Vauva haaveissa vuodelle 2014-2015

Penni79 kiitos tsempeistä:) Ja tottahan se on että tuo minun yk4 ei ole mitään sinun odotukseesi verrattuna mutta kyllä se silti pahalta tuntuu joka ikinen kerta kun täti hyökkää kylään. Tunteilleni en mitään voi, eikä täällä tietääkseni olla vertailemassa kellä menee kauemmin kuin toisilla :/ Vertaistukeahan minä tässä muille jaoin enkä tarkoittanut sillä loukata ketään jonka odotus on kestänyt pidempään :(
 
Sunnuntai 22.12.13





Yritys/TJOTtailu alkanut

-Brita-........................kp 56/32.................yk 3............ya 7/13.........2.

Ninkku....................kp 42/?......................yk 22/1.........ya 2/12.........1.

Nenna81.................kp 39/28-31..............yk 9............ya 3/13.........3.

Tine........................kp 28/28......................yk 3.................................3.
Huumori...............kp 27/25-29................yk 4........ya 8/13............2.
Emilia868...................kp 23/25-29............yk 4.............ya 9/13..........
plussatuulia..........kp 22/28-30..............yk 4............ya 8/13.........
Tiukuliina89..................kp 20/30-33...........yk1..............ya 12/13.......4.

Penni79..................kp 19/22-26..............yk 15............ya 2/13.........2.
Karmini.....................kp 17/28.............yk 6..............ya 7/13.........2.
-PikkuMyy-.............kp 14/36................yk 15...........ya 1/12........1.
Markke....................kp 13/28...............yk 17...........ya 6/12......2.
juliesisko(26)...........kp 12/26-28..............yk 11............ya 3/13.........2.



Day Past Ovulation

Nenna81...................DPO 25
Tine..........................DPO 13



Yrityksen myöhemmin aloittavat
eleonoora86, Villihiiri, Nato, SuloinenSalaisuus, Nannahh




Taustailijat
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, minmaria, marianna87, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Slallu, jadeka, Beyond, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto, Ambrosia85, kolmas(ko?), Spukka, moulin rouge, Wuf, SuAnn, pinkkihevonen, heinäsorsa





Plussanneet 2012

Kesäkuu: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Syyskuu: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Lokakuu: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Marraskuu: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Joulukuu: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)


Plussanneet 2013

Tammikuu: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Helmikuu: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Maaliskuu: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Huhtikuu: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Toukokuu: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7), miss_piggy (yk10), Pippuri85* (yk2)
Kesäkuu: Hassel (yk5), Piitu85 (yk1), katrinainen (yk3), Mom09 (yk11), sydäntähti (yk3), maamis (yk3)
Heinäkuu: Tipetsu, Matilda- (yk1), Tiukuliina89 (yk1)
Elokuu: manije (yk4) Laurina (yk2), Viides Villahousu (yk5), moulin rouge, Heku (yk10), saspa (yk3)
Syyskuu: avantasia (yk9), Menhit (yk3)
Lokakuu: ToKa89 (yk3), FLV (yk1), Madeia (yk3) KM
Marraskuu: harjoituskappale (yk2), Madeia (yk4)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettu
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen


Päivittäjät:
-PikkuMyy-

Listalle haluavat ilmoittakaa seuraavat asiat: nimimerkki, kiertopäivä ja kierron kesto, monesko yrityskerta/-kierto menossa, koska yritys on aloitettu ja monennestako haaveilette.


***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.


Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat punaisella, niin ne myös tulevat listalle varmimmin.




+++++ PLUSSARIKASTA JOULUKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas! Miten on teillä lähtenyt viikko käyntiin?

Sain vihdoin ja viimein kottin kirjeen, jossa todettiin ettei ovulaatiota ollut nopeasti kasvaneesta limakalvosta ja 20mm follikkelista huolimatta tapahtunut.

Kirjeessä mainittiin, että minun tulee nyt nostaa Letrozol annostusta seuraavassa kierrossa.
Missä h****tin seuraavassa kierrossa..? Onko lääkäriltä unohtunut, että minulla on sattumoisin ollut vuotoa viimeksi kaksi vuotta sitten kun lopetin pillerit? Että kieropäiväni on nyt oikeasti ~700 ;D
Pitänee soitella polille...
 
Mä niin toivon plussia teille kaikille :heart:

Mun on pakko kertoa mitä eilen tapahtui, mun pomo luuli että oon raskaana vaikka en ole! Meillä on työpaikalla vähän epäselvää mitkä tutkimukset voi työterveydessä tehdä työajalla ja mitkä menee omaan piikkiin. Kävin pari päivää sitten lääkärillä vaikeiden pitkittyneiden pissavaivojen takia ja sain lähetteen ultraan ja gynelle saman tien. Ultrassa katsottiin myös munasarjat ja kohtu kun lääkäri epäili myös endometrioosia, kohtu ja munikset kuitenkin normaalit, huh. Ehdin siinä tunnissa jo panikoida mitä teen jos mulla on endo ja pco.

Sitten gynellä sisätutkimus ja vatsanalue oli normaalit mutta kävin testosteronimittauksessa koska polykystisyyttä on aiemmin ultrassa nähty. Näitä tuloksia oottelen nyt, toivon todella ettei ole hormoneissa vikaa..

Mutta siis pomo vaan tarkisti että kuuluuko ultra meidän työterveyssopimukseen: "Oi onneks olkoon ja kuinka pitkällä oot?" Sitten kun sanoin et en oo niin: "Voi harmi, voi harmi kun kerroit että sulla on sitä vauvakuumetta".. Mähän syöksyin ton jälkeen vessaan itkemään ja kesti aikaa rauhottua. Miehelle laitoin niin se lohdutti että kunhan saa paperit koulusta.. Mut en arvannu että noin vahvasti reagoisin, normaalisti pystyisinkin varmaan ottaa huumorilla mutta oman lapsen kaipuu on vaan nyt niin kova :'( :ashamed:
 
Joulu vissiin pukkaa päälle kun ei taas meiaa keretä koneelle ollenkaan! :D Eli täällä uusi kierto lähtenyt käyntiin jo, sorry kun en oo aikaisemmin ilmotellut: Huomenna, tiistaina kp7/26-28, yk11

Penni kiitoksia vinkistä uuteen ketjuun! Katsotaan liitynkö mukaan, nyt tuntuu että ei oo aikaa tähänkään yhteen :)

Ystäväni kävi kylässä viikonloppuna, aivan ihanan jättimahan kanssa! Hän synnyttää parin kuukauden päästä. Kamala raskauden kaipuu puhkesi taas, kuinka ihanaa se olisi silitellä omaa vauvamasua ja tunnustella vauvan liikkeitä siellä :heart: Mutta silti tää ystävä juuri antaa mulle paaaljon toivoa, he miehensä kanssa yrittivät raskautta 2 vuotta ennenkuin tärppäsi.
 
DPO 7 kait menossa ja ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Tai no eilen illalla oli jonkin aikaa menkkamaisia kipuja. Saisi oikeasti aika mennä nopeemmin. Ihme, että se tuntuu matelevan vaikka on noi kaksi pitämässä kiireellisenä.

juliesisko Mulla pisti oikein syvälle sydämeen, kun näin lauantaina vauvamasun, oli 3 kk laskettuun aikaa. En ymmärrä miksi mulla niin pelottaa ettei onnistu vaikka esikoista tehtiin reipas 3kk ja kakkosta reipas puoli vuotta.
 
Hei vain kaikille, pitkästä aikaa.

Anteeksi, että poistuin mitään sanomatta, tuli vain tunne, että pitää ottaa etäisyyttä kaikkeen tähän vauvajuttuun. Marraskuinen lomakin osui tähän juuri sopivasti :) Vietimme siis rakkaani kanssa koko marraskuun etelässä. Vitsailinkin tuolloin, että tuon tuliaisia...

En tahdo takaisin listalle, ainakaan vielä, mutta muistin virkistykseksi (lähinnä itselle) kirjoittelen ylös...

Nyt on yk 8, 28/27, tätiä ei näy... Aamulla CB (ovistesti) hymyili mulle iloisesti ja testiviiva oli kontrollia vahvempi...

 
orm
heeei, täällä uusi jäsen :)

toista vauvaa haaveillaa vuodelle 2014 ja eka kierros menossa!

DPO7 menossa (kai?), nyt nimittäin kovia "menkkakipuja" ja paljon vetistä valkovuotoa : / pelottaa että luultu ovis olikin pelkkää luuloa, tai että täti on tulossa... viikko sitten oli kyllä selkeitä oviskipuja, haluja ja limoja.

raskaustestin tein tänään, mutta puhdas nega! :ashamed:

puuuh, ei kai se auta kun olla kärsivällinen... inhottavaa olla vaan kotona kun ei ole edes tällä viikolla töitä! piinailen kotona itsekseni. :attn:
 
Olen hetken täällä taustaillut ja nyt rohkenin kirjoittaa.
Kuumeilen "pienesti" toista lasta, esikoinen on jo pian kuuden vanha. Tosin nämä sisarukset tulisivat eri isästä....
Sopivasti nyt kun kierukkakin pitää ottaa pois kun alkoi vuodot taas viiden vuoden huolettoman elämän jälkeen :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Orm :)

ONNEA TINTTU :heart::flower:

Itselläni hieman erikoinen tilanne nyt, eli olen tässä muutamana kuukautena tuota ovulaatiota etsinyt ja siis se on ollut aina vasta kp20-24 ja ne kierrot ovat olleet siis max 27. Eli raskautuminen taitaa olla aika vaikeaa kun luteaalivaihe näin lyhyt???? Mitäs nyt??????
 
  • Tykkää
Reactions: Tinttu85
Emilia: kuulostaa kovin lyhyeltä luteaalivaiheelta. Kannattaa kävästä lääkärissä että ottavat verikokeet kierron aikana ja katsovat erityisesti keltarauhasarvon loppukierrossa. Loppukiertoa voidaan tukea mm. lugestronin avulla, itselläni on nyt Terolut jolla saan kiertoa pidennettyä pari päivää kun se on lyhyt 22-23 pv (ovis kp11-12). Eli voi olla ihan "helposti" hoidettavissa oleva vaiva. Kaikki tk-lääkärit ei osaa puuttua asiaan vaan käskevät ensi kotiin vuodeksi yrittämään joten kannattaa harkita yksityistä lääkäriä.
 
Liityinköhän ensin väärään ketjuun kun täällä on elämää mutta siinä toisessa ketjussa ei... Sain riemukseni kuulla viikonloppuna että vauvahaaveeni muuttui miehenikin haaveeksi, joten alamme yrittää :) Kuukautiset juuri loppuivat sopivasti eli nyt on eka yrityskierto.

Lapsi olisi minulle kolmas ja hänelle eka, eletään toistaiseksi uusperhe-elämää nelistään minun lasteni kanssa, joka toinen viikonloppu kun he menevät ex-mieheni luo on ollut aikaa olla romanttisesti kahden kesken, mutta niin hulluja ollaan että siitä ollaan valmiit luopumaan vauvan takia :-D

En tajua toistaiseksi paljonkaan noista numerokirjainkoodistoistanne, onko esim. yk turhaan yritettyjen kiertojen määrä vaiko vauvantekosessioitten määrä yhden kuun sisällä ;-) ;-) Mutta enköhän salakielenne pian opi, vaikka "vanha" olenkin... Vai olenko? Ikää on "jo" 34, olen niin tottunut olemaan "nuori äiti" lasteni vanhempainilloissa koska tulin äidiksi 25-vuotiaana ja melkein kaikki muut vanhemmat niissä ovat päälle 40-vuotiaita.
 
DPO 11. Eilen haamu testiin, samoin tänään aamulla mutta oli haaleampi eilistä. Nyt iski vielä kipuja. Kemialliseksi vissiin jäi. Pelottaa, jännittää, vihastuttaa ja jopa välissä ilostuttaa.
 
Kiitos vastauksesta Penni :) hitsi kun osuukin nyt sitten tähän joulunaikaan. Jos vaikka heti alkuvuodesta yrittäis saada yksityiselle aikaa niin saisi tämänkin asian tutkittua kunnolla. Edellisessäkin raskaudessa olin siis raskautunut juuri ennen kuukautisvuotoja, eli vasta toinen kuukautisvuoto jäi pois. Ultrassa vielä varmisteltiin joka kerta (3kertaa) että sikiö tosiaan oli juurikin sen kokoinen että olisin raskautunut muutamaa päivää ennen vuotoa. Jotain he silloin jo tästä luteaalivaiheesta puhelivat mutta en silloin pitänyt asiaa tärkeänä.

No,nyt tutkin asian ja toivon saavani apua,ja jos en saa niin sitten totean että onnistuin edellisessäkin raskautumisessa niin miksi en nyt onnistuisi :)
 
Moikka! On ollut niin kiireistä aikaa ettei oo koneella ehtinyt istuskella eikä paljoakaan oo tullut pikkukakkosasiaa mietittyä. Tämä on näköjään tuottanut tulosta sillä nyt vkl plussasin. Digillä sain viikot 2-3 ja testasin 4+1. Esikoisestakin tein yhden digin ja sain heti 3+ (viikkoja en kyllä muista mutta aikaisin). Mulla taitaa nopsaan nousta arvot. Jos nyt oikein laskin niin tämä tuli yk 4 mikä oli aika ylläri kun ensimmäistä "tehtiin" yli 1,5v.

Toivottavasti muillakin tärppäisi pian. :) esikoisen yrittäminen on vielä niin tuoreessa muistissa ja se on ollut yksi elämäni vaikeimpia aikoja. Täytyy vaan yrittää luottaa siihen että lähes satavarmasti se plussa joskus tulee. :)
 

Yhteistyössä