Vauva vuodelle 2016 <3

Ihanaa ku täällä on paljon plussia tullut sitten viimeksi ku oon täällä käyny lukemassa teidän kuulumisia. Onnea plussanneille!

Me talleteltiin miehen kanssa nyt viikonloppuna ahkerasti kun oviksen pitäis olla näillämain (womanslogin mukaan tänään, oireiden perusteella olis saattanu olla perjantaina). Viime kierto meni täysin harakoille kun oltiin eri paikkakunnilla oviksen aikaan. Nyt vaan pitäis pitää pää kylmänä pari viikkoa. Mulla oli vaan jo tän kierron alussa heti menkkojen loppumisen aikaan semmonen olo että nyt vois tärpätä tästä kierrosta. Edelleenkin odotukset on (liian) korkealla, nimittäin kovaa ja korkealta tiputaan, jos tärppiä ei tule.

Plussatuulia kaikille! :)
 
miss_piggy
Mulla on huomenna gynelle aika terveystaloon. Ajattelin varata kun ei nää kierrot nyt oikein pyöri. Vakuutus kuitenkin korvaa sen käynnin. lääkkeitä ei korvaa jos niillä hoidetaan lapsettomuutta mutta jos hoidetaan epäsäännöllistä kiertoa niin varmaan korvaa.
 
Heips täältäkin!
Kp20 tänään ja mietin että koska viitsii testailla. Vatsassa tuntuu ihmeellinen painontunne mut en tiedä onko sitä ollut ennen saatikka kuvittelenko vain sen. Väsymystäkin löytyy mut eipä noi yöunetkaan ole mitään parhaita ollut.

Miks tän pitää olla näin jännää!? Töissäkin ärsyttävä tilanne kun työkaverit vaihtuu yms..

Onkos kukaan opiskellut odotusaikana? Tai hakenut opiskelemaan vaikka lasta yrittänyt? Itse meinasin hakea amk:hon nyt syksyllä. En vaan tiedä miten se sit käytännössä onnistuu. Toisaalta hyvä jos nyt jäis varttumaan niin äitiysloma alkais just ennen kesälomaa jolloin ei veis niin paljon pohjaa opiskelun alotukselta. Taitaa olla aika joustavaa kuitenkin korkeakoulu opiskelu..? Ois mahtavaa saada oikeesti mieleinen ammatti. :)
 
Minä olen kaksi lasta saanut opiskeluaikana. :) koulu kyllä joustaa ja kaikki on kyllä järjestynyt. Ekan kohdalla jäin äitiyslomalle huhtikuussa ja palasin 1.5 vuoden päästä kouluun ja muutama viikko ennen koulun alkua sain tietää odottavan toista. Toiselle äitiyslomalle jäin helmikuussa ja palasin kouluun heti äitiysloman loputtua tammikuussa. Työharjoitteluja jäi väliin kun sattuivat loppuraskauksien kohdalle ja olin jo niin kipeä. Pahoinvointi ja väsymys loi haastetta alussa, mutta hyvin selvisi kun piti evästä tarpeeksi mukana ja nukuin sitten iltapäivä. :D nyt on pitänyt kesä opiskella et joulukuussa valmistuu mut eipä tuo ole haitannut. Kahden lapsen kanssa rauha opiskelulle on ollut välillä hankalaa mutta onneksi mies on auttanut olemalla lasten kanssa. :) toki 10kk ikäisen laittaminen päivähoitoon oli harmi, mutta onneksi kuopus on sopeytuvaista tyyppiä. :)
 
Täällä saatu tänään roskishaamu. Tein testin vaikka näillä päivillä ei mitään näy vielä(dpo9). Oli nega ja heitin pois. Myöhemmin tyhjensin roskiksen ja pyörittelin testiä kädessä ja siinä oli TODELLA hailakka viiva. Mutta eihän noi roskishaamut luotettavia ole joten testaan viimeistään viikonloppuna uudestaan. Tein siis testin koska mua stressaa toi vuoto mitä mulla tullu. Torstaista asti tullut pyyhittäessä ruskeaa limaa, kerran tullut vertakin. Housuihin tullut vaan ihan vähän, ei edes sidettä tarvi. Mulla menkat pitäis alkaa vasta ensi viikonloppuna. Ajattelin jos jotain edes näkyis. Mutta nyt stressaa vielä enemmän tämä (n)
 
miss_piggy
Kävin gynellä ku kierrot mitä sattuu ja limis oli alle 4mm.Rakkuloita.munasarjoissa.Ensi kiertoon terot.Sitten seuraaviin terot ja clomit.Jos loppuvuodesta ei oo paksuna niin lähetettä lapsettomuuspolille.Onneks meillä on jo tuo 1,5v clomi-poika niin ei tässä varsin hätää oo raskautua.Kuhan ees menkat tulis.
 
Heippa ja onnea plussista! En ole pitkään aikaan kirjoitellut mutta lukenut kylläkin ja nytkin seuraa vain nopea kysymys:
Ovistikussa vahva plussa ke 29pvä ja seuraavana yönä talleteltu, milloinkohan uskaltaisi aikaisintaan testata...?

Taustalla vielä se, että viime menkat kesti vain viisi päivää, aina ennen seitsemän. Myös ovis tuli viikon etuajassa ja nyt en yhtään tiedä koska odottaa seuraavia menkkoja. Oviksesta nyt siis 12pvää, eilen alavatsalla outoja tuntemuksia, ei kuitenkaan menkkakipuja ja nekin kivut alkavat yleensä jo menkkojen ollessa päällä.
 
Täällä saatu tänään roskishaamu. Tein testin vaikka näillä päivillä ei mitään näy vielä(dpo9). Oli nega ja heitin pois. Myöhemmin tyhjensin roskiksen ja pyörittelin testiä kädessä ja siinä oli TODELLA hailakka viiva. Mutta eihän noi roskishaamut luotettavia ole joten testaan viimeistään viikonloppuna uudestaan. Tein siis testin koska mua stressaa toi vuoto mitä mulla tullu. Torstaista asti tullut pyyhittäessä ruskeaa limaa, kerran tullut vertakin. Housuihin tullut vaan ihan vähän, ei edes sidettä tarvi. Mulla menkat pitäis alkaa vasta ensi viikonloppuna. Ajattelin jos jotain edes näkyis. Mutta nyt stressaa vielä enemmän tämä (n)
Mulla ihan sama. Nyt Dpo 7 tai 9. Torstaista asti tullut rusehtavaa valkkaria pyyhittäessä ja välillä jopa pikkuhousunsuojaan vähäsen. Välillä seassa tummia Lima klimppejä. Tänään ja eilen testasin viivanpaikkat herkällä r-testillä. Alavatsaa välillä juilii, nipistelee ja vihloo. Mitähän lie... :/
 
Mulla oli kans eilen aamulla ku vähän tuli verta pyyhkiessä tuli myös sellanen ihan pieni tumma limaklöntti. Mulla kun kierto on nyt ollu 30-35 ja alkoi viime viikolla ni vähän outoa. Tänään ei ole tullut ku vähän ruskeaa pyyhkiessä. Luulin aluksi että kiinnittymisvuotoa mutta kun monta päivää kestänyt niin en tiedä sitten. No nyt aattelin odotella la että testaan taas.
 
Mä ainakin oon ymmärtänyt että vähän ennen ovista ja ovispäivänä kannattais talletella. Paljon sitä ennen tai jälkeen ei taida olla mitään merkitystä.

Oon nyt gynen ohjeesta tehnyt ovulaatiotestejä perjantaista lähtien. No, pco:laiselle tuttuun tapaan testit näyttää melkein plussaa koko ajan... Viikonlopuksi tummeni vähän, mutta siis ei minusta plussaksi asti. Tänään sit taas vähän haaleni. Oviskipuja mulla oli lauantaista iltapäivästä tähän päivään. Eilen pahimmat. Mutta en nyt tiedä noista testeistä... Niihin kai tässä pitäisi luottaa :/ testeinä käytin pregcheck liuskoja.
 
Hailakka plussa tuli aamulla, ei mikään haamu mutta ei mikään kovin vahvakaan. En oikein uskalla vielä uskoa kunnolla, katsotaan parin päivän päästä mihin suuntaan mennään. Laskurin mukaan tänään dpo11 joten ei kai sen viivan vielä kovin vahva tarvi ollakkaan.. No, loppuviikosta ollaan viisaampia. Pikkuinen huhtikuun hurmuri tuolla masussa nyt siis ehkä salamatkustaa :love:
 
Oi bosch olispa tuo hailakka haamulainen merkki salamatkustajasta! :)

Minä yritän malttaa mielen sinne asti kun kuukautisten pitäisi alkaa noiden testailujen suhteen. Saas nähdä kuinka onnistuu. :p Jännä ku sitä miettii koko ajan vuoronperään että olis tärpänny ja sitten että ei varmaan oo tärpänny. Saas nähdä kuin käy. Miksi kaks viikkoo on niin hitsin pitkä aika. Toisaalta sitten kesäloma (kolme viikkoo) meni ihan liian nopeeta. Jospa sitä ku huomenna meen takas töihin niin sais muuta mietittävää.
 
miss_piggy
Kävin eilen gynellä. Ultrassa limis alle 4mm ja munasarjoissa rakkuloita. Terlout ja clomiresepti mukaan. Teroilla pitäis käynnistää kierrot ja sitten clomit mukaan. Mulla terot vaan saattaa estää oviksen ja koska ne pitäis ottaa kp 15-24 niin taidan myöhäistää ottamista, clomeilla kun ovis taas on joskus kp 17 ja terothan saattaa estää oviksen..
 
Johan täällä on tapahtunut paljon viime viestin jälkeen. Onnea plussista, tervetuloa uusilel ja mitähän vielä! :)

Täällä ovis oli vissiin sunnuntaina, la ovis tikku oli aika vahva ja ma paljon vaaleampi. Talletukset tehty lauantaina ja maanantaina, vähän sellainen olo ettei tästä(kään) kierrosta mitään tuu.
Meillä on vielä kauhea flunssa kiusannut, ensin oli mies kipeenä ja nyt mä oon saikulla flunssan takia. Jospa sitten seuraavassa kierrossa oltaisiin terveitä, että päästäis kunnolla hyödyntämään ovis!
 
Onnea plussista!! :)

Täällä ei uutta... kp liian paljon/en tiedä.. kohta soitan gynelle ja kyselen tehdäänkö jotain vai ei.

Mites nuo ovistestit? Oon tässä kierrossa sillon tällön testaillut ja viiva ei koskaan yhtä vahva mutta viiva kuitenkin. Nyt vähän nippaillut ja huvikseni koitin ja nyt ei viivaa ollenkaan. Toivotaan että menkkanippailuja. Eli voisiko ajatella että olen kuitenkin jossain kohtaa ovuloinut? Oon amatööri ;)
 
Hätähousuna EN TIETENKÄÄN malttanut odotella paria päivää vaan heti aamusta piti päästä tikkuun pissimään :rolleyes: Olihan siellä viiva vielä ja aavistuksen eilisestä vahvistunutkin (mieskin sen myönsi), mutta ei vielä läheskään kontrolliviivan värinen. Jospa tällä tiedolla malttaisi edes perjantaihin ja sitten ensi viikolla kokeilisi vielä digillä.

Kiitos vertaistuesta kuumeilijat ja plussia sekä säännöllisiä kiertoja toivon teille kaikille :)
 
Onnea plussasta bosch <3

Onko tämä mielestänne ovulaatioplussa vai lähes plussa? Kyseessä apteekin oma ovulaatiotesti. Vahvistunut ainakin eilisestä joten jotain tuolla tapahtuu :) Kivut on myös kovat. Kävely, yskiminen yms sattuu. Ja yhdynnästä ei meinaa tulla mitään kun munasarjoihin, kohdunsuulle ja oikeastaan koko toosaan sattuu. Ja sitä yhdyntää kun ei nyt oikein viitsis vältellä. Hammasta purren vaan enkä uskaltanut miehellekään sanoa ettei vaan ole sitä mieltä että kesken lopetataan :D

 
Joo niinhän sitä sanotaan että tallettelut mieluummin ennen kuin jälkeen oviksen :)
Meillä vaan ei tuo yritys 100% alkanut, ilman ehkäisyä ollut muutama kerta ja nyt vain sattui ovis kohdalle.
Testissä luki että positiivisesta testistä munasolu irtoaa 24-36h kuluessa joten siinä mielessä olisi voinut puolivahingossa tärpätä ;)

Eilen sain vihdoin suuni avattua miehelle että olen varma (89%? :D ) että kolmannen haluan ja uskon että myöhemmin kaduttaa jos emme edes yritä.

Positiivisesta ovistestistä nyt siis 14vrk, entisten kiertojen mukaan menkat tulisi ensi viikolla mutta ovis olikin viikon etuajassa?!
Alavatsalla ja alaselässä pari päivää jotain tuntemuksia, en tunnista menkkakivuiksi mutta toisaalta taas mietin onko kaikki kuvittelua. ..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä