Vauvakuume vaikka lapsen saaminen pelottaa

Onko muita samassa tilanteessa? Että on vauvakuume mutta ei vielä uskalla yrittää rakautumista kun lapsen saaminen pelottaa, joko synnytyksen takia tai aikaisempien kokemusten tai oman elämäntilanteen tai jonkin muun takia? Minulla on yksi erityislapsi ja miehen kanssa haluaisimme toisen lapsen mutta se koska, on vielä avoinna. Toisaalta myös pelottaa. Mitä jos syntyy toinen erityislapsi niin miten pärjäämme ja jaksamme tai miten jaksamme kahden lapsen kanssa ylipäätään ihan vaan jo siksi että toinen on erityislapsi.. Huoh.. Kohtalotovereita?

http://kaninkolossa.weebly.com
 
Ainahan se pelottaa et jos oma lapsi ei olekkaan terve.. Että mitäs sitten teet..

Mua ainakin pelottaa synnytys.

En ole vielä raskaana joten varmaan pelko lapsen terveydestä alkaa vasta kun saan varman tiedon että raskaana ja siitä eteenpäin kun sikiö kehittyy viikko viikolta.. En varmaan edes uskalla tehdä mitään sen jälkeen kun postiivista näyttää..
 
rosmariini, täällä samoja tuntemuksia. Meillä on kaksi lasta, 7vpoika, kohta 6vtyttö. Meiän tyttö on vaikeasti kehitysvammainen, sairaus selvisi vasta, kun vauva oli 2viikon ikäinen, raskausaikana ei epäilyjä kehitysvammasta. Mulla ollut kova vauvakuume jo kauan, mies toppuutellut, nyt mieskin alkanut kuumeilemaan kolmannesta :) Nyt on annettu lupa kolmosen tulla, jos on tullakseen. Monenlaisia tunteita käyään kyllä läpi, iloa, onnea, pelkoa, jännitystä... Kuinka ihania vauvat ovatkaan :) Mutta paljon tulee mietittyä, onko mahdollinen tuleva vauva terve. Meillä oli niin raskasta aika, jolloin tyttö oli vauva ja toinenkin taapero vielä. Tyttö alkoi nukkumaan kokonaisia öitä vasta 4v, koliikkia oli vuoden verran, pienikokoisuuden takia täytyi olla tarkka ruoka-ajoista ym. Tytön vamma ei ole periytyvää, harvinainen vamma, maailmassa n. 10 ihmistä, joilla sama vamma. Pitemmittä puheitta, täällä siis yks kohtalotoveri :)
 

Yhteistyössä