Vauva sairaalassa

Meidän 2 vko vanha tyttö joutui eilen jäämään sairaalaan rs-viruksen takia.

Te joiden vauvat olleet sairaalassa:

Miten paljon olette pystyneet olemaan vauvan kanssa sairaalassa?

Meillä lisäksi muita lapsia sekä miehen yötyö, joten en pysty olemaan yötä sairaalassa vaikka siihen olisikin mahdollisuus (patjalla lattialla) :( :(

Mulla on NIIN huono omatunto siitä, että en pysty olemaan vauvan luona kun aamusta iltapäivään - sitten onkn pakko tulla kotiin vanhempien lasten kanssa...
 
Kun meillä neiti sairastui 6kk ikäisenä RS-virukseen ja oli sairaalassa 6 yötä, olin hänen kanssaan koko sen ajan. Mies kävi välillä että pääsin hengähtämään ja näkemään isompia lapsia (eivät saanet tulla os:lle) Imetin ja siksi minä olin se joka siellä olin.
 
Meillä tyttö oli kaksikuisena limaisuuden ja syömättömyyden takia infektio-osastolla. Kymmenenkuisena ja 11-kuisena pissatulehuksen takia osastolla myös. Meillä myös rintalapsi, joka pulloa ei suostunut ottamaan, joten senkin takia olin 24-h osastolla, lukuunottamatta ruokailuja. Kaksikuisen jätin hohänitajille ruokalaruokailun ajaksi, olivat vaan pistäneet sykeanturin jalkapohjaan ja jättäneet yksin pinnasänkyyn, kun tulin takaisin, kuulin jo käytävän päähän hysteerisen itkun. Silloin tuntui pahalta, mutta tajusin toki, että hoitajalla monta potilasta vastuulla. Saatko hoitajan isommille lapsille? Jos et, niin toki vauva on vain jätettävä yöksi. Toivottavasti pieni paranee pian ja pääsette kotiin :)
 
Me oltiin vauvankanssa sairaalassa kun poika oli 2viikkoa. Kuumeen takia mentiin ja virtsatientulehdus löytyi.
Kolme päivää lopulta oltiin ja olin osastolla itse vauvankanssa 24h lukuunottamatta syömisiä ja suihkussa käyntiä. Niiden aikana vauva oli isänkanssa.
Meillä ei ole vanhempia lapsia ja isä on yrittäjä joten meillä onnistui aika hyvin tuo järjestely.
Hoitajien kanssa vauva ei ollut ollenkaan.
Musta on vähän outoa ettei äidille joka imettää tarjota osastolla minkäänlaista ruokailua. Esim. aamupala yms ois ollut aika kiva, itse en ainakaan kipeetä lasta halunnut jättää yksin.
 
Mulla ei ole kokemusta sairaalassa olosta, mutta halusin vain kirjoittaa, että kaikki sympatiani ovat puolellasi Develly! Meillä on 5 kk ikäinen vauva, jolla oli juuri pari päivää sitten niin paha rs-virus, että sairaalareissu oli hyvin lähellä. Voin vaan kuvitella, kuinka pahalta tuntuu, kun 2 vk ikäinen lapsi sairastuu siihen! Uskon, että olet hyvin huolissasi, kun et voi viettää koko vuorokautta hänen luonaan. Voimia!
 
Onko tosiaan niin, että kaikilla muilla on mahdollisuus automaattisesti jäädä vauvan kanssa sairaalaan 24/7? :eek:

Yksinhuoltajienkin?

Musta tuntuu kokoajan siltä, että mua katsotaan pahalla silmällä ja halveksutaan, koska en pysty olemaan sairaalassa koko aikaa :( Hoitajakin sanoi, että "toin jo nämä lakanatkin, kun oletin sinun ILMAN MUUTA jäävän yöksi" :eek: :eek:

Ehkä mä sitten vaan olen ainut jolla ei ole lapsille hoitajaa aina kun sitä tarvitsee?!
 
Meillä oli se tilanne kun poika syntyi niin hän joutui heti vto:lle jossa ei saanut yöpyä ja vierailutkin oli pidettävä suht lyhyinä. Kun hän sitten siirtyi oman kaupungin lastenosastolle niin siellä sai olla niin pitkään kuin halusi, mutta nukkumapaikkaa eivät pystyneet vanhemmille järjestämään, joten yöksi oli kotiin tultava. Aamulla heti herättyä lähdettiin pojan luo ja illalla yleensä yhdeksän maissa takaisin kotiin. Oli tosi rankkaa eikä varmasti olisi onnistunut jos olisi vanhempia lapsia. Hirveältä tuntui joka ilta jättää poika kun tiesi että ei hoitaja voi siinä joka hetki olla kun on muitakin hoidettavia :( Onneksi poika sitten kotiutui päivää vaille 2vk:n ikäisenä, joten sairaalassa oloaika oli loppujen lopuksi aika lyhyt.
 
meidän vauva ei ole ollut sairaalassa, mutta olen itse töissä sairaalassa enkä yleensä oleta, että vanhempi jää sinne yöksi... musta tuntuu et suurin osa ei jää. ja moni käy kotona syömässä ym. varsinkin jos on muita lapsia kotona. pakkohan ne arjen asiat on huolehtia. ainakin meidän sairaalassa pidetään lapsista hyvää huolta. =) oli äiti sitten 5h tai 24h sairaalassa, niin yhtä hyviä äitejä ovat.
 
On niin osastokohtaista miten vanhempien toivotaan olevan lapsen vierellä. Mun mielestä hoitajilla pitää olla ymmärrystä jos ei pysty jäämään, varsinkin kun on isompia lapsia!! Hoitajan tehtävä on tukea koko perheen jaksamista, ei pelkästään potilaana olevan vauvan.

Jos hoitajilla ei ole aikaa huolehtia vauvan perushoidosta (mitä kyllä epäilen) voi aina ottaa yhteyttä sairaalan potilasasiamieheen. Vaikka osastolla olisi toivomus, että vanhempi olisi lapsen vierellä, pitää olla myös mahdollisuus jättä vauva hoitajien huomaan. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta järjestää hoitoa isommille lapsille!

 
Mä olen aina ollut lapsen kanssa sairaalassa. Meillä on lapsia vain yksi, joten ei ole ongelmaa. Se on totta, että hoitajat eivät ehdi kovin paljon siellä lapsia pitää sylissä tai mitään "ylimääräistä" seuran pitoa järjestää vaan aika menee ihan niihin hoitotoimenpiteisiin, syöttöihin ja vaipan vaihtoon. Aina ei lapsen luo ehdi heti, kun vauva inahtaa, jos olet hoitamassa toista lasta yms. Mun mielestä olisi siis ehdottoman toivottavaa, että vanhempi jäisi lapsen luo, mutta aina näin ei ole mahdollista.

Meillä sain sairaalassa aamupalan ja ruoat huoneeseen ja ne laskutettiin sitten muun yhteydessä. Olen saanut myös yleensä ihan sängyn itselleni lapsen huoneeseen.
 
Meillä oli tyttö kuukauden ikäisenä kolmisen viikkoa sairaalassa kohonneiden hiilidioksidi arvojen takia ja me olimme ensimmäisen viikon aamusta iltaan miehen kanssa sairaalassa, mutta kotiin tultiin yöksi alusta asti. Minusta ei vain ollut nukkumaan siellä kun samassa huoneessa nukkui muitakin äitejä ja oli muita vauvoja (ei tosin koko aikaa), sitten kun mies joutui töihin niin minulla ei ollut autoa käytössä kuin iltapäivään niin menin aamusta ja jouduin jo viiden jälkeen tulemaan kotiin. Kyllähän se voimille otti jättää pieni muiden hoitoon, mutta kyllä ne hoitajat pitivät huolta ja kovasti rauhoittelivat. Raskasta aikaa kuitenkin kaikin puolin.
 
Meillä poika oli sairaalassa leikkausten takia kk iässä, itse olin muuten paikalla, paitsi kun toisen kerran veivät leikkuriin niin tulin käymään kotona hakemassa tavaroita ja samalla hain kaupasta evöstö itselleni.
Poika on täysin rinnassa, ei ole oppinut pullosta juomaan vaikka on yritetty.
isä oli isompien kanssa kotona sen kaksi päivää mikä me oltiin vauvan kanssa teholla.
 
Onkos ap päässyt jo vauvan kanssa sairaalasta kotiin?

Itse olin 2kk ikäisen vauvan kanssa Jorvissa sikainfluenssassa. Olin ihan 24/7, mutta muita lapsia ei ole. Ja täysimetyksellä oli tuolloin tyttö.
Ensimmäinen hoitaja kysyi heti että lähdenkö kotiin parantumaan, kun olin myös itse sikainfluenssassa, mutta en mä mihinkään lähteny.

Oli tosi ihana palvelu, kaikki ruuat tuotiin huoneeseen ja vähän ylimääräistäkin.
 

Yhteistyössä