Vauvalle korvikset.. eilen Ruotsin miljonääriäideissä..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Minusta ihmisellä on päässä jotain vikaa, jos pitää vauvalle ruveta korviksia hommaamaan. Itsekkäitä p*skoja semmoiset äidit.
Maailmassa on sitten aika lailla itsekkäitä p*skoja.

Tosiaan on kyllä kulttuurikysymyksiä nämä.
Suomessa aivopestään lähes koko väestö uskomaan satuja Jesse-sedästä ja voidaan hyvin. Hyvinvointia maksimoidaan ottamalla vähe taikajuomaa ja sit leikitellään vähe puukkohippasta karjalapahvit tyylikkäästi päässä.
Yhteishenkeä löytyy lähinnä silloin kun tänne eksyy joku vÄÄRän_VÄRinen!!!!!!
Maanantaina sit taas töihin pitämään kulisseja yllä.

Sitten nää samat tyypit saattaa kaikessa kaksinaismoralismissaan paheksua kun joku erehtyy laitattamaan lapsellensa korvakorut.

Enkä nyt tarkoita tällä että sinä olisit jotenkin tällainen, vaan yleensäkin sitä, että tuskin kenelläkään äidillä on vara tuomita toisen äitiyttä korviksien perusteella. :)
 
  • Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
Maailmassa on sitten aika lailla itsekkäitä p*skoja.

Tosiaan on kyllä kulttuurikysymyksiä nämä.
Suomessa aivopestään lähes koko väestö uskomaan satuja Jesse-sedästä ja voidaan hyvin. Hyvinvointia maksimoidaan ottamalla vähe taikajuomaa ja sit leikitellään vähe puukkohippasta karjalapahvit tyylikkäästi päässä.
Yhteishenkeä löytyy lähinnä silloin kun tänne eksyy joku vÄÄRän_VÄRinen!!!!!!
Maanantaina sit taas töihin pitämään kulisseja yllä.

Sitten nää samat tyypit saattaa kaikessa kaksinaismoralismissaan paheksua kun joku erehtyy laitattamaan lapsellensa korvakorut.

Enkä nyt tarkoita tällä että sinä olisit jotenkin tällainen, vaan yleensäkin sitä, että tuskin kenelläkään äidillä on vara tuomita toisen äitiyttä korviksien perusteella. :)
Tuo on vain minun mielipide, se kai on sallittua kaikille (oma mielipide). :)
Toisaalta olisin sen voinut nätimmin ilmaista.

PS. En usko Jeesukseen, ja paheksun "taikajuoman juojia karjalapahvit päässä" ihan yhtälailla, kuin lasten reijittäjiäkin. :D

Mutta siis, minä en vaan nää mitään järkeä siinä, että niitä korviksia pitää VAUVOILLE laittaa, kun eihän ne niitten päälle mitään ymmärrä. Voi tulla tulehduksia yms. Se on vain äidin halu silloin kyseessä. Jos tykkää lävistyksistä niin voihan niitä aina ottaa itselleen, ei se vauva ole mikään näyttelyesine.

Ja kyllä, minulla on itsellänikin muutamat korvareiät, mutta olin n. 4 v ensimmäisten aikaan, olin niitä itse pyytänyt.. Eli mielestäni korvisten aika o silloin, kun lapsi osaa itse niitä pyytää ja tietää, että niitten ottaminen voi koskea yms yms.. Vauvahan tätä ei vielä osaa tehdä. :)
 
[QUOTE="ahaa";25682911]Lukekaa uutisia. Siellä on niitä ihan oikeita pahoja vanhempia jotka tekee hirveitä asioita lapsilleen. Puuttukaa niihin. Ilmoittakaa niistä.[/QUOTE]
Aamen.

Mutta ei. Eilenkin joku selitti että jos äiti ravistelee vauvaansa toistuvasti, niin olisi syytä ottaa yhteyttä neuvolaan tms ja hakea apua, mutta ei hän sitä tuomitse jos joskus hermot menee. Voi jumalauta :headwall:
 
omtom
itse asun pohjois-amerikassa. taalla ihan yleista etta pikkuvauvoilla on korvikset.
itse en oman tyttareni korvia vauvana rei'ita, kunhan sellainen nyt siunaantuisi :)
makuasia, mutta kotoolta tulee oma mielipiteeni etta sitten korviset kun osaa tytar hoitaa ja huoltaa niita :)
 
"vieras"
[QUOTE="ahaa";25682911]Lukekaa uutisia. Siellä on niitä ihan oikeita pahoja vanhempia jotka tekee hirveitä asioita lapsilleen. Puuttukaa niihin. Ilmoittakaa niistä.[/QUOTE]
No mieti sitä kautta, että jos ei olisi korvista kyse, vaan jostakin muusta ruumiinosasta, joka vastaava ja sitä pistettäisiin turhan päiten neulalla, niin kyllähän se olisi pahoinpitelyä. Entä jos laitettaisiinkin vauvalle napalävistys. Tuntuukin jo astetta omituisemmalta.
 
paskaaa
Mä en oikeasti edes ymmärrä miten teille joillekin se korvistenlaitto on voinut edes sattua?
Mulla on itselläni seitsemän reikää, yksikään ei ole sattunut yhtään.

Omalle lapselle olisin voinut laitattaa korvikset vaikka synnärillä, en näe siinä mitään pahaa, enkä ole ikinä edes ajatellut sitä tuon kivun kannalta.
Korvikset on aika pieni juttu verrattuna esimerkiksi siihen kuinka moni lapsi Suomessakin joutuu vanhempiensa aatteiden ja uskomusten aivopesemäksi.
niin, ettäkö jos sulla ei ole korvisten laitto koskenut, niin se ei voisi koskea muilla? ja onpa tyhmää verrata korvisten laittoa johonkin uskomuksilla aivopesuun, eihän ne liity mitenkään toisiinsa!
 
Minä ilmeisesti kuulun näihin "vauvan kiduttajiin". Käsittämätöntä, että edes samassa lauseessa puhutaan korvakoruista, pahoinpitelystä, jopa kiduttamisesta. Onhan kaikki nyt kartalla, mitä se kiduttaminen on?

Olin 18v ja tyttäreni oli 7kk kun käytin hänet kosmetologilla korvien rei'itystä varten. Tyttö nukkui sylissäni, eikä edes herännyt koko sinä aikana kun korvakorut laitettiin. Ne ei myöskään kipuilleet myöhemmin, eikä päässeet tulehtumaan, koska vauva ei ensin räplää miljoonaa asiaa ympäri kyliä ja sitten koskettele korujaan.
Sama tyttö sai lisää korviksia kouluiässä. Silloin niiden laitto sai itkun aikaan ja korut myös tulehtuivat.

En edes nuorena tajunnut että asiassa olisi mitään ihmeellistä, toisinsanoen en tuntenut muita äitejä, jotka kuorossa olisivat minulle kauhistelleet kuinka huono äiti olen.
Sittemmin on tämä parjaus mennyt sen verran tuonne selkäytimeen, etten enää tänä päivänä toimisi samoin enkä laittaisi vauvalle korviksia.
Tai no, todellisuudessa se johtuu siitä, että olen rutkasti vanhempi ja maltillisempi.

Aika monesta asiasta mielipiteet muuttuu vuosien mittaan, mutta edelleen olen sitä mieltä ettei pikkusieluisten ennakkoluulot jaksa masentaa..
Pitää olla suhteellisuudentaju aika hukassa, että rinnastaa korvien rei'ittämisen väkivaltaan. Hemmetti, seuraavan kerran kun näen palstamamman kultasepänliikkeessä 10v lapsensa kanssa, soitan lastensuojeluun.
 

Yhteistyössä