Vauva vuodelle 2016 <3

Nyt on pakko pyytää apua! Ensimmäistä kiertoa tikuttelen ja metsästän ovista. Ehkäisyn lopetin n. kuukausi sitten ja menkat loppui viime viikon keskiviikkona, eli nyt olisi keirrossa menossa 13/30 ja tälläisen sain ovistestiin aamulla:


Olisikohan se ovis+ sieltä tuloillaan, ainakin vähän tuntuu siltä!

(jos täällä on jotain tuttuja muutaman vuoden takaa, niin olen palannut kuumeilemaan. Uuden ja paremman parisuhteen turvin:heart:)

Ja voisimpia sitä listallekkin pompata, eli siis Pantera, ikä 22, kp13/30(suunnilleen, ainakin ennen ehkäisyä oli aika vakio, jos vaikka palaisi tähän...) TJOT alk 5/2015 ja sitten yk1.

Ihanaa päästä jakamaan mietteitä teidän muiden kanssa!:wave:
 
Täällä on niin ihmeelliset kierronvaiheet meneillään, etten ymmärrä yhtään. Ovisplussa tuli jo kp 13 (normaali kp 17-21) ja nyt dpo 6 ihme vuotamista (ällövaroitus: haaleaa ruskeaa, ensin pieni punainen limakalvon pala). Luulin tänään ensin, et onko ovis tulossa uudelleen, kun oli alavatsakipuja samalla lailla kuin viikko sitten ja teinkin negan ovistestin Nyt ihmettelen tekeekö menkat jo tuloaan, vaikka yleensä alkaa vasta viikkoa myöhemmin... En nyt kaipaisi enää mitään vuotohäiriöitä tähän kohtaan. Eli seuraavaa kiertoa odottelemaan.
 
Toukokuinen pöh, pahoittelut täti puolukasta! toivottavasti jättää tulematta ensi kierrossa ;)

pantera Tervetuloa takaisin kuumeilemaan ! :heart: Kyllähän tuo vahvasti näyttää siltä, että ovis on käsillä, eli eikun hyödyntämään ;)

Vavvakuume92, 22v, kp23/27-29 yk2 :flower:
 
Tämän aamun ovistesti antoi paljon hailakamman viivan kun eilen aamulla. Tais siis ovis olla. Ja hyödynnetty kyllä nyt parina iltana niin, että katsotaan...

Tosin eniten mietityttää pyyhkiessä pieni rusehtava vuoto mitä on nyt parina päivänä tullut. Eilenkin hommailujen jälkeen miehen tavara oli kauniisti värjäytynyt punaiseksi. Onko tää nyt sitten dpo 0 vai 1?

Jembbba, musta ainakin näyttää hyvältä!
 
miss_piggy
pantera, se lasketaan siitä ekasta kunnon plussasta, eli plussatestipäivä dpo -1, sitten dpo 0, dpo 1...jne...Mun käsityksen mukaan.

Jotkut kyllä sitten laskee sen plussatestipäivän jo dpo 0 ja etenevät siitä.
 
Okei. Ei täällä taideta vielä mitään jännäilemään, taitaakin vaan menkat tehdä tuloaan. Pillereiden lopettamisesta on kuitenkin sen verran vähän aikaa, että olishan se ollut ihme jos kierto ois heti palautunut :D
 
IMN
Itse oon laskenut dpo:n itse ovispäivästä, jonka tunnen selvästi kun on niin helvetilliset oviskivut. Jos testien mukaan laskee niin voi olla vaikeampi, kun ovis voi tapahtua milloin vain kahden vuorokauden sisällä..

Jemban testistä en ota selkoa kumpi on kontrolli- ja kumpi testiviiva, mutta jos tuo vahvempi on testiviiva niin ei kun peitot heilumaan ;)

Täällä on piinapäivät potenssiin tuhat menossa. Kp29/28, dpo8. Menkkojen ois pitäny siis alkaa tänään, mutta ei näy. Myöskin pms-oireilta säästyin. Testit nyt on parina päivänä näyttäneet ihan haamujen haamuja, mutta onhan kyllä dpo:tkin pienet. Kierto on kuitenki aina ollut 28pv vaikka ovuloinkin myöhään. Huomenna taas heti aamusta uutta testiä, joka toivottavasti jo selventää tilannetta..
 
Heippa! Oon hetken jo seuraillut tätä ketjua ja nyt päätin itsekin tänne kirjoittaa. Toivon vauvaa vuodelle 2016, mutta emme ole vielä yritystä aloittaneet kun mies ei ole vielä lämmennyt täysin ja haluaisimme vauvan syntyvän keväällä/kesällä niinkuin meidän esikoinen. Vaikka mies ei vielä oo täysin lämmennyt, mutta puhuu kuitenkin tyyliin: "sit kun meillä on toinen lapsi..." ja kun näytin yhdestä laskurista mahdollista laskettua aikaa tulevien menkkojen perusteella, tuli mieheltä positiivinen ele. Eli täällä mennään vielä lämmittelyllä ja mahdollisella yrityksellä saada vaavi vuodelle 2016 :) Meillä on yksi tyttö siis ennestään, syntynyt vuonna -11
 
Mun vauvakuume on vähän rauhoittunut.. :O En tiedä mitä on tapahtunut! Tai no, miehen kanssa isoja riitoja ollut mut meillä on myös kesäksi tiedossa kaikenlaisia kissanristiäisiä missä olisi mukava jotain ottaakin. Ollaan nytkin päästy parina viikonloppuna miehen kanssa tuulettumaan mikä on ollut mahtavaa.
Pelottaa miten toinen lapsi muuttaa tilannetta. Tuntuu että olisin nyt viettänyt nuoruuttani vähän lisää kun on päässyt viilettämään :D
Kuulostaako tää aivan itsekkään idiootin puheelta? Mitä mulle on tapahtumassa? Aiemmin haaveilin suurperheestä ja nyt mietin tälläsiä?

Anteeksi kamala omanapailu ja tilitys. Ei vaan kauheasti ole kelle puhua saatikka että ois kerenny lukemaan teidän juttuja :(
 
Puuharakka, mullakin ne vauvahaaveet vaihtelee. Meillä on toivottu esikoista jo pidempään ja kun ei ole vieläkään tärpännyt (1 km takana), niin yrityksen kestäessä välillä tulee ajatuksia haluanko sittenkään. Silti se vauva olisi suurin onni mitä voi saada. Mulla kai epävarmuus saadaanko vauvaa ikinä, saa nämä ajatukset pyörimään päässä ja valmistautumaan siihen, jos emme saakaan. Joten mieti vaan asioita rauhassa ja älä panikoi ajatusten takia =). Toivottavasti teillä on riidat rauhoittumaan päin ja nauttikaa kesämenoista!

IMN, miltäs sun testi näytti tänäaamuna?

SaaraD, tervetuloa mukaan kuumeilemaan! =)
 
tais sitten tulla yk 5 ? vai 6 ja kp 1...
Viikon verran ovulaatiosta oli eilen ja alko helvetillinen nippailu muniksissa
joka jatkuu tänään.
Aamusella tuli kellertävää vuotoa joka sitten muuttui pinkiksi.
Pyyhkiessä tulee ja silloin tällöin muutenkin.
Mutta alle rkl määrissä.

Kivut jostain hevon...

Se siirtyykin sitten se yritys lienee koska miekkonen lähtee pojan kanssa 21.6 anoppilaan merten toiselle puolelle. :( plaaf...
 
miss_piggy
Mulla ei oo dpo:sta mitään tietoa, en oo pitäny kirjaa kun en oo ihan selvillä siitä oviksestakaan kun testit näytti monta päivää ovisplussaa. Ja ihan silloin niiden oviskipujen aikaan ei touhuiltu edes.
Ei sillä, ei mulla oo ainutta testiäkään jäljellä ku ei oo vielä ebaysta tullut, ja en varppina osta mistään apteekista tai kaupasta mitään testejä :D Jännitellään ja ootellaan kumpi tulee ensin, testit vai mahdollisesti menkat.
 
IMN
Tän aamuinen haamuili myös :) Nyt myös oli silminnähden pinkkiäkin, ilman testin kääntelyitä ja vääntelyitä. Aamulla taas uutta, en vaan osaa päättää tuhlaanko apteekin oman vai cb:n :D
Vasta dpo9 menossa, eli pitkään tässä saa vielä piinailla ennen kuin viiva kirkuu punaisuuttaan..
 
Onnea taas plussanneille, monella on nyt jänniä hetkiä :)
Minä kyllä luen päivittäin jutut mutta olen niin huono kirjoittamaan..

Täällä voisi sanoa että nyt on ensimmäinen oikea yrityskierto. Ovulaatio ollut tod näk tämän viikon ma-ke (en siis ole tikuttanut) ja peittoa on heiluteltu jokatoinen päivä (mikä on paljon meidän normaaliin kerran pari kk :ashamed: ). Nyt ei auta kun odotella, edelleenkin on fiilis että onko tämä meidän juttu/onko minusta äidiksi ja vastaanottamaan kaikki se vastuu ja fyysiset ja psykologiset muutokset.
Mutta jos tärppää niin onhan siinä 9kk aikaa totutella ajatukseen :)
 
Uusille tervetuloa! :wave:

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille!! :hug:

Päivittäin olen käynyt teidän kuulumisia lukemassa. :)

vavvakuume92 Mikäs siellä on tilanne?? Joko olet testaillut?? ;)

IMN kyllä se viiva siitä lähtee vahvistumaan, varmasti!! Pitäisi vaan malttaa odottaa, mutta kun se on niin vaikeaa itse kullakin... :D

ON. Menossa kp 25/28 dpo12. Eilen ja tänään tehty erittäin haaleat haamut, joten ei tässä vielä uskalla täysillä riemuita, mutta huomis aamuna taas uutta testiä peliin. jospa se siitä voimistuisi... :)
 
puuharakka minulla kanssa vaihtelee nuo tuntemukset ja miettii aina etta onkohan se aika nyt vai ei ja entas jos ei osaa/parjaa ym.
Toisaalta sitten valilla aina kova vauvakuume ja pitas se lapsi heti saada :D
Talla hetkella odottelen ensi kuuta jolloin oikeasti voidaan ruveta yrittamaan. Halusin itse vasta ruveta yrittamaan kunhan ollaan naimisissa, tosin voi olla etta yritys alkaa muutamaa viikkoa ennen sita :) voihan sita aina harjoitella :D eika se sitten enaa vaikuttaisi haapukuun tms jos raskautuisikin.
Ei sita oikein viela edes ymmarra etta kohta oikeasti voi aloittaa :D olen tassa vahan lueskellut vauvablogejakin..

Osa kirjoitteli aiemmin vitamiineista, foolihapoista ym.
Mulle laakari vain sanoi etta foolihappoja. Itse syon niita ennen raskautta otettavia vitamiineja. Monissa ruokatuotteissa kun on nykyaan jo lisatty foolihappoa, esim joissain muroissa/puurossa ym. tai niin ainakin taalla Enkuissa, en tieda sitten mitenka Suomessa.
 
IMN
Voisin varovaisesti siirtyä plussanneisiin :)
dpo10

Eli ensimmäinen selkeä plussa tuli 29.5. ja yk2. Hui kun tää kävikin nopeasti. Olin varautunut paljon pidempään yritysaikaan kun esikoistakin "tehtiin" puoli vuotta ja kuopusta 10kk.. Greippimehu teki tehtävänsä ;)

Hieman kuitenkin pelottaa tämän aamuinen verinen vuoto.. Tuli pyyhkiessä jonkin verran, mutta pikkareihin asti ei ollut tullut. Myöskään myöhemmin ei oo tullut lisää.. Muistelen kyllä että kuopuksestakin tuli jonkinlaista vuotoa. Ja viivakin on vahvistunut hurjasti eilisestä, joten tuskin mitään hätää.. :) Toivon.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin tulla tännekkin jutustelemaan :)

Meillä avomiehen kanssa siis ehkäisy jätetty 12/14 ja varsinainen yritys alkoi vasta tässä kuussa. Menin kuitenkin menkkaongelmien vuoksi lääkäriin (menossa kp53 eikä menkkoja :D) ja todettiin että mulla onkin PCO. Nyt siis eka hormonikuuri menossa (Primolut+Letrozol) ja toivotaan et pian tärppäisi :) !

IMNille vielä tätäkin kautta onnea kovasti! :) Toivottavasti pikkuinen pysyisi kyydissä vuodosta huolimatta! =) :heart:
 
Onnea plussasta IMN!

Täällä meneillään kp20/27-29. Ovistuntemuksiahan oli viime sunnuntaina, mutta eilen illalla pisteli alavatsaa jännästi. Ihan sellanen kutina, että varmaan alkaa menkat taas ens viikolla.

Silloin kun aloitettiin yritys, niin musta olis ollut ihanaa, et oltais saatu jouluvauva. Mies taas haluaisi vauvan syntyvän alkuvuodesta. Nyt tosin on mulla kyllä ihan sellainen fiilis, että aivan sama mihinkä vuodenaikaan se syntyy, mutta kunhan saataisiin se vauva. :D Mä toivon nyt vaan, että olisi edes ennen mun synttäreitä tärpännyt ja ne on loppusyksystä.

Ehkä sittenkin? Mä luulen, että monia jännittää nuo samat asiat, että onkohan valmis ja se on varmasti ihan luonnollista. Onhan lapsen saaminen iso asia. Mutta niin kuin sanoit, niin on siinä sitten se raskaus aikaa totutella, että vauva tulee. :)
 
Täällä menossa kp 30/28-34! Hyvin olen hermoni pitänyt kurissa ja ajattelin että vasta ensi viikon lopulla testailen. Viime kuussa hätäilin ja tein testin aikaisin ja puhdas negahan sieltä tuli. Nyt siis odotetaan kunnolla niin ei tarvi pettyä.(ja säästyy testi rahat) ;) Oireita ei ole, mutta silti tuntuu että nyt se tärppää! Sormet ja varpaat ristissä toivotaan ja piinaillaan!
 

Yhteistyössä