* * * Vauva haaveissa 2015 * * *



..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 19.7.2014

...... Nimimerkki.........ikä.........kp..........yk (ya)..........Toiveissa

.......miranenn.........24.........50/?................yk 3............ 2. lapsi
...... joa..................24.........50/26-30..........yk1............. 1. lapsi
...... Tee86..............27.........26/25.............yk1.............. 2. lapsi
.......Leonella..........30..........23/30-32.......ya 9-10/14..... 2. lapsi
.......päärynärouva................17/??..........yk1/ya 7/14..... 4. lapsi
.......äitii88..............25........12/28-30..........yk7.............. 2. lapsi
.......pipiipa.............20..........8/29-33......yk2/ya 6/14...... 1. lapsi
.......phaedra...........30..........7/28-31........ya 7/14......... 2. lapsi
.......BlackCat..........28..........1/27..............yk6.............. 1. lapsi
.......Myyttynen.......26...........?/??..............ya 6/14.........2. lapsi
.......Alvianna..........28...........?/??.............yk1............... 2. lapsi
.......lauwra.............26...........?/?..............ya 7/14.......... 2. lapsi






............................. Piinailijat

..............................nenni26...........DPO25
..............................Phaedra............DPO19
..............................Avianna........... DPO13




............................. Haaveilijat

............................. Na-dene
............................. heidip*
............................. InteriIisakki
............................. Penni89
............................. Mariana87



..............................Plussanneet

............................. Pecanpie 6/14
............................. Unto-Helmiina 6/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)


 
Viimeksi muokattu:
Voi pipiipa :hug: Tsemppiä :heart: Oliko teillä ovistestit käytössä, ne vois auttaa sen oviksen bongaamisessa. Meillä oli ne esikoista yritettäessä ja ilman niitä en olis tienny, että ovuloin sen keskimääräisen kp14 sijaan vasta joskus kp18-19 tienoilla. Toisaalta ne ovistestit voi lisätä myös sitä stressiä. Eli pohdi, mikä on teille paras. Stressaaminenkaan ei oo hyväksi, vaikka siihen ihminen harvoin itse voi vaikuttaa. Joskus sitä vaan stressaa asioita ja sen saattaa tehdä ihan huomaamattaankin. Mutta koita nyt rentoutua kotona, teet hyvää ja terveellistä ruokaa ja nautit siitä. (Ja jos päätät ostaa ovistestejä, suosittelen Pregcheckejä, joita saa esim. Prismoista ja muistaakseni Cittareistakin. Vaaleanpunainen paketti, jossa 10 tikkua. Maksaa n. 10e.)

Tee86 ja suan: Tervetuloa :wave: Tee86:n lisäsin jo listoille, jos et halua siellä olla, ilmoittele, niin otan pois. suan, jos haluat listalle/haaveilijoihin, ilmoittele :)

BlackCat : Pahoittelut tädistä :(

Lauwra: Nyt olet takaisin listoilla :) (Ei mitään havaintoa, missä kohtaa olet tipahtanut sieltä pois :( )

ON: Täällä on palattu takaisin kotiin. Lennot sujuivat tytön kanssa hyvin, niitä vähän jännitin :)
Ihmettelin tänään, kun on selkää jomotellut oikein kunnolla. Sanoin miehelle, että ihan kuin alkaisi menkat. No kurkkasinpa menkkakalenteria (WomanLog Pro kännykässä, ihan paras :) ) ja huomenna pitäis menkat alkaa. No alkoivat sitten kuitenkin jo tänään, eli vissiin mun kroppa toimii kierukasta huolimatta kellon tarkasti taas. Toisaalta hyvä tietää, kun aletaan sitten yrittää... Ja se kierukan poistattaminen ei sitten vissiin olekaan mikän ihan simppeli juttu. Tai ainakaan se ei käy niin nopeasti kuin haluaisin. Terveyskeskukseen on kiireettömillä asioilla kahden kuukauden jonot ja e-neuvolassa hoitavat vain alle 25-vuotiaiden asioita. Eli on ilmeisesti mentävä yksityiselle... ja se tasas maksaa. Tosin mies oli sitä mieltä, että maksakoon. :) Ihana mies :heart:
 
Na-dene oli just kyseiset tikut käytössä yhteen väliin, mutta ei se vaan sujunu ja ärsytti kovasti. Teen nyt huomenna r testin ihan mielen rauhan vuoksi, kun ne menkat oli niin lyhyet. En tajua,tein raskaustestin sillon pe ku la alko menkat, eikä se saanut minuu lyttyyn mutta nyt viikon jälkeen iski mielipaha.

Oisko näihin älykkäisiin puhelimiin muitakin haaveilijoiden appseja ? Monen kuullut puhuvan, niin puhelimen orjuuttama kun olen niin saattaisin vaikka tykätä? Itsellä siis samsung

Kiitos na-dene tsemppauksesta!! Pienet ovat murheet maailmassa,mutta nämäkin pienet tsempit niin mieltä kohottaa ! Mieskin arvostaa, kun ei osaa sanoiksi pukea tsemppausta näissä asioissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Heippa taas!

Tervetuloa uudet:)

Voi toivottavasti alkaisi meidän porukalle napsahdella noita plussia! Aina onneksi on joku piinailemassa niin on kenen puolesta jännittää.

Na-dene: Tuohan on hienoa jos sulla toimii kroppa noin hyvin kierukasta huolimatta! Söin itse pillereitä pitkään ennen esikoista ja meni yli puoli vuotta ennen kuin ensimmäistäkään vuotoa tuli. Sittenkin olivat ihan sekaisin kunnes tasaantuivat juuri kuin oli joulun aikaan päätetty aloittaa yritykset:) Onneksi joskus nämä jutut menee just hyvin.

Itse alan olla vakuuttunut etten olekaan raskaana. En sitten malttanut ja tein heti perjantaina uuden testin joka oli nega. Tosin se ei ollut yhtä herkkä kuin se edellinen testi eli mene ja tiedä.. No soitin sitten terveyskeskukseen näistä oireista ja sielläkin oltiin aika ihmeissään tilanteesta. Menen maanantaina labraan ja ottavat verestä tuon hcg-arvon niin nähdään mitä se sanoo ja voidaan sitten seurata nouseeko vai laskeeko jos siellä jotain on. Otetaan kanssa tulehdusarvoja sun muuta varalta jos ei ole raskaus. Jostainhan nämä oireet johtuu. Itse alan kallistua kemialliseen. Tosin monilla tuntuu oireet hävinneen sitten heti vuodon mukana, mulla ei. Josko olisin sitten sen verran hormooniherkkä, että elimistö lähti heti kierroksille kun jotain yritti kiinnittyä. En tiedä. Ihanaahan tuo olisi kun olisi asukas:heart:, mutta nyt on jo niin monesti kahden viikon sisään tullut vauva-ei vauvaa-vauva-ei vauvaa-tilanteita, että pääsen vähemmällä kun ajattelen etten ole raskaana. Vaikka harmittaa se varmaan taas siltikin jos nega tulee. Ja toisaalta toivottavasti olisi ollut kiinnittymisyritys eikä mitään muuta inhaa.

Tsemppiä meille kaikille!
 
Tervehdys kaikille!

Liitynpä minäkin tähän joukkoon :) olen 25v. 9/13 syntyneen pojan äiti eli toista lasta täällä kuumeillaan. Cerazette minipillerit lopetin kuun alussa eli ya7/14 ja yk1 menossa siis. Kiertopäivästä ei hajuakaan tällä hetkellä, sillä pillereiden lopettamisen jälkeen tullut vain epämääräistä tuhruvuotoa hieman, oliko ne sitten kuukautiset vai ei, sitä en osaa sanoa. Poika lähti yaz-pillereiden lopettamisen jälkeen alulle eka kierrosta, saa nähdä miten käy tällä kertaa kun cerazettejen käytön aikana kuukautisia ei ole tullut (synnytyksen jälkeen tuli kahdet kuukautiset täysimetyksestä huolimatta mutta cerazettejen aloituksen myötä siis jäivät pois). Imetyksen olen lopettanut kesäkuussa.

Tsemppiä kaikille yrittäjille, toivotaan että niitä plussia alkaa tulemaan :)
 
perjantaina tosiaan kävin siellä lääkärissä, ja vielä ei lääkäri pystynyt varmentamaan raskautta :(
sanoi että paksu limakalvo siellä näkyy mikä kyllä tukisi raskauden alkamista :)
veikkaili myös sellaista että ovulaatio olisi ollut myöhemmin ja näin ollen päiviä olisi vähemmän :D
tuntemukset vaan jatkuu, eikä tätiäkään kuulu :)
rinnat niin jumalattoman kipeet, ja väsyttää 24/7...
gynekologi käski testailla viikon päästä uudestaan mutta saa nähdä malttaako oottaa sinne asti :D
 
Nenni26: höh. Ompa harmi kun et saanut varmistusta. Kävin esikoista odottaessa varhaisraskauden ultrassa muistaakseni 7+jotain ja silloin oli jo sydän sykkimässä. Muistan lukeneeni jostain, että paljon aiemmin ei hirveästi voida mitään sanoa. Varmaksi en tiedä. Miten ihmeessä maltat olla testaamatta?! Minen kyllä malttaisi..:LOL: Mutta kovasti tsemppiä ja toivotaan parasta!

Suan: Unohdin kommentoida, että oli tosi ihanasti sanottu tuo "sydämessä olisi tilaa vielä yhdelle".:heart: Lisäksi minullakin on jo toisen kanssa pelko siitä, että olisihan tulokas terve. Esikoisenkin kanssakin tietysti oli, mutta nyt on isompi. Meillä selvisi esikoisen ollessa 5kk, että hänellä on eräänlainen kehityshäiriö joka vaatii laajaa leikkausta. Se toteutettiin kun vauva oli 10kk ja nyt kaikki on onneksi hyvin. Juuri piakkoin olisi vuositarkastus. Tuntuu niin onnekkaalta olo kun lapsi on terve ja selvittiin tuosta, että hirvittää voiko todella käydä niin hyvä tuuri, että toinen lapsi olisi terve. Toisaalta tuntuu raadolliselta kirjoittaa terveydestä kun ovathan nämä "sairaammatkin" lapset aivan yhtä rakkaita, mutta oletan kaikkien ymmärtävän mitä tarkoitan. Ainahan sitä toivoisi lapselleen parasta.

Mua peloteltiin nyt äitiysneuvolassa rypäleraskaudella. Pian pitäisi lääkärin soittaa tuloksista ja jos hcg-hormonia ei ole pitää varmaan lähtee ultraan ja millä sitten lie puhdistavat kohdun jos siellä jotain elotonta mössöä on.:( Toivottavasti nyt vain selviäisi pian.
 
Tänään on kp 28/25 ja menkkoja ei kuulu.. Tosin enää ei tunnu mitään raskauteenkaan viittaavia oireita. Tänään sain ne pari raskaustestiä, mutta en tiedä viitsinkö tuhlata niitä kun en usko että oon raskaana. Oottelen ehkä vielä pari päivää ja jos vieläkään ei menkat ala niin testailen.
Harmittaa kun en yhtään muista kuinka kauan oireita oli ekassa raskaudessa. Sen muistan, että mahakipua oli silloin tällöin ja oksetusta vaan muutama päivä alussa. Tissikivun kestoa en muista :D
 
Ei ole vauvaa kyydissä täällä. Eli phaedra pois piinailijoista. Onneksi olin asennoitunut ettei vauvaa ole niin oikeastaan tuli enemmänki helpotus kun edes yksi asia selvisi. Vaikka tietty oisin ennemmin ollut raskaana.. Huomenna tai viimeistään torstaina pääsen ultraan. Toivottavasti on ollut kemiallinen eikä tarvii alkaa mihinkään tyhjennykseen.:confused: Kohtahan tuota ois jo ovulaatio ja pääsis jo yrittämään uudelleen jos kaikki on kunnossa.

Tee86: Minä en tosiaan muista, että mulla olisi ekassa raskaudessa ollut mitään selviä oireita ennen plussaa. Jospa teillä olisi tärpännyt. Pidetään peukkuja!

Miten ihmeessä te maltatte olla testaamatta?!:LOL:
 
täällä on nyt loronaan ollu valkkaria... Testiä meinattu kolmena aamuna tehä mutta on kehtuuttanu ruveta tekemään, mutta sitten päivällä masistelen kun en tehnytkään.. jokoha sais itestään huomenna kiinni?
 
Minä taidan liittyä joukkoon :) Eli olen 29-vuotias 7-vuotiaan pojan äiti. Olen ollut yksinhuoltajana nyt aika tasan sen 7 vuotta, ja nyt ollaan seurusteltu miehen kanssa melkein 2 vuotta. Ei varsinaisesti yrittämällä yritetä mutta ajatuksella tulee jos on tullakseen mennään. 3 viikkoa sitten alkoi kolmas kierto ehkäisyn lopettamisesta, ja se alkoikin todella oudosti. Vuosin noin 19 päivää tiputteluvuotoa ja vuoto alkoi silloin kun menkkojen piti alkaa eli missään vaiheessa nyt tämän kolmen viikon aikana mulla ei ole ollut varsinaisesti menkkoja, ainakaan samanlaisia mitä aiemmin. Olen tullut aikaisemmin sormia napsauttamalla raskaaksi, jopa ehkäisyn läpi. En tiedä vaikuttaako sitten miten kun vaihdoin puolitoista vuotta sitten pillerit laastariin, että siksi en ole vielä raskaana vai mistä tämä johtuu. Huomenna lääkäri soittelee mulle ja sitten lähete gynelle jossa mys samalla ultrataan kohtu ja munasarjat. Haaveena olisi että saisin toisen ennen kuin täytän 30, joten tässä kierrossa pitäisi sitten lykästää että saisin maailman parhaimman synttärilahjan. Olen toki myös valmis joustamaan hiukan eteenpäinkin tuossa ikäasiassa ;) Nyt ajattelin ensimmäistä kertaa tikutella ovista koska kierto oli niin outo ettei mitään hajua missä vaiheessa oviksen edes pitäisi tulla. Mutta mä toivon kaikille paljon plussatuulia ja toki myös itselleni :) Onko täällä muuten muita äitejä joilla lapset hiukan suuremmilla ikäeroilla kuten täällä olis tulossa? :)
 
Tänään on tullut ihme tuhruvuotoa, vaaleeta punasta vähäsen koko päivän. Yleensä menkat alkaa mulla ihan kunnon vuodolla alusta asti. Myös mahakipua on ollut vaihtelevasti. Kattelen alkaisko se vuoto nyt ihan kunnolla niin loppuisi ainakin epätietoisuus... Aamulla on pakko testaa jos menkat ei nyt kunnolla alakaan, en enää kestä :D

S4nnn, meillä ikäeroa tulisi vain n. 3 vuotta jos tuun nopeasti raskaaksi. Ehkä se on sitten helpompaa tavallaan kun toinen lapsi on iso ja voi täysillä keskittyä vauvaan :)
 
Hei naiset!

Ja uusille tervetuloa :) En oo pitkään aikaan kirjoitellut,johtuen siitä,että oltiin mökillä ja siellä ei netti toiminut.Olipas kamalaa olla netti-pimennossa kun ei päässyt surffaamaan!

Mulla olisi omituista kerrottavaa; kp 27/28 eli n.dpo 13 sain raskaustestiin haalean plussan.No tietty olin päivän onnen kukkoloilla, kunnes seuraavana aamuna alkoi vuoto ja tultiin kukkuloilta rytinällä alas :| Omituista tässä on se,että raskaustesti on kuitenkin näyttänyt jo 4 päivää haaleaa plussaa vaikka mulla onkin menkat.Vai mitkä nää nyt sit onkaan?Ehkä vähän tavallista vähemmän vuotoa ja ekana aamuna oli selkä kipee...Voi jumalavita,että inhoan tällasta epätietoisuutta.Ajattelin heti kun vuoto alkoi,että no niin tämä oli nyt tässä,et pakko olla kemiallinen raskaus mutta kuinkahan nopeasti toi plussa siinä tapauksessa häipyy testistä? Eikös täällä ollut Phaedralla samankaltainen tapaus?Näkyikö plussa monta päivää testissä?

Huomenna ajattelin vielä testata, ja jos näkyy jotain niin kai se on pakko soittaa johkin ja kysästä neuvoa.Mur kun pistää vihaksi tällanen sekoilu.

Hei muuten,tosta alkuraskauden ultrasta, niin meillä näkyi esikoisen sydämen syke jo 6+0.Luultiin,että raskaus on pidemmällä mutta siellähän se pikkuruinen toukka sytkytteli jo silloin.
 
Heippa.

Miun kaverilla oli kahdet menkat normaalisti, mutta terve tyttö synty. Joten on myös mahdollista että on menkat vaikka on raskaana. Itse elättelen sitä toivoa kahden päivän kuukautisten ja päivittäisen valkovuodon ja nippailun tuudittamana.

Muoks. Huomen aamuna teen testin varmasti

Muoks muoks. Neljät menkat kuulemma oli
 
Viimeksi muokattu:
Alvinna:En kyllä tähän hätään muista nyt miten testasin. Selaamalla vanhoja ehkä selviäis? Ite veikkaisin, että tein testin ehkä kp 4 jollon oli plussa. Sitten uusinta oli ehkä kp 6 tai 7 joka olikin sitten nega. Soita äitiysneuvolaan? Laittavat sut varmaan siihen hCg-testiin. Taikka sitten onnittelevat raskaudesta:) Mullekin sanoi omahoitaja sitä, että voihan en menkat tulla vaikka raskaana olisikin. Silti laittoivat sieltä noihin testeihin kun oli sitten se nega. Epätietoisuus on kyllä kaikista pahinta!:( Toivottavasti sinulla on vauva kyydissä kun kuitenkin plussaa noin sitkeästi näyttää.

Ja vielä lisäyksenä. Tarkastin tuon ekan ultran niin se oli meillä 6+6 noin suunnilleen. Mulla oli tosi pitkä kierto silloin, mutta viikot laskettiin silti sitkeesti menkoista missä ei ollut musta mitään järkeä.. Eli niiden laskujen mukaan oli varmaan 7+6.

päärynärouva: Kiitos. Ja kovasti peukkuja sinulle. Eihän kaikilla se valkovuoto villiinny. Toivotaan parasta!
 
Häiriköin taas teitä :D En malttanu oottaa aamuun ja tein testin nyt iltasella :D Negaa näytti, mutta sit oli parin tunnin päästä ilmestynyt vaalea viiva. Testi oli apteekin oma ja kuulemma sillä tulee monesti noita roskishaamuja. Menkat kun on noin paljon myöhässä niin pitäisi kai näyttää plussaa päiväpissastakin jos niikseen on...
Tuhruttelu loppui ja mahaa särkee taas. Teen aamulla uuden testin :)

Mä kävin ekassa raskaudessa terveyskeskuksessa verikokeissa plussatestin jälkeen. Olivat vähän nihkeitä ottamaan kokeen kun kuulemma kaupan testit on ihan luotettavia. Piti sitten selittää, että miksi haluaa sen verikokeen ottaa :)
 
Pyh ja pah... Tein testin ja negaa näyttää :[ Taitaa mun kroppa tehdä nyt kiusaa ihan urakalla... Koskaan ei nimittäin tollasta tuhruvuotoa ole ollut, paitsi ekassa raskaudessa ja silloinkin vaan kerran kaksi alkuraskaudessa. Pitää töistä päästyä kattoa tuliko taas roskishaamu testiin :D Luin jo kauhutarinoita kohdunulkoisista, toivotavasti ei oo sellanen tai vastaava....
 
Mut saa kans päivittää tonne haaveilijoihin :) Eli 29v/ kp 21/28-37 /yk 3/ 2. lapsi :) Eilen tikuttelin ovista ja niin tein mys tänä aamuna, vaikka se ilmeisesti pitäis tehdäkin vasta päiväpissasta mutta sain vahvemman viivan kuin mitä eilen oli ja vatsaa nippaillut eilisillasta asti joten eiköhän se ovis oo oven takana :) Onneks mieskin kerrankin oviksen aikaan kotona eikä reissaamassa ;)

Edit: Mietin tässä aamukahvini lomassa että ei taida ihan pitää paikkaansa mun kohdalla toi, että mennään ajatuksella: tulee jos on on tullakseen :D Kyl sellanen pieni ihana nyytti on niin pinnalla ajatuksissa koko ajan että mä luulen et toi on enemmänkin miehen ajatustyyli :D Ja se minkä määrän oon taas tilannu ovis- sekä raskaustestejä, kertoo jo varmaan aika paljon :D
 
Viimeksi muokattu:
kp 12/29-33 Ja nyt suututtaa.

Nyt tuli nega, mutta tätä oirehdintaa ennen negaa:
kp 28/29-33 oli ilmennyt tälläisia
-Jalkojen vilustelu
-mahan turvotus
-nuha
-maha ollut sekaisin kp25 lähtien
-tupakka tekee pahaa
-ökimistä
-rinnat kipeät ja arat lisäksi kasvaneet
-wc tarve useammin
-yöllä herättävä vessaan (norm ei tarvitse)
-unettomuutta / väsymystä
-nippailuja ja viiltoja alavatsassa.

Kp 32 tehty nega illasta, Kp33 alko menkat JOTKA KESTI VAIN KAKSI PÄIVÄÄ, kun norm vähintää 4 päivää. Sen jälkeen oireista jatkunu nippailut ja viiltelyt, mahan sekaisin ja närästys tullut uutena. Valkovuotoo päivät pitkät ihan loronaan...

Kp 12 tehty r testi joka nega.

Alanko jo ottaa tk:hon yhteyttä, vai vieläks katon tän kierron? nippailua on niin häiritsevän paljon! Normaalisti voin syödä ihan mitä vaan ja massu on täysin mukana, nyt kaikesta leivästä heti pinkeenä ja muutenkin aina vain ihan sekaisin. Nippailu ja viiltely ärsyttää jopa nukkumista.... Vai onko joku Endometrioosi ?? KÄÄÄK !
 
Voi ei,kurjaa Pipiipa!! Siis onko sulla nyt kp 12,eikö voisi olla jo uusi ovulaatio ovella?

Tein tänä aamuna taas raskaustestin ja siihen tuli taas haalea plussa. Tein mammaksin herkän (10) joho tuli haalea viiva, ja lisäksi samasta pissasta Pregchekin joka ei oo ihan yhtä herkkä (25) ja siihen tuli aavistuksen tummempi viiva.Noh,soitin terveyskeskukseen et jos pääsis veritestiin niin mitä vielä,ei kuulema kuulu heille ellei raskaus ole ei-toivottu!No mitä hittoa tässä nyt pitäs ajatella...en vaan oikeen usko, että raskaus on kunnolla alkanut, kun vuotoa kuitenkin on ja plussat vaan haaleita.Tk:lle taas kiitokset hyvästä palvelusta :(
 
Mä oon ymmärtäny, että roskishaamut on ihan yhtä tyhjän kanssa... että jos ei paketin antaman ajan puitteissa näy mitään, niin se on siinä.

Itse tein maanantaina negan kun oli kaksi viikkoa kierukan poistosta. Olo on kyllä jokseenkin raskautunut (iho kukkii, yskiessä alavatsa nippailee ja tätä samaa oli esikoista odottaessa). Perjantaina lähtään miehen mummon luo reissuun ja jos tätiä ei kuulu niin testailen taas tiistaina. Nyt kyllä tarttettais plussia tähän heinäkuulle! Toivottavasti kaikkien haamut vahvistuu ja oudot kierrot on merkkejä raskauksista :)
 
Täällä hulluna haamuiluun. Kolmen tunnin jälkeen tullu haamu joten testin teen ylihuomenna. Selosteessakin luki että "jos ilmestyy viiva myöhemmin, suositellaan tekemään uusi testi 48h kuluessa.".. paitsi jos nyt jaksasin vielä Yliopiston apteekkiin itteni raahata niin ostasin ja tekisin jo huomenna. tai jotain.

Kun on ollut tapauksia joilla haamuillu vasta roskiksessa ja silti seuraava näyttäny jo hyvää plussaa. Usko on.

Oviskin kyllä on kohta että puuhailu ei pahasta
 

Yhteistyössä