* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Aaaargh.. Villii.. ;-)

Tässåhän siis se tilanne, että toivon todella, et lauantai aamulla lähetetyt sotilaat olisivat voitokkaita... Onhan siitä aikaa joo, mutta kun se mies nyt on siellä tuhansien kilsojen päässä jo.. :-( Mutta ilmeisesti pientä toivoa kuitenkin on hedelmöitykselle.. Jos simpat voi viikonkin hengissä taistella... ;-) hehe..
 
Heip,pikainen välipäivitys täältä iltapuuro-tohinan keskeltä.

HKS84,jee,kyllä tuo o-plussalta näyttää :D Ja ihan hyvinkin voisi simpat kestää 4-5 päivää...eli jännät päivät tiedossa.

Ja hei,mäkin sain tänään o-testiin plussan,eli meil on sama dpo.Viimekierrossa sain kahtena päivänä plussan,eli oletan et viel huomenna ois myös plussa tikussa.Tänään pitää vielä sutinoida makkarissa (vaikka kohta alkaakin kyllä maistua puulta),mutta sitten päästään jännäämään.

Palailen paremmalla ajalla,siihen asti kaikille sutinaa makkariin ja punaisia viivoja vessaan ;)
 
Hei hienoo Alvinna! Pääsen sittenkin ehkä piinaileen tåsså kierrossa.. Ja onnea ovisplussasta! :)

Mun plussa oli aamusta, ja nyt illalla oli jo haileempi.. Teen vielä huomenna aamulla yhden testin ihan mielenkiinnosta.. Mutta nyt; keskitän kaiken tän illan ja huomisen energiani raskautumiseen!
Toivossa on hyvä eläå. ;-)
 
Täälläkin jo piinaillaan, jännää! Vielä kun malttaisi rauhassa odotella ainakin viikon :p Nyt menossa kp 16, uskoisin oviksen olleen joskus pe-la oireiden perusteella. Testaillut en ole, joten mutu:lla mennään :) Viimeistään ensi viikon pe olisi tarkoitus tehdä r-testi, jos ei menkat siihen mennessä ala, illalla kun olisi tarkoitus lähteä työkamujen kanssa juhlimaan :)

Toimeentulo äippälomalla ei huoleta, mutta hoitovapaalla ei sitten olekaan kovin kauaa mahdollista olla :( Jos sitä jotenkin saisi vähän reilu 1-vuotiaaksi pidettyä lapsukaisen kotihoidossa niin olen tyytyväinen. Asuntoon mahtuu hyvin vielä yksi, auto tosin pitää vaihtaa isompaan, mutta mies on siitä vain tyytyväinen :D
 
Tervetuloa uusille! Ja syksyisiä plussatuulia piinailijoille! :heart:

Migreeni on mulla todettu jo 7-vuotiaana. Vuosia pärjäsin Buranan voimin. Esikoista odottaessa (-06) ei ollut yhtään kohtausta, vaan kärsin rv17 alkaen 2kk ajan 24/7 raskauspäänsärystä. Sitten olikin pitkä migreenivapaakausi.. Kohtaukset alkoivat uudestaan ja pahempina -10 (johtui silloisesta stressistä) ja ne jatkuivat viikottaisina aina viime vuoden kesään asti. Muutamia kertoja kävin päivystyksessä tipalla. Viime kesänä kokeiltiin 2kk ajan estolääkityksenä Propralia, aiheutti sivuoireita, muttei sen lopetuksen jälkeen olekaan ollut kuin 2-3 lievää kohtausta :) Tällä hetkellä olen täysin lääkkeetön ja erittäin tyytyväinen :)

Toimeentuloa en ole edes tohtinut ajatella :D Miehellä olisi vielä ensi vuosi opintoja jäljellä ja asumme nyt eri osoitteissa. Kaipa ne hynttyyt siinä kohtaa pistettäisiin yhteen ja mies muuttaisi meille asumaan. Tilaa on ja autoonkin mahtuu vielä yksi pieni ihminen.

Omaa napaa Tissit on edelleen kipeät ja maitoa tulee, mutten jaksa stressata kun kerran terveeksi todettu. Nyt ilmeisesti kp22 menossa ja liuskassa enää yksi pilleri jäljellä! Puhuttiin lapsesta viikonloppuna ja tänään mies sanoi puhelimessa, että Tehdään vauva! Leikillään ilmeisesti, mutta eiköhän tässä kumpikin ole lämmennyt ajatukselle. Itsehän se olin joka alkuun vastusteli ;) Ensi viikon alussa saatte sitten tietää kuinka ämmän käy :heart:

Onkos täällä kuumeilemassa ketään selkäongelmien kanssa painivia? Tämä ikävä vaiva muistuttelee vähän väliä olemassaolollaan ja mietinkin nyt, että miten kroppa mahtaa kestää mahdollisen raskauden? Se varmaan otetaan raskauden seurannassa huomioon neuvolassa. Marraskuussa loukkasin selkäni työtapaturmassa ja maaliskuussa se kipuilikin 5 viikkoa sekä tulehtui.. En päässyt silloin itse liikkeelle oikeastaan lainkaan ja nyt sitten pohdin jo tätäkin, vaikka onkin lähemmäs loppuraskauden ongelma. Tukivyö olisi ehdottomasti jo työnkin puolesta hankintalistalla.

Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti =) Olen valvonut viimeiset 2 yötä muiden unta ja tänään en malttanut vuoron jälkeen mennä lainkaan nukkumaan, vaan siivosin tyttöjen vaatekaapit, nyt uni tietysti maittaa :D
 
Toiseen ketjuun jo "ilmottauduin" niin laitampa saman tekstin tännekkin ja kirjottelen lisää jahka koneelle pääsen. Siis jos mukaan pääseen? =)


Vauvakuume on nostanut päätään ja nyt odotetaan vuotoa jotta pääsisi kiertopäiviä laskeskelemaan.
Pillereiden kans vuoto on tullut suht säännöllisesti 29-31päivän välein. Nyt kysymys aloitanko laskemaan kp siitä kun viimeksi oli ns.normi vuoto vai siitä kun lopetin pillerit ja oli tuhruvuotoa? Viimeksi vuoto alkoi 3.8 ja pillereiden lopetusvuoto 24.8. Tosin eilen huomasin limat mitkä tulkitsin ovislimoiksi, mielialat heittelee, itku on herkässä, alamaha on kumman tuntunen ja seksiä tekee mieli. Miehelle varmasti unelmien täyttymys petikumppaniksi.
Toinen kysymys jos limat oli eilen niin onko ovis ollu silloin vai onko h-hetki käsillä tänään? Ja huomenna DPO1?
Oon näitä laskeskellu viimeksi kun raskautta toivottiin vaan enhän mä niitä enää muista. Tällä hetkellä ajatuksena on että ovista en ala tikuttamaan, se on ressaavaa puuhaa.. Ääähh.. En saa puhelimella laitettua tietojani punaisella..
27,?,yk1,ya9/14,4
 
Na-dene mä oon ostanut Tropicana merkkistä mehua. Täällä päin en ole nähnyt lainkaan Valion mehua. Toivotaan,että tuosta olisi apu ;)

Leonella Sulla jännät paikat,tsemppiä =)

HKS84 Selvä plussa! Nyt alkaa sitten ne kaamean ihanat jännäily päivät :) !

Uusille Tervetuloa! :wave:

On Tikuttanut nyt pari päivää ovista, enkä oo saanut plussaa. Ja harmikseni huomasin, että on enään yksi ovistikku. Jospa jo tänään kp 13 saisin plussan!
 
huomenta!

Tervetuloa kaikille uusille, mukaan mahtuu aina :)

Mä testasin tänään negan kp23/23-28. Ei kiva. Ehkä se tästä vielä plussaks muuttuu, en tiedä. Mulla on sellanen olo, että saattaisin olla raskaana, mutta järki yrittää toppuutella. Uuden testin ajattelin tehdä vasta, kun kp28 on täynnä, eli ensi tiistaina!
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille :)

Täällä olis nyt kp24/28-30(ehkä).. eka kierto keskenmenon jälkeen joten kierrosta en oo satavarma. Mut ovis oli todnäk viime ti eli nyt olis dpo 9.

Eilen illalla tein piruuttani ovistestin ku niitä kaapissa on, raskaustestejä ei.. se näytti haaleeta viivaa. Vieläkö se muka viime alkuviikon ovista haamuilee :p

Pakko ehkä käydä tänään hakeen sittarista Pc-liuskoja.. ei malta oottaa ens viikkoon! :)
 
heips!
en ole itse vielä testaillut, päätin odottaa sunnuntaihin asti.. jotenkin on sellainen olo että menkat alkaa viikonloppuna.
Mites muilla piinailijoilla? :)

Joku kyseli täällä selkäongelmista, itsellä on todettu selkärankareuma johon aika paljon joutuu lääkkeitä syömään, tällä hetkellä tosin on pysynyt lievänä mutta jo huomenna saattaa olla paljon huonompana, ja suurimman osan niistä lääkkeistä joutuu jättämään raskauden aikana pois.. tosin oma lääkäri sanoi että reuma on oireeton odotusaikana..
saas nähdä :)

raha-asioita ei paljon olla vielä mietitty, ainakin sen 9 kuukautta voi hyvillä mielin olla kotona, mutta sen jälkeen alkaa tekeen tiukkaa.
mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart:
 
Mä en oo nyt tiistaiaamun jälkeen tehnyt testiä.. Tänään on kp 27/28(?). Tuntuu, että menkat alkaa viimestään sillon lauantaina, niinku pitäiskin jos kierto on mulla tasottunu tohon 28 päivään.. Ei oo enää mitään fiiliksiä, et oisin raskaana, ei oireita. Ei muuta kun menkkajuilinnat. Tuskin teen testiä enää ees, ootan vaan et menkat alkaa. Mut ihan hyvin mielin uuteen kiertoon :)
 
Suoraan omaan napaan: ovisoireita ei sitten sen kummemmin tullut, joten päivitellään dpo3 (laskennallisesti tuolloin jos kierto sama kuin viimeksi). Voi olla, että ovis oli jo aiemminkin tai sitten tuli yöllä ilman tuntemuksia tai jäi välistä kokonaan. Petipuuhia oli tasaisesti, mutta ei suuria odotuksia kuitenkaan. Noh, kuun vaihteessa on sitten palkintona se risteily ja tatuointiaika! :D Täytyy pysyä mieli korkealla :)

Meitä alkaa olla täällä jo melkoinen kasa yrittäjiä ja plussia hirmu vähän. Niinkuin joku tuolla mainitsi, että 25% luokkaa raskaustumismahdollisuudet ihan normaalistikin niin kyllä se taitaa niin olla. Jospa syksy tuo paljon plussia ja kesävauvoja meille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussasta CherryCake! :)

Tänne voikin päivittää kp2/27-28. Eli yk2 alkaa. Kertokaas greippimehusta.. Juodaanko sitä foolihapon vai jonkun muun takia? Eli onko foolihappo se, joka paksuntaa limakalvoja/lisää ovislimoja? Foolihappoa syön nimittäin jo purkista...
 
Hei. Olen jo pitkään lueskellut tätä ketjua ja nyt mieleeni on herännyt eräs kysymys, johon haluaisin saada polttavasti vastauksen. Minulla on nyt DPO5 ja rintani ovat erittäin turvonneet ja arat, varsinkin nännit ovat erittäin kosketusarat. Tänään minulta tuli paksua ja kokkareista aivan valkoista valkovuotoa, joka ei haissut millekään eikä kutinaa tai kirvelyä ym. muuta ole ollut. Alavatsassa jomottelee silloin tällöin, kuten ennen kuukautisia. Niihin on kuitenkin vielä päälle viikko aikaa. Väsyttää aivan järkyttävästi ja on todella ärsyyntynyt. Heräsin tänään päänsärkyyn ja finnejä on tullut kasvoihini hirveästi =(.. En usko, että olisin raskaana, sillä eiväthän siittiöt yleensä jaksa elää 5-6 päivää?? Tuskin raskausoireet nyt kuitenkaan alkavat näin pian??
 
Pikainen päivitys täältä suunnalta..(paljon on juttua tänne tullut, hurjan kiva!) :)

Ensinnäkin CherryCakelle hurrrrrrrjan paljon onnea plussasta! :flower:

Greippimehusta sen verran että itse syön greippejä päivittäin (ajanee saman asian kuin mehukin..) ja niitä olen kyllä syönyt jo kauan ennen raskautumisyrityksen aloittamista, ihan siksi että tykkään greipeistä :) minun käsittääkseni greipeissä jokin aine (muu kuin foolihappo?) parantaa kohdun limakalvoa niin että munasolun on siihen parempi kiinnittyä. Foolihappo puolestaan ehkäisee sikiön selkärankahalkion(?) mahdollisuutta, ja ainakin itse syön foolihappoa purkista vaikka noita greippejä syönkin. Mutta mitään varmoja faktoja ei asiasta ole..selittäkää joku jos paremmin tietää :)

Täällä fiilikset lähinnä kuukautisia odottavat. Ensi viikonloppuna testaan jos ei menkkoja siihen mennessä kuulu, mutta tämän kierron osalta en usko raskautumiseen. Eli uutta kiertoa odotellessa...
 
  • Tykkää
Reactions: hennaliina
Oi, cherrycake.. Oon oikein onnellinen sun puolesta.. Ihanaa!!! :)

ON: Hei sama juttu, ku viime kierrossa. Dpo2 ja valkkari lisääntynyt hurjana, ei ollu oviksenkaan aikaan tämmöstä.. Eli välillä valahtaa oikeen kunnolla, ihan valkoista ja normaalia. Menkkoihin siis 1,5 vko aikaa vielä..

Kellään kokemusta ja mihin johti? Oon niin kårsimätön ja utelias, kaikki mulle niin uutta, kun eka pieni toiveena. :)
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 14.9.2014

Nimimerkki.......ikä.........kp...............yk........ (ya)........Toiveissa



BlackCat..........28..........58/27..............yk6.......................... 1. lapsi
Tee86..............27.........53/25-31..........yk1......................... 2. lapsi
Hepuli_............30..........47/29..............yk1.....ya 8/14.......... 2. lapsi

tirpsi................30.........33/??...............yk1....ya 8/14.......... 2. lapsi
mariana87 .......27..........31/26...............yk 1....ya 8/14......... 2. lapsi
caramba89.......25.........30/36...............yk1.....ya 7/14......... 2. lapsi
ooti.................33.........30/28-30........................................ 5. lapsi
heidip*............26..........27/28.......................ya 10-11/14.... 3.lapsi
Marie82...........32..........27/29-32...........yk1....ya 9/14......... 2.lapsi
Vivi Hellion.......34..........27/28-30..........yk1....ya 8/14 (6/14).. 2. lapsi
joa..................24.........26/26-30...........yk3........................ 1. lapsi
Na-dene...........29.........25/28-33...........yk1.....ya 7/14........ 2. lapsi
eläinystävä.......27.........24/26-28...........yk2.....ya 7/14......... 1. lapsi
nenni26............26.........22/27-32...........yk5........................ 1. lapsi
päärynärouva.................22/28...............yk3.....ya 7/14........ 4. lapsi
lauwra.............26..........22/30...............yk2.....ya 7/14........ 2. lapsi
Sirppuliina........35..........21/30-35...........yk2......................... 4.lapsi
s4nnn..............29..........20/??................yk5.........................2.lapsi
Aatoel..............33.........20/25-28...........yk 1....................... 3. lapsi
HKS84.............30..........19/29............... yk2........................1.lapsi
Alvinna............28..........17/??................yk3........................ 2. lapsi
Jepulis<3..........31.........16/27-28............yk8....................... 3. lapsi

Whisky..........................14/31-32....................................... 4. lapsi
pipiipa..............20..........11/29-33..........yk6.......................
phaedra...........30..........9/28-31....................ya 7/14......... 2. lapsi
Kaktuspiikki83....31..........5/32................yk5......................... 3.lapsi
hennaliina.........26..........3/27-28............yk2....ya 8/14......... 1. lapsi
heikkulin...........27..........1/23-28...........yk3....ya 7/14......... 2. lapsi

Myyttynen.......26............?/??..........................ya 6/14........ 2. lapsi
suan...............26............?/??..........................ya 9-10/1......4. lapsi
sohvi36...........36............?/??.........................ya 8/14......... 4. lapsi
maggis...........26.............?/??.........................ya 8-9/14...... 2. lapsi
dzelli..............23............?/??..........................ya 8/14......... 2.lapsi
Huumori..........32............tjot...........................ya 8/14..........2. lapsi
Jennyliini"".......27............?/??................yk1......ya9/14.......... 4. lapsi





........................ Piinailijat

........................ mariana87.....DPO18
........................ nenni26.........DPO14
........................ Vivi Hellion.....DPO12
........................ eläinystävä....DPO9
........................ Na-dene........DPO9
........................ s4nnn...........DPO5
........................ Lauwra..........DPO5



........................ Haaveilijat

........................ InkeriIisakki
........................ Penni89
........................ Leonella



.........................Plussanneet

....................... Pecanpie 6/14
....................... Unto-Helmiina 6/14
....................... äiti88 8/14
....................... CherryCake 9/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)



 
Viimeksi muokattu:
Tämä on nyt taas omaa napailua :ashamed:

Mulla on siis nyt DPO8, kohta DPO9 ;) Ja olen tehnyt testejä jo parina päivänä. Mä en ole koskaan saanut testeihin mitään viivoja, haamuja tai viivanpaikkoja, paitsi silloin kun olin oikeasti raskaana. Ja nyt mun tikuissa on näkyny jotain ihan haaleeta hailuraa... Tässä kuvia tältä aamulta:

DPO8 aamu

DPO8 aamu rajattu

Ja tässä vielä mustavalkoiseksi muutettu versio:
DPO8 aamu mustavalko


Onnea CherryCake :hug: :heart: Aivan ihana juttu! (Lisäsin sut plussanneisiin :) )

Ja nyt naiset, plussatuulia meille kaikille. Jos vaikka päästäis seuraamaan CherryCake:n perässä tonne plussanneisiin :popcorn: ++++++++++++++++++++++++
 
Mitäs meidän listan kärkipään naisille kuuluu: BlackCat, Tee86 ja Hepuli_ :)

Uusille taas lämpimästi tervetuloa :wave: Meitä on täällä jo ihan mahtava porukka :)

Tässä meidän porukassa piinaillaan taas kasapäin :)

Alvinnalle ja HKS84:lle onnea oviksesta, pääsette tekin piinailemaan ja toivottavasti tärppäisi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä uusi haaveilija haluaisi liittyä varovaisesti joukkoon mukaan. :)

Meillä entuudestaan löytyy lapset -07 ja -10. Kevään ja kesän aikana on alkanut ajatus kypsymään kolmannesta lapsukaisesta. Alkaa jo sen verran tilanne "tasoittua" vanhempien lasten osalta. :D

Eilen olisi ollut kierukan poisto, mutta eipä se terkka saanutkaan sitä napattua pois, kun langat oli kadonneet jonnekin ties miten syvälle piiloon. |O Reilun viikon päähän sain lääkäriajan. Toivottavasti silloin onnistuu.
Poiston jälkeen odotellaan todennäköisesti (jos malttaa ;) ) yhdet normimenkat ennenkuin yritys aloitellaan todenteolla. Siihen asti Haaveillaan. :)
 
Onnea CherryCake!!!

Miten nenni26:n testin kanssa kävi?

Na-dene, jospa ne viivat tuosta tummenisivat! Siellä onkin jännät paikat käsillä, peukut on pystyssä jotta vahvemmat viivat tikkuun pärähtäisivät.

Tanja12:n kuvaamat oireet on täälläkin erittäin tuttuja. Iho kukkii, valkovuoto on vuoroin kokkareista ja vuoroin limaista, väsyttää ja vatsaa jomottaa aivan niin kuin olisi pahimmat menkkakipupäivät meneillään. Tätä on jatkunut jo toista viikkoa ja kpkin on päälle 30. Saapa nähdä mitä tästä tulee vai tuleeko mitään, koska tähän asti testit on olleet puhtaita negoja. Ärrrrrrsyttävää odotella vuotoa alkavaksi kun ei tiedä koska se sieltä tulee, ja toisaalta tämä kivuissa kärvistelykin ottaa päähän. Ei viitsisi viikkotolkulla napsia särkylääkkeitäkään. Esikon aikana en vastaavia oireita kyllä muista tunteneeni, tosin siinä oli piinaviikoilla ulkomaanreissua ja muuta hässäkkää6, niin ei sillä tavalla tullut kytättyäkään.

Uusille tervetuloa munkin puolesta, mukavaa saada lisää kuumeilijoita joukkoon. Toivomma pikaista plussautumista kaikille :)

Selkäongelmiin: Mulla on joskus teininä todettu keskivaikea (asteita tuolloin jotakin 30 pintaan, nykyisin ei mitään havaintoa paljonko), jota hoidettiin yläasteaika kokopäiväkorsetilla. Esikkoa odottaessa terveydenhoitaja pelotteli, että selkäni tulee olemaan todella kipeä skolioosin vuoksi, mutta väärässäpä tuo oli, nimittäin minkäänlaisia kipuja ei ilmennyt koko aikana! Osansa asiassa varmasti teki se, että kykenin treenaamaan normaalisti läpi koko raskauden viimeiseen päivään saakka, mitä nyt sykkeitä joutui rajoittamaan sitten loppupuolella.

Greipit on kyllä hyviä, mehu ei niinkään. Mää vetelen edelleen Multivitan raskaus ja imetys -vitamiinia vaikken esikkoa enää imetäkään. Tuleepahan syötyä sitä foolihappoa tällä kertaa jo ennen mahdollista raskautta.

ON: Täällä tosiaan odotellaan vuotoa alkavaksi. Jos vuoto ei alkuviikosta ala ja säryt ei lopu (tai testiin tule plussa, mikä on kyllä äärimmäisen epätodennäköistä), niin pitänee ottaa yhteyttä lääkäriin ja selvittää onko tuolla alhaalla jotakin isompaakin häikkää. Vuodon puuttuminen nyt olisi ihan normaalia, mutta nämä viikkotolkulla jatkuvat ajoittain kaksinkerroin kulkemaan pakottavat säryt on ainakin mulle aivan uusi juttu.
 

Yhteistyössä