Vauva vuodelle 2016 <3

Hyvää Joulun jälkeistä elämää kaikille!

Täällä taustailtu tovi ja ajattelin hypätä sekaan. Oon kohtapuoliin 33v. ja mies 36v. Meillä on 8v. poitsu joka saanut alkunsa ihan luomusti. Nyt takana kohta vuosi kakkosen yritystä ilman tärpin tärppiä. Terolut käytössä nyt toista kiertoa tiputteluvuotojen takia. Jotenkin mulle pikkuhiljaa hiipi tunne että jotain muutakin voisi olla "vialla" kuin noi mun tiputtelut ja sain miehen siemennesteanalyysiin. Vastaus kopsahti postilaatikkoon joulukuun puolessavälissä vastauksenaan vasta-aineet positiiviset, ainoastaan hitaita siittiöitä ja paikallaan uiskentelevia, sekä aklutinaatiota. Lopuksi oli vielä lääkärin kehoitus hakeutua lapsettomuuslääkärille, koska hedelmällisyys saattaa olla heikentynyt. No tein työtä käskettyä ja varasin ajan ja lähetteenhän se lääkäri kirjoitti eteen päin. Suunnittelukäynnin aikaa nyt sitten odotellaan. No jollain tapaa tuli huojentunu olo kun jo hieman selvinny mistä saattais kiikastaa ja kun tietää että asiat menee eteen päin. Tästä lapsiasiasta on alkanu tuleen ihan pakkomielle ja pyörii jatkuvasti mielessä, joka ei kyllä missään tapauksessa edesauta tilannetta.

Tällä hetkellä menossa kp21 ja dpo10. Alavatsassa on tuntunu menkkamaista jomotusta jo monta päivää ja tänään tullu haalean ruskehtavaa vuotoa. Mieli sanoo että sieltä se tiputtelu pukkaa niin kuin aina ennenkin n. viikko oviksen jälkeen ja tiputtelu jatkuu niin kauan, menkat alkaa. Viime kierrossa ei tiputtelua ollu, Terot sen piti hyvin poissa, mutta nyt heti lannistuin, kun tuhrua tullu, että niiden maaginen taikavoima tässä toisessa Terokierrossa ei tehoa. No juu, käväisihän se mielessä, että vois olla kiinnittymisvuotoa, mutta päätin karistaa ajatuksen heti mielestä.

Että tämmöstä tänne. Kovasti toivoisin palstan piristyvän, niiiiiiiiiin kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia iloineen ja murheineen.
 
Olen lukenut palstaa jo kaksi vuotta. Nyt uskaltauduin rekisteröityä ja alkaa kirjoittelemaan.

Olen 26vuotias ja meillä alkoi ensimmäisen lapsen yritys nyt vuoden alusta. Tunnelmat aika jännittyneet meillä kummallakin.

Uudenvuoden tina ennusti molemmille pikaista perheenlisäystä, saas nähä kuin kauan joudutaan yrittää
 
Mä kirjottelen kans nyt tähänkin keskusteluun :) Eli meillä menossa yk3 kp7/33 ja kolmas lapsi olisi haaveissa :) Eilen kävin ostamassa ovistikkuja ja omien laskujen mukaan oviksen pitäis olla 16.1 mutta täytyy vielä koittaa tikuttaa :)
 
Minäkin voisin liittyä tähän keskusteluun. Eli yk2 kp 18/28 ja ensimmäinen lapsi haaveena. Ovis bongattu ja "hyödynnetty" vuodenvaihteessa. Nyt jännittää vain, miten aikaisin sitä uskaltaisi tehdä testin...
 
Nyt on meneillään kp 21/27 (dpo 7). Tää kierto on vähän erilainen.. o_OYleensä mulla on kuiva luteaalivaihe; kuivuus alkaa heti oviksen jälkeen ja vasta pari päivää ennen menkkoja alkaa valkovuoto. Nyt valkovuotoa alkoi tulla jo dop 4!
Valkovuoto on ainoa varma poikkeavuus, loput "oireet" saattaa johtua ties mistä ja olla omaa kuvitelmaa:
  • Mielialat heittelee hurjasti.. Pms aikaan olen yleensäkin räjähdysherkkä ja kaikki ärsyttää julmetusti, mutta nyt mieliala aaltoilee nopeaan tahtiin ylös-alas. Jotenkin erilainen olo..
  • Muutaman hetken on ollut pahoinvointia: yöllä, aamulla vielä sängyssä ennen aamupalaa ja päivällä ennen lounasta.
  • Ruokahalu on kasvanut. Yölläkin oli saatava piparkakku vaikka en normaalisti edes pidä niistä! Ravintolassa jaksoin kiskoa jättiannoksen lisäksi jälkiruoan ja 1-2h päästä oli taas syötävä! Olen kyllä liikkunutkin viime aikoina vähän enemmän, joten kulutus kasvanut?
  • Alavatsan nipistelyä eilen ja tänään.. Voi johtua syömisistäkin?
  • Rinnat ei ole yhtään kipeät tai turvonneet, kuten yleensä ennen menkkoja, vaan tosi sellaiset "pehmeät". Tosin voihan ne tässä kierrossa kipeäytyä myöhässä..
Turhan aikaisiahan nuo varmaan oikeiksi raskausoireiksi on.. Varmaan kun nyt on viimeinen kierto ennen tutkimuksia, niin pää rupee kehitteleen viime hetken ihmeitä. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Täältäkin taas päivitystä! Viime kierto oli jostain selvittämättömästä syystä todella pitkä ja vauvantekohommat olivatkin tauolla muutaman kuukauden pienen paniikin vuoksi. Joulukuu yritetitin kuitenkin jälleen kunnolla. Oviksen bongasin joulun aikoihin ja nyt laskujen mukaan dpo10. Pieni toivon kipinä ehti jo kyteä, koska yritystä oli joulukuussa enemmän, kuin koskaan. Nyt kuitenkin alavatsaa jomottaa aivan samalla tavalla, kuin menkkojen alkaessa, joten vauvantekohommat taitaa vain jatkua. :unsure:

Plussaonnea kaikille! Toivottavasti vuosi 2016 on otollinen mahdollisimman monelle! (y)
 
Feles, mullakin tunne että pää keksii kaiken näköisiä oireita tai haluan kuvittelen kaiken mahdollisiksi raskausoireiksi.

Mulla kierto 24/29, eli ovulaatiosta noin viikko. Tänään mulla tulis rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, en edes muista onko mulla koskaan tullut mitään tuon kaltaista vuotoa. Aloin sitten pohtia että voisko olla mahdollisesti jotain kiinitysvuotoa? Nyt olen ehkä vähän innoissani että olisinko sittenkin raskaana. Nyt täytyy odotella ensi viikkoon että alkaa menkat tai pääsee tekemään raskaustestin.
 
Mä tein tänään ovistestin ihan muuten vaan kp 13/33 ja innoissani jo luulin että se oli plussa mutta kun kävin myöhemmin kattomassa niin se toinen viiva olikin haalennut joten ei se sitten varmaan ookkaan :/ omien laskujen mukaan oviksen pitäis kyllä olla vasta ens viikon lauantaina eli kp16.. nuo ovistestiliuskat on kyllä typerä keksintö :D
 
miss_piggy
En oo kirjotellu vähään aikaan. Ei oo mitään päivitettävää. Clomikierto nro 2 edelleen menossa. Ja nyt yk 31. Menkkoja ei näy eikä kuulu. Ja testit negaa. Viime kierto oli 26 päivää... ilmeisesti nää clomit yksistään ei sitten saa mun kiertoja pyörimään joten täytynee ottaa taas lääkäriin yhteyttä. Alkaa niin turhauttaa.
 
Hei kaikille!

Täällä uusi yrittäjä ilmoittautuu mukaan. Tai yritys aloitettu jo viime kesän alussa ja ei oo mitään tapahtunut ja aattelin jo aloittaa luopumisen, mutta nyt ilmaantunut oireita jotka laittaa miettiin (n)... Menkat alkoi 14.12 ja ov:sta ei tietoa, mutta 1.1. satuin vilkaseen itteeni peilistä ja nännipihat ihan valtavat. Ja 31.12 tuntu alavattassa keskellä pari kertaa repäsevää kipua (kiinnittyminen?)

Noi laitto miettiin olisko voinukin tärpätä. Kauhee väsy ja hajuherkkyys lisänä ja itkuherkkyys. Nyt kp 29/27-30 ja aamupissasta apteekin oma testi näytti selvää negaa :-( Samoin eilen erittäin herkkä testi.

Mietin vaan voiko nännit tolleen "käyttäytyä" jostain muusta syystä vai teinkö testit liian aikaisin? Ne on myös vähän tummuneet, mieskin kommentoi asiasta :)

Mulla on ennestään 3 lasta, -04, -07 ja -09. Nyt mies on vaihtunut ja toiveissa yhteinen lapsi. Vanhin lapseni on hienovaraisesti vihjaillu vauvasta että toivoisi ja muut nyökytelly vieressä, joten lapsillenikin se olisi mieluinen juttu. Ja tosiaan ikää sen verran etten enää kauaa viitsi pitääkään yritystä päällä, et sikäli olisi huippuhienoa jos nyt tärppäisi.
 
miss_piggy
Lääkäri tänään soitteli kun jätin soittoaikaa, ja sovittiin että odottelen nyt niitä menkkoja ja sitten seuraavassa kierrossa clomiannostusta nostetaan 2/pvä ja terolutit samaan kiertoon. Jos en raskaudu niin laittaa lähetettä lapsettomuuspolille.

Ja mullakin siis heinäkuussa tulee ikää jo 35, joten nyt pitää tapahtua jos meinaa.
 
Heippa.

Lopetin pillerit lokakuun lopulla. Niiden jälkeen ensimmäiset menkat kp 41. Nyt olen toisia menkkoja odotellut, nyt kp 44.
Me emme ole todellakaan suunnitelleet emmekä liioin puhuneet vauvan tulosta. Esikoinen on ihan just 5v ja vauva kyllä olisi tervellut vaikka elämäntilanne onkin aika sekava.

Mietin, että teen testin perjantaina. koska aika epätodennnäköstä että olisin heti näin pian pillereitten lopetettua, ja itse aktiakin on ollut vain muutama kerta tässä kierron aikana.

Menkkakipuja on ollut jo pari viikkoa ja nyt muutama päivä tissit kipeänä.
Toivon todella että olisin raskaana, siksikään en halua tehdä testiä koska joutuu sit pettymään.
 
Heippa.

Täällä ilmoittautuu yks uus yrittäjä.
Taustaa voisin vähän kertoo; ite 24v (muutaman viikon päästä 25) ja mies 26v. Ennestään minulta löytyy '08 syntynyt tytär, nyt miehen kanssa haaveina yhteinen muksu.

Pitkän aikaa puhuttiin lapsen hankkimisesta ja pikku hiljaa alkaa tulla täyteen vuosi yrittämistä. Monta kertaa ollut raskauden oireita ja menkatkin myöhässä mutta silti on testit negatiivista näyttänyt. Liekö nuo oireet sitten vain pään sisällä keksittyjä. Hieman alkanut turhauttaa itseä varsinkin kun ei ole muksu ilmoittanut tulostaan. Ensimmäinen ilmoitti tulostaan kuitenkin muutaman kuukauden yrityksen jälkeen. Nyt on mietitty että lähdettäisiin vähän testaamaan onko kaikki varmasti hyvin ja onnistuuko meillä edes luomuraskaus.

Vauvakuume molemmilla kova, molemmat jopa nähny unia joissa vauva on ilmottanu tulostaan / syntynyt jo :LOL: toivotaan että tämä olisi meidän vuosi!
 
Saisko tänne liityä seuraan? :)

Me ollaan jätetty nyt ehkäisyt pois joulukuussa ja toivotaan pikkukakkosta meidän 3/14 syntyneelle tytölle seuraksi! :) Olen siis ennen esikoista kirjoitellut täälä vauvakuume ja myös keskenmenon puolella. Itsellä siis ennen esikoista tuli 3 keskenmenoa jonka jälkeen mulle ehdotettiin aspiriiniä jonka seurauksena raskaus jatkui. :)
 
Hei kaikille. Hieman päivitystä tänne. Menkat alko esikoisen syntymäpäivänä reilu pari viikkoa sitten. Jätettiin ehkäisy pois. Nyt ollut pari päivää menkkamaisia tuntemuksia ja huonovointisuutta sekä ajoittaista huimausta. Ekasta ei ollut oikeastaan olleenkaan mitään raskausoireita, olis kyllä aika moista jos olis heti tärpänny ja jo viikosta 2 lähtien oireita. :D täytyy odotella pari kolme viikkoo tuleeko uusia menkkoja ja tekee si testin :) voi olla että olot johtuu normi kierron käynnistymisestä tai sit vaan kuvittelen oireita :D
 
miss_piggy
Mulla clomikierto venyi noin 60 päiväiseksi ja katkesi teroilla. Nyt on letrot käytössä kun vaihdoin lääkäriä koska en halunnut clomeja enää eikä ne mulla toimi. Tänään kp 10. Huomenna olis folliultra että nähdään onko letroilla vastetta.
 
Piiiiitkästä aikaa kirjoittelen. Meillä ollut muutaman kuukauden vauvahommat jäissä. Päätin, että saa hetkeksi loppua stressaaminen. Clomit ei siis toimineet viime vuonna vaikka annostus oli lopulta 3tabl per päivä. Lääkäri määräsi femarit mitä en koskaan aloittanut. Ainoa mitä söin niin metforminia 1500mg per päivä. Ja kappas, yks kaks joulukuussa mulla tuli menkat. Luomumenkat mitä ei ole nähty vuosi kausiin. Ja siitä sitten melko tarkalla kierrolla tullut jo komet menkat. Neljännet pitäisi alkaa ensi maanantaina. Ovulaatio tuntuu selvästi ja mun kroppa toimii :) jee!! Ja nyt ollut muutaman päivän tissit hassun kipeet, väsyttää, palelee ja henkeä ahdistaa. Ja kappas, tänään pregcheck ja apteekin oma antoivat molemmat haaleaakin haaleammat plussat <3 nyt vaan toivotaan vahvistumista :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ihana kuulla Merenaalto :)

Täällä on tullut 1v 1kk yrittämistä täyteen..
Nyt eletään piinapäiviä kp26/28 aprox...ja dpo muistaakseni 10..ootan huomiseen et saa hekee pc:n..sitä ennen kenkuilla vauvalan / sofi millä lie pahinta testi tuskaa taltuttanut :D

oloja ois kyllä..mutta saa nähdä saa nähdä..oloja on kyllä :)
jos ois nakki napsunu niin la sattuis omien synttäreiden lähelle
 
Hei kaikki. Onko kellään Täälä palstalla koti-inssistä tietoo ja jos on voisitteko pliis jakaa sen minun kanssani tossa koti-inssi 2016 sivulla olisi kiva tietää teidänkin kokemus kun itselläni takana ensimmäinen koti inssi.
 
Täällä 36v kolmannesta haaveileva, kaksi poikaa on ja nyt toiveissa tyttö. Kierto ollut hyvin epäsäännöllinen ja vasta viimeksi alkoi ilman teroja. Todella kipeä ovis oli viikon alussa testattuna ja nyt vain odotellaan. Onko joku tehnyt testejä ennen varsinaista menkkojen poisjääntiä ja näkyisikö niissä edes mitään? Näistä testailuista taas aikaa niin ei muista kaikkea.
 

Yhteistyössä