vauvakuume mutta ei vielä

Täällähän taivutellaan miehiä ihan tosissaan! B)

Ainiin, uusille tervetulotoivotuksia :flower:

Mun miehen taivuttelu on vähän sellaista salakavalaa vihjailevaa sorttia, eli tuttujen vauvoista ja lapsista kerrotaan suloisia tarinoita ja jos jossakin ilmestyy joku suloisen vauvan kuva niin niitä näytellään jne. :D No suoriakin vihjaisuja käytän tottakai, mutta vielä sellaisella huumoriasteella, ettei ukko säikähdä ja tapahdu totaalista vastareaktiota!

Lauantaipäivän jatkoja kaikille!

:heart:
 
:attn: Nostelen meitä tuolta kuumeviidakosta. Kihisen täällä raivosta tolle karvakuonolle, olin sen kanssa lenkillä metsässä, päästin vapaaks ja se lähti livohkaan \|O . Löysin sen auton luota sitten. Saipahan juosta sydämensä kyllyydestä...tyhmä koira.
 
Dive
Täällä kanssa, tai ei vauvakuumetta vaan halu saada lapsia. Ongelma on vaan, että en halua yhtään painostaa tai manipuloida miestäni, vaikka tietty voisinkin käyttää koiranpentusilmiä, kyyneleitä tai muita vanhoja kikkoja osoittaakseni, miten tärkeä asia tuo minulle on. Mutta kun en halua toisen lähtevän siihen ennen kuin on itse siihen 100% valmis.

Sen olen kyllä sanonut, että haluan lapsia, tai ainakin yrittää tulla raskaaksi, ennen kuin täytän 30. Kesällä tulee 28 täyteen.


Olen työni puolesta tekemisissä lasten kanssa, ja tapaan kaikenlaisia vanhempia. Ehkä se on osasyy siihen, että kaikki pelot ja mahdolliset ongelmat pyörivät mielessä. Ei niinkään pelota, että lapsi ei olisi terve (tuntuu, että joku lapsen ADHD tai oppimisvaikeudet vain kasvattaisivat minuakin ihmisenä), mutta pelkään etten itse olisi riittävän hyvä äiti.

Siinä onkin analysoimista, miksi joka soluni haluaa äidiksi, mutta silti pelottaa. Kumminkin, jos mies nyt ilmoittaisi suostuvansa, se jokin osa minusta taitaisi lähteä yritykseen vaikka heti :headwall: .
 
Sataa sataa ropisee :/

Täällä kärvistelen flunssaisena :( ja huomenna pitäis töihin jaksaa raahautua, pläääh. Eikä tästä parantelusta tule mitään kun tyllerö haluaa äipän 100% huomion, kunhan vaan nyt neiti itse pysyis terveenä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille vauveliHAAVEILIJOILLE älkää antako vesisateen häiritä, sillä kesää kohti tässä mennään, jeeeee!!!!
 
No nih. Löysin itselleni hyvän pinon. "Yrittäminen" alotetaan siis ens syksynä ku ollaan jo naimisissa (mennään kesällä) Jätetään siis vaan kumiukko pois kokonaan ja annetaan mennä ja toivotaan parasta. Ei vaan malttas odottaa, vaikka onhan tässä tietysti ihanat häätkin ensin. Silti toi vauvakuume pukkaa olemaan vahvempi, vaikka häät kyllä jänskättää ja niitä on suunniteltu ahkerasti. Äijä on siis 26 ja mä 28, joten on kait jo aikaki. Tosiaan suurin pelko on ettei lapsia siunaannukkaan, ku ei olla koskaa kokeiltu :whistle:
 
Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Blue Angel 25v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Dive 28v, mies? paikkakunta? haaveissa? yritys alkaa ?
Färbö 19v, mies 23v, lapin-lääni, haaveissa 1. Yritys alkaa?
hilja 24v,mies 26v,pirkanmaa,haaveissa 1,yritys alkaa syksyllä
lemmuAmmu 21v, mies 32v, haaveissa 1. Yritys alkaa 2008
Lilli 21v, mies 23v, haaveissa 2. Yritys alkaa syksyllä 2007
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Mammukka81 26v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 2. Yritys alkaa loppuvuodesta 2007
Meritähti 22v, mies 30v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Mincki77, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1.Yritys alkaa syksyllä 2007
Pilvilinna 28v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, PK-seutu, haaveissa 2. Yritys alkaa?
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007


Tervetuloa vaan Dive ja Pilvilinna :wave: Lisäsin Pilvilinnan.

Meillä mies leikkii sutjakkaasti kummilastensa ja muiden sukulaislasten kanssa, tykkää lapsista :) Yks päivä kysyinkin mieheltä suoraan, etteikö se vauvakuumeile ollenkaan :p Ukko vastas, et kuumeilee kyllä :) Näköjään nuo ukkokullat ei näytä intoaan, ellei sitten ole kyse autoista tai urheilusta...

Kovasti yritän ukolle puhua, et mentäis naimisiin jo alkukesästä (-08), jotta päästäis mahdollisimman pian itse asiaan :LOL: Saa nähdä miten taivuttelu onnistuu...
 
Kääk! Laitoin sulkujen sisään viivan, nollan ja kasin, koska yritin lyhentää vuoden 2008. Se muuttuikin jostain syystä nollaksi ja hymiöksi?! :LOL: Outoa... Nyt en sit pystynyt muokkaamaan tuota viestiä, mut haitanneeko tuo mittään :)
 
Tämähän vaikuttaa melko kivalta pinkalta mulle! Täytin keväällä 30 vuotta ja mieheni on 33. Meillä on yksi tytär 1v3kk. Miehelläni on oikeastaan yhtä kova halu saada lisää lapsia kuin minullakin ja vähän väliä aina osin leikillään ehdottaakin, että tehdään lisää noita - etenkin kun tyttö on ollut erityisen suloisena tai iloisella tuulella.

Tilanne on kumminkin aika hankala juuri nyt. Mieheni lähti opiskelemaan uutta ammattia itselleen ja mulla itsellänikin on valmistuminen vielä vähän vaiheessa ja asuntolainaakin kumminkin on maksettavana. Esikoinen tuli maailmaan nimittäin hieman hankalalla hetkellä, suunnittelematta, mutta on kyllä mitä ihanin, mahtavin ja upein asia tässä elämässä, eikä "vahinko" olisi voinut olla mieluisampi :heart:

Mä teen siis nykyisessä työpaikassani lopputyötä, jota aloitin jo ennen tyttären syntymää ja se jäi sitten kesken sattuneesta syystä (kun piti synnyttämään lähteä;) ). Nyt olen palannut äitiyslomalta takaisin lopputyön pariin ja muutama tentti olisi myös suoritettavana, jotta voisin valmistua. Onneksi siis minulle kuitenkin maksetaan ihan kohtuullista palkkaa, että selvitään miehen kanssa noista lainamaksuista (on meillä sitten vähän säästöjä myös pahan päivän varalle). Työni on kuitenkin määräaikainen eikä jatkosta valmistumisen jälkeen ole vielä varmuutta, vaikkakin työnantajani suhtautui oikein positiivisesti tuohon äitiysasiaan ja määräaikaista sopimustani jatkettiin aina tarpeen mukaan. Nyt siis olisi tuo valmistuminen ja työn varmistaminen etusijalla ja ehkä olisi hyvä, että mieskin ehtisi myös valmistumeen ennen seuraavan lapsen syntymää. (miehen suunniteltu valmistuminen olisi ensi keväänä 2008 ja itsellä toivon mukaan tän vuoden puolella lokakuun loppuun mennessä) Eli siis kun saa tähän tilanteeseen vähän selvyyttä, niin sitten vasta voisi mielestäni alkaa yrittää. Jos siis esim mulla varmistuu vakipaikka valmistumisen jälkeen niin siitä ehkä puoli vuotta niin yritys saa mun puolestani alkaa. Näillä näkymin siis keväällä 2008. Ehtisin siis ainakin sen reilun vuoden opetella varsinaista työtäni, enne kuin olisi taas äitiyslomalle jääminen ajankohtaista (tietysti ehkä kauemminkin, kun eihän siitä tärppäämisestä tiedä, jos ollenkaan??)

No tulipas aiva mielettömän pitkä sepustus, mutta tämä siis on meidän tilanne. Onpa ihana kumminkin kun on tuo yksi lapsi jo, josta nauttia etenkin kun nyt joutuu vähän jarruttelemaan.<br><br>
 
päätimpäs oikeen rekisteröityä, jotta pääsee kunnolla niitä pilvilinnoja rakenteleen :p Onkos muuten muita, jotka on käyttäny ainoostaan kumia ehkäsynä ja päättäny sitte alkaa raskautumaan? Mä en oo vuosikausiin syöny enää pillereitä ku niistä tuli niin ärtsy olo. Tosin on se kumiki välillä "unohtunut", mutta ei oo tullu pupuiltua varmaan oikeeseen aikaan ku ei oo vaavia sylissä.

Miehellä on muutten ihan kauhee vauvakuume kans. Tai ei se sillai puhele siitä koko ajan mutta kyl sen näkee miten se kattelee sukulaislapsia ja touhuilee niiden kans :heart: Tosi kivaa ku voi miehen kans yhessä rakennella niitä pilvilinnoja ku lapsia ollaan haluttu ihan alusta asti yhessä. Tosin hän ei taida roikkua näillä palstoilla sentäs :D

Vaik mistäs tuon tietäs ;) <br><br>
 
Sen verran vielä lisään, että pk-seudulta ollaan ja taloa ollaan rakennettu vielä tähän samaan hässäkkään. Talo alkaakin olemaan jo melkolailla valmis. Nyt ollaan jo asuttukin talossa vajaan vuoden. Siis silloin kun esikoista aloin odottamaan oli talo kesken, oma valmistuminen kesken, mies hyväksytty opiskelupaikkaan ja opinnot alkamassa sekä hänen edellinen työnsä loppunut ja tietysti hillitön asuntolaina! :LOL: :LOL: Siinä hienoista stressin aihetta! No ollaan kumminkin toistaiseksi ihan hyvin pärjätty, eikä pää ole edes hajonnut. Huh, vaikka eipähän tästä nyt vielä ole selvitty, mutta eiköhän nuo asiat jollain tapaa järjesty.

Niin, sitä piti sanomani BlueAngelille, että jos rekisteröit nimimerkkisi, niin pääset muokkailemaan omia viestejäsi jälkikäteen.
 
Pilvilinna: me oltiin myös kumiehkäisyllä ennen esikoista ja siitä yhdestä "unohduksesta" juuri sai tyttäremme alkunsa ;) Taisi olla vähän alitajuinenkin tahallinen riskinotto kumminkin, kun molemmat tavallaan halusivat lasta, mutta kun tilanne oli niin mahdoton, kuten tuossa aiemmin jo kuvailin, ettei varsinainen yritys oikein tullut kysymykseen. Silloin "unohduksen" aikaan ei siis mun laskuopin mukaan olis pitänyt olla ovista, mutta kas kun se mun ovulaationi ei mitään mun laskuopistani piittaa :D Se siis oli varmaan kumminki paras juttu, mitä olisi voinut sattua. Nyt vakaa aikomus olisi kumminkin "kärvistellä" tuonne ensi vuoden puolelle, ennekuin seuraava saa luvan tulla. Edelleen ollaan oltu kondomiehkäisyllä myös tytön syntymän jälkeen. Ei ole mitään kierukoita viitsinyt asentaa, kun ei nyt kumminkaan niin pitkä aika suunniteltuun jatko-osaa.
 
Mammukka81
Ehkäisygalluppia oli edellä: eli meillä kans kumiukot käytössä ja imetän vielä tyttöämme, joten ehkäisy on hoidossa. Aion imettää niin kauan kuin hyvältä tuntuu, ja luulen et oman hormonitoiminnan palautuminen on meillä se ratkaiseva tekijä ton yrittämisen aloittamisessa. Ennen esikoisen syntymää söin pilsuja ja oli kyllä kierrot sekaisin sen jälkeen...että jännityksellä odotan miten kroppa alkaa toimia raskauden, synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Nyt tyttö siis 4,5kk :heart: .

Meilläkin on miehellä ilmeisesti jonkinlaista "kuumetta"...mutta eihän se oikeestaan siitä koskaan oma-aloitteisesti puhu. Eilen oli taas pientä sananvaihtoa näistä jutuista...tai lähinnä siitä, kun meillä on kaikki tärkeet asiat lähteny käyntiin mun aloitteesta (yhteenmuutto, kihlaus, lemmikit, oma talo, vauva...) tai ainakin mä koen niin. No, mies oli kyllä sitä mieltä että kyllä hänkin on näitä asioita halunnut jne...ei vaan aina tajua sanoa ääneen noita juttuja. Meillä taitaa muutenkin olla vähän niin, että mä oon tällanen haahuilija ja mies sit palauttaa mut maan pinnalle (ihan hyvä toisaalta) ;) .

Niin ja tervetuloa kaikki uudet! Meitähän on jo vino pino, saadaan rytinällä plussia tikkuun sit joskus :D . Nyt viihdyttämään tuota innosta kiljuvaa pikkuneitiä...
 
Olispa muuten kiva jos pystyttäs ylläpitämään tämä pino sinne vuoden loppuun, jolloin suurin osa alkaa yrittämään ja heitetään kumiukot nurkkaan. Olis sit kiva seurailla miten tämä pino raskautuu =)
Tsemppiä kaikille odottamisen odotukseen :wave:
 
Ehkäisygalluppiin sen verran, että meillä käytössä myös kumiukot, joskus tosin ilman niitä ja keskeytellään. Että ei se niin katastrofi tähänkään tilanteeseen se "vahinko" olisi, paremminkin joka kuukausi sitä toivon! :D

Kunpa osaisi sitten kun yrityksen aloittamisen aika on aloittaa sillä tavalla pikku hiljaa, eikä heti lähtisi tikuttelemaan oviksia ym. hard core-juttuja :heart:

Ja tervetuloa myös uudet kuumeilijat!
 
Tervetuloa Janis ja kiitos :flower: Rekisteröidyin siis :)

Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
BlueAngel 25v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Dive 28v, mies? paikkakunta? haaveissa? yritys alkaa ?
Färbö 19v, mies 23v, lapin-lääni, haaveissa 1. Yritys alkaa?
hilja 24v,mies 26v,pirkanmaa,haaveissa 1,yritys alkaa syksyllä
Janis 30v, mies 33v, PK-seutu, haaveissa 2. Yritys alkaa?
lemmuAmmu 21v, mies 32v, haaveissa 1. Yritys alkaa 2008
Lilli 21v, mies 23v, haaveissa 2. Yritys alkaa syksyllä 2007
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Mammukka81 26v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 2. Yritys alkaa loppuvuodesta 2007
Meritähti 22v, mies 30v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Mincki77, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1.Yritys alkaa syksyllä 2007
Pilvilinna 28v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, PK-seutu, haaveissa 2. Yritys alkaa?
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007


Nyt myös Janis lisätty :)
 
Tää on niin mahotonta että..oon yrittäny taas vähentää alkamis ajankohtaa :D Hyvä etten kuuta taivaalta oo jo luvannu et mies suostuis. Olis niin kiva jo yrittää..olis jännitystä ja jotain mitä odottaa. ;) Tarvii taas illalla yrittää leperrellä :whistle:
 
Meillä mies nyt sanonut, että hänen puolestaan ehkäisy voidaan jättää pois heti kun minulle sopii, hän kuulemma on valmis pienokaisen tuloon vaikka heti. :)

Puhe oli meillä tuosta syksystä aiemmin ja siihen olin asennoitunut mutta nyt kyllä houkuttaisi nin kovin.

Olen vaan juuri aloittanut tuon tutkintotyön vääntämisen ja jos kaikki ei menisikään masuasukin kanssa hyvin olisi valmistuminen niin lähellä ja niin kaukana...
Toisaalta tuntuu hullulta juuri kun on valmistumiseen enää se reilu puoli vuotta... ja sitten taas epäilen että kohdallani tuo raskautuminen ei edes heti tärppäisi kun on painoa liikaa joten ehkä jos jo aloittaisi voisi syksyllä hyvällä säkällä tärpätä...
Miehellä kylläkin vielä kaksi vuotta valmistumiseen...

Ai kamala, sitten kun on vihreää valoa näytetty alan itse vatvomaan pitäisikö odottaa vielä muutama kuukausi :LOL:

On tämä ihmeellistä, rohkaisua kanssasisaret rohkaisua...
 
miekin ilmoitan itseni tänne. olen 22v ja mies 31v. kaks lasta on jo ennestään. Kolmatta alotetaan yrittämään loppu/alku vuodesta.
Pillereitä nyt syön. Tuntuu todella pitkältä ajalta odottaa. Mutta kait se tästä. Puol vuotta vielä.
 
Ehkäisygallupista: Meillä myös kumiukkelit käytössä + imetys vielä jonkin aikaa. Ei ole vielä kuukautisia näkynyt synnytyksen jälk. josta siis kohta jo 1/2vuotta, huh kun aika lentää siivillä...

Tervetuloa uusille pinoon ihanaan =)

meritähtiWAUUU, ihanaa!!! Nyt siihen itse asiaan vaan, sanon mä :) Useimmillä kestää kuitenkin ennen kuin se plussa testiin pärähtää ja vaikka olisitkin se, joka ensimmäisessä kierrossa tulisi raskaaksi niin onhan vauvan syntymään 9kk:tta aikaa vielä sopeutua. Vauvakuume kun on niin pirullinen tauti, ettei se "parane" kuin raskaudella ja vauvan syntymällä :heart: ja asioillahan on aina tapana järjestyä. Kokemusta on raskaanaolosta kaiken maailman projektien keskellä; remontti, muutto, päättötyö, valmistuminen... ja näin jälkikäteen ajateltuna en päivääkään vaihtaisi pois tuostakaan hässäkästä.


mamitre voi harmistus :( odottavan aika on pitkä varsinkin näissä asioissa, mutta ajattele, että tämä vuosi on jo puolessa välissä eli ei enään montaa kk:tta joulukuuhun, jolloin pienelle ihmeelle annetaan vihreä valo :heart:

Aikaisemmin kerroin mieheni hentoisesti alkavasta kuumeilusta "ehkäisyn unohtamisen" yhteydessä... tänään sain asiaan jälleen vahvistusta kun kerroin työkaverista ja hänen lapsistaan, joilla pieni ikäero... mieheni tähän tokaisi, että noh eihän se nyt niin kamalaa olisi, jos meidän tyttökin saisi sisaruksen pienellä ikäerolla... omituinen tunne taas itsellä kun vauvakuume jyllää vahvana mutta siltin realistisena ihmisenä yritän jarrutella asiaa, eli siis jälleen päästään pyörällä tämä mamma
:saint:
 
Niin,eihän se nyt sinänsä oo pitkäaika enään.Meen ens vkolla ottaan kierukan pois kun vuodan nykyään ihan kamalasti ja menkat kestää 6-8 pvää. Yö siteetkään ei aina pidä.Ja kun tampoonia ei saa kierukan kanssa käyttää niin otan koko kapineen sit pois ja käytämme kumiukkelia loppu ajan.Sanoin ukolle et jos haittaa niin mee sit ite hakeen itelles ehkäsy mut ei kuulemma tarvi :D
 
Mammukka81
Helatorstaita siskoseni...ihanaa kun aurinko paistaa ja linnut sirputtaa tossa pihalla. Taitaa olla mullakin kevättä rinnassa. Taas piti nää sivut avata :whistle: , mies on töissä ja neitokainen simahti. No, on mulla pesukone jylläämässä ja imuroinkin jo, ettei tässä ihan rappiolla olla.

Voi kun ihanaa, Meritähti, jännän kutkuttava tilanne sulla. Mä olisin vamaan tossa tilanteessa niinsanotusti tulisilla hiilillä, ennenkuin menettäisin malttini ja antaisin palaa :D . Niinkuin sHv jo tossa mainitsi, niin taitaa tää vauvakuume tosiaan olla parantumatonta sorttia kun se kerran iskee...pahenee vaan.

Mulla on nyt pari päivää ollu kummat fiilikset...miettiny sitä, että miten sitä oikein pärjäis vauvan, 1½ -vuotiaan ja ton adhd -koiran(oikeesti, välillä tuntuu että se EI ole ihan terve...vilkas on liian mieto ilmaisu sitä kuvaamaan) kanssa. Että miten ihan käytännön asiat hoituis. Enkä halua että esikoinen jäis jostain paitsi, että pitäiskö hänen saada vanhempien jakamaton huomio pidempään. Mutta kaipa sitä pärjäis ja sopeutuis tilanteeseen, toivottavasti. Että kaipa sitä syksyllä aletaan sitten puuhaamaan enemmän tai vähemmän aktiivisesti pikkukakkosta :heart: .

Hauskaa päivää kaikille!!! Kohta on jo kesä (ihanaa!) ja pian tuleekin syksy (ja monet pääsee piinailemaan ;) )...sitä odotellessa, tsau taas!
 
Pääsin minäkin pitkästä aikaa kirjottelemaan :)

Ehkäisystä, kumi meilläkin on aina ollut käytössä. Hormonaalinen ehkäisy ei oikein mulle käy :/ Täytyy katsoa sitten toisen lapsen jälkeen uudestaan, kolmatta lasta meille ei luultavasti enää tule eikä sitten niiden kumien kanssa jaksa enää pelata...
Mulle ihan varmasti tulee vielä vauvakuume toisenkin lapsen jälkeen mutta mies ei todellakaan siihen enää suostu, hänelle kaksi lasta on maksimi. Kaksi lasta riittää mullekin mainiosti, täytyy vaan uusi vauvakuume haudata johonkin jos sellainen tulee :)

Mies on alkanut höpöttää hirveästi uudesta vauvasta, en saanut edes pojan vanhoja vaatteita antaa lainaksi kaverille. Hänelle kun syntyi poika viikko sitten :)
Tyttöä mies kovasti toivoisi, ja täytyy minunkin myöntää että tottakai haluaisin tytön nyt kun on jo yksi poika. Mutta eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä kumpi sieltä tulee. Mulla on kuitenkin sellainen tunne että poika sieltä tulee seuraavaksikin :)

Huomenna olisi pojan yksivuotissynttärit! Hän meneekin tänään hoitoon miehen äidin luo että saadaan kämppä siivotuksi. Lauantaina vasta juhlitaan sukulaisten kera, huomenna tehdään jotakin kivaa kolmestaan :)
Voi että, niin se aika lentää! Tuntuu että juurihan poika vasta syntyi...

Palaillaan astialle! :)
 

Yhteistyössä