku pääsin alkamaan ponnistamaan. Synnytys mulla käynnistettiin 41+5 kun vedet oli mennyt vuorokausi aiemmin himassa. Mulla poika oli tulossa nyrkki poskella joten varmaan vaikutti. Tunnin ponnistelin joista viimeiset muutaman minuutin imukupilla kunnes poika tuli maailmaan.
 
Sama täällä. Esikoinen ei tullut alas oikeestaan olenkaan. Aamulla tuli ensimmäiset supistelut, kävelin koko päivän en lepäillyt. Äitini sanoi että synnytys lähtee eteneen paremmin jos ei makaile. No ei kyllä tehnyt mielikään. Yhdeltätoista illalla tuli ekat lorahdukset lapsivettä ja supparit muuttui niin kivuliaiksi että sairaalassa oltiin puoli kolme yöllä. Ysiin asti olin jaloillani kunnes saliin, poitsu syntyi kahdeltatoista imukupilla avustettuna, kun sykkeet meni niin huonoksi aina kun supistus tuli.
Tuskin mulla oli ahdas lantio kyseessä, ei vaan paikat auennut tarpeeks ja tuli kiire saada poika ulos. Ja sain siis poitsun 41+2. Ei se välttämättä sektiota automaattisesti tarkoita. (y) Tsemppiä synnytykseen!
 

Yhteistyössä