Vauva kuoli humalaisen äidin viereen

http://www.iltalehti.fi/tampere/200903179255253_te.shtml

Huhhuijaa. Mahtaa olla kauhea olo äidillä, että mitä on mennyt tekemään...
Kuinka tuollaista voi ikinä antaa itselleen anteeksi?

Heti tulee mieleen, että kyseessä on jotkut rapajuopot. Mutta mä mietin, että jos ei olekaan? Jos kyse oli kertaluontoisesta vastuuttomuudesta, joka sitten koitui vauvan kohtaloksi? Karmivaa. Ja tosi surullista. Tuollaisia ihmiset sitten ovat.
 
vieras
itse luulen että tuossa ei ollut mitään ns. tahallista. että se on ollut vain kertaluontaista. tuntuu että heti kun on jotain alkoholia ottanut niin syyllistetään.. tietenkään ei voi tietää juovatko yleensä/miten paljon nyt olivat ottanee (?)! tms mutta jotenkin vain sellainen tunne että täysin vahinko oli. on varmasti aivan kauhee äidille ja isälle tuollainen!! :`(
 
jiu
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
No ainakin olivat miettineet sen verran, etteivät jättäneet lasta yksin. Monesti kuulee, että lapsi on ollut yksinään kun vanhemmat ovat molemmat jossain. Tää mun mielestä voisi viitatasiihen, että on enemmin kertaluontoinen tai ainakin harvempi kuin jatkojuoppous kyseessä. Tiedä häntä, surullista kaikkineen. Ja surullista siitäkin huolimatta, että oli tavallaan tai olikin "oma vika."
 
jiu
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
No ainakin olivat miettineet sen verran, etteivät jättäneet lasta yksin. Monesti kuulee, että lapsi on ollut yksinään kun vanhemmat ovat molemmat jossain. Tää mun mielestä voisi viitatasiihen, että on enemmin kertaluontoinen tai ainakin harvempi kuin jatkojuoppous kyseessä. Tiedä häntä, surullista kaikkineen. Ja surullista siitäkin huolimatta, että oli tavallaan tai olikin "oma vika."
Juu, siis samaa mieltä siitä, että aivan hirveeähän tuo on ja en koskaan ikinä toivoisi kenellekään tuollaista.

Mutta siis kyseessä on ollut ihan "pikkuvauva" iltalehden mukaan; yleensähän ne yksikseen jätetyt ovat "jo" 1,5v-3vuotiaita. Arvelisin, että tämä lapsi olisi saattanut kokea saman jos hän olisi pitempään elänyt.

JOS tässä oli kyseessä paatuneempikin alkon käyttäjä, toivon, että tämä herättäisi hänet lopettamaan juomisen. Seuraisi sentään jotain positiivista tästä tragediasta.
 
jensku sanoo
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.

samaa minäkin mietin, että ei normaalit ihmiset tee tälläst ja kun ei ollu ees mtiää teinejä! kaikki vaan surkutteli sitä äitiä että siinä lapsen kuolemassa oli tarpeeks rangaistusta. Mutta paljon surettaa menettää lapsi, josta ei välittäny ees pätkän vertaa? ja mun mielestä just tollanen kertoo sen, ettei juuri oo välitetty lapsesta, jos on niin pakkko kännätä, että pitää tollei järjestellä vahtivuorot, ei sillä ukollakaa oo paljoo muu ku viina ollu mielessä jos kännisen akkansa jättää pikkuvauvan kanssa. Viinanhimo ehdottomasti menny lapsen hyvinvoinnin edelle, ja rumasti sanottu, mutta tämä lapsi säästyi kyllä paljolta pahalta, ei tarvi elää alkkiskodisssa.=(
 
kauheaa on tollanen. pistää vaan miettimään ettei ole koin paljoa isukilla järki juossut kun on jättäyny vauvan humalaisen hoitoon.. eivät voineet sitten mennä eri päivinä. toivottavasti ottivat opikseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
No ainakin olivat miettineet sen verran, etteivät jättäneet lasta yksin. Monesti kuulee, että lapsi on ollut yksinään kun vanhemmat ovat molemmat jossain. Tää mun mielestä voisi viitatasiihen, että on enemmin kertaluontoinen tai ainakin harvempi kuin jatkojuoppous kyseessä. Tiedä häntä, surullista kaikkineen. Ja surullista siitäkin huolimatta, että oli tavallaan tai olikin "oma vika."

Niinpä..tiedän parikin yh:ta(itsekkin ollut sellanen ettei sillä ;) )jotka jättäneet alle kolmevuotiaat lapset yksin kotiin(toisella 2v ja 1v toisella 1,5v)jotta pääsivät laulaan karaokee lähimpään baariin,kumpikaan ei käytä alkoholia!!
 
vieras
Tapaturma?
Molemmat vanhemmat olivat humalassa. Isällä oli 1,15 promillea, äidillä 1,5.

Kuolinsyyselvityksen tehnyt professori Pekka Karhunen määritteli vauvan kuolinsyyksi hengityksen mekaanisen estymisen. Karjusen käsityksen mukaan kyseessä on tapaturma. Äiti ei ole ilmeisesti maannut lapsensa päällä, mutta sen verran lähellä, ettei lapsi ole päässyt hengittämään.

Isä ja äiti olivat kauhuissaan ja järkyttyneitä. Äidillä oli ollut tapana nukkua sängyllä päiväunia lapsensa kanssa.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/baari-illan-paatos-pikkuvauva-kuoli-humalaisen-aitinsa-viereen-tampereella/135563
 
vieras
Tuomarin mukaan oli selvää, että aikuisen ja muutaman viikon ikäisen vauvan nukkuminen yhdessä voi olla vaarallista aikuisen unessa kääntyilyn vuoksi.

- Äidin huolimattomuutta lisäsi se, että hän oli väsynyt ja nauttinut melko paljon alkoholia. Hän heräsi vasta isän hätääntyneisiin ääniin, todettiin tuomion perusteluissa.

Isän syyte hylättiin, koska hänen ravintolaan lähtiessään, oli vauva nukkunut omassa sängyssään.

Myöskään kahden todistajan mukaan äiti ei ollut vaikuttanut niin päihtyneeltä, ettei olisi kyennyt huolehtimaan lapsestaan, kun mies poistui asunnosta.

Vauvan kuoleman havaitsemisen jälkeen äiti puhalsi alkometriin 1,5 promillea ja isä 1,15 promillea.

Lue lisää aiheesta Ilta-Sanomista keskiviikkona.
 
jensku sanoo
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
No ainakin olivat miettineet sen verran, etteivät jättäneet lasta yksin. Monesti kuulee, että lapsi on ollut yksinään kun vanhemmat ovat molemmat jossain. Tää mun mielestä voisi viitatasiihen, että on enemmin kertaluontoinen tai ainakin harvempi kuin jatkojuoppous kyseessä. Tiedä häntä, surullista kaikkineen. Ja surullista siitäkin huolimatta, että oli tavallaan tai olikin "oma vika."

Niinpä..tiedän parikin yh:ta(itsekkin ollut sellanen ettei sillä ;) )jotka jättäneet alle kolmevuotiaat lapset yksin kotiin(toisella 2v ja 1v toisella 1,5v)jotta pääsivät laulaan karaokee lähimpään baariin,kumpikaan ei käytä alkoholia!!
Outoa sakkia, kun ei terve järki pelaa! Noin pienet ei voi olla yksin kotona ja se on selvää eikä mitään armahdusta mun mielestä kyllä siitä alkottomuudestakakaan, jos pitää lähtee jonnekki hihuloimaan pidemmäksi aikaa kuin vaa roskapussia viemään, ni pitäähän lapsilla olla selvä ja luotettava hoitaja. huh-huh
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Mistäpä "jensku sanoo" päätteli et ovat alkkiksia.
Enemmän toi ihan vahingolta tunnostaa.
Kuka ei-alkkis lähtee 7 VIIKKOA synnytyksestä MOLEMMAT vuorollaan BAARIIN??? Luulis et ois parempaakin tekemistä. Kyllä taisivat olla holisteja.
 
jensku sanoo
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Mistäpä "jensku sanoo" päätteli et ovat alkkiksia.
Enemmän toi ihan vahingolta tunnostaa.
no siitä että tonkin ikäisten ( 30v ja 50v) on niin pakko saada sitä viinaa että huidellaan tosta noin vaan menemään ja vahtivuoroa vaihetaan ihan ku olis jostai lemmikistä kysymys ennemminki ku ihmsilapsesta.

Ja en tosiaa tajuu näit puolusteluja...
Minkä tyyppisille ihmisille voi sattua tollanen VAHINKO?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
3 kaljasta tulee jo tuollaiseen humalaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Mistäpä "jensku sanoo" päätteli et ovat alkkiksia.
Enemmän toi ihan vahingolta tunnostaa.
Kuka ei-alkkis lähtee 7 VIIKKOA synnytyksestä MOLEMMAT vuorollaan BAARIIN??? Luulis et ois parempaakin tekemistä. Kyllä taisivat olla holisteja.
Alkoholistit juo raskaudenkin aikana. Jos tää oli eka ja vika kerta, ei oo alkkis, Alkkis ei lopeta.
 
kuSiksipä en koskaan nukkunut noin
Tuomarin mukaan oli selvää, että aikuisen ja muutaman viikon ikäisen vauvan nukkuminen yhdessä voi olla vaarallista aikuisen unessa kääntyilyn vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuSiksipä en koskaan nukkunut noin:
Tuomarin mukaan oli selvää, että aikuisen ja muutaman viikon ikäisen vauvan nukkuminen yhdessä voi olla vaarallista aikuisen unessa kääntyilyn vuoksi.
Tästä päästäänkin oivasti riitelemään perhepedistä :D
Meillä pieni nukkuu omassa sängyssään, mutta itsekkäistä syistä näinkin. Haluan pitää seksielämäni ja yöuneni niiltä osin, miltä ne on vielä säästettävissä. :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja kuSiksipä en koskaan nukkunut noin:
Tuomarin mukaan oli selvää, että aikuisen ja muutaman viikon ikäisen vauvan nukkuminen yhdessä voi olla vaarallista aikuisen unessa kääntyilyn vuoksi.
Tästä päästäänkin oivasti riitelemään perhepedistä :D
Meillä pieni nukkuu omassa sängyssään, mutta itsekkäistä syistä näinkin. Haluan pitää seksielämäni ja yöuneni niiltä osin, miltä ne on vielä säästettävissä. :LOL:
Joku suurperheen äiti telkassa, vuosia sitten, kertoi et uusi vauva nukkuu aina siel tyynyjen kohdalla sängyn yläosassa. Meilläkin nukkunut siellä.
 
vieras
Aamulehdessä luki tänään että isä oli ollut tunnin poissa.
Huonoa tuuriakin kyllä mukana.
Ja puolustettiin noita sakkoja että vanhemmat kärsivät tästä lpoun elämäänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jensku sanoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja jiu:
Vaikuttivat aika juopoilta. Mulle ei tulis mieleenkään ensinnäkään lähteä baariin, toiseks juoda itteeni tuollaiseen humalaan ja kolmanneks, vuorotella lapsen isän kanssa baariin menemisistä :eek: Ohhoh.
No ainakin olivat miettineet sen verran, etteivät jättäneet lasta yksin. Monesti kuulee, että lapsi on ollut yksinään kun vanhemmat ovat molemmat jossain. Tää mun mielestä voisi viitatasiihen, että on enemmin kertaluontoinen tai ainakin harvempi kuin jatkojuoppous kyseessä. Tiedä häntä, surullista kaikkineen. Ja surullista siitäkin huolimatta, että oli tavallaan tai olikin "oma vika."

Niinpä..tiedän parikin yh:ta(itsekkin ollut sellanen ettei sillä ;) )jotka jättäneet alle kolmevuotiaat lapset yksin kotiin(toisella 2v ja 1v toisella 1,5v)jotta pääsivät laulaan karaokee lähimpään baariin,kumpikaan ei käytä alkoholia!!
Outoa sakkia, kun ei terve järki pelaa! Noin pienet ei voi olla yksin kotona ja se on selvää eikä mitään armahdusta mun mielestä kyllä siitä alkottomuudestakakaan, jos pitää lähtee jonnekki hihuloimaan pidemmäksi aikaa kuin vaa roskapussia viemään, ni pitäähän lapsilla olla selvä ja luotettava hoitaja. huh-huh

Niimpä...mikäköhän noilla äideillä on ongelmana...kun se EI ole alkoholi,josta aina syytetään kaikkea!?
 
jiu
Alkuperäinen kirjoittaja kuSiksipä en koskaan nukkunut noin:
Tuomarin mukaan oli selvää, että aikuisen ja muutaman viikon ikäisen vauvan nukkuminen yhdessä voi olla vaarallista aikuisen unessa kääntyilyn vuoksi.
Tuomari ei taida olla kovinkaan perehtynyt nisäkkäiden lisääntymiseen =)

Tuo tapaus johtui alkoholista, ei perhepedistä. Ihan yhtä hyvin olisi voinut tapahtua jotain muuta pahaa äidin alkoholistiumisen takia, kuten äiti olisi tipauttanut lapsen tms. Turha nyt syyttää yhdessä nukkumista. Jokainen tietää, että kännissä oleva äiti on vauvalle turvallisuusriski.
 

Yhteistyössä