Vauvan silmien väristä.

Kauankos siihen värin "saamiseen" suunnilleen voi mennä? Kun en yhtään muista. Vauvanen on nyt 3kk ja noista ei voi yhtään sanoa, ehkä eniten muistuttaa tällä hetkellä tummaa vihreää.

Pojalla oli ensin ihan mustat joista tuli ruskeat, tytöllä oli ensin tumman siniset joista tuli sitten tommoset upean siniset. Mut enhän mä muista kauanko niille siihen meni. :whistle:
 
pikasesti
esikoisella vaihtu 6 kk ikäsenä ruskeaks.
Nelosella on osittain siniset ja hieman ruskeeta mustuaisen ympärillä ikää 2v7kk ja mietin vaihtuuko kokonaan ruskeeks vai....
 
Pari vuotta meni. Keskimmäisellä on pysynyt samana, mutta sillä onkin melko puhtaan siniset. Kolmannella on muuttunut hiljalleen vaaleammaksi, harmaammaksi, jossa ehkä vivahdus vihreäänpäin. Eli se pari-kolme vuotta meni tämänkin kanssa. Tosin, nyt olen huomannut, että alkava murrosikä muuttaa esikoisen silmienväriä vihreän suuntaan enemmän ja enemmän. Ne pienet ruskeanvivahteetkin näkyy nykyään paljon selvemmin.
 
v
Esikoisella oli syntyessään lähes mustat silmät, puolenvuoden ikään mennessä muuttuivat sinisiksi. Nyt pari vuotiaana silmien väri on alkanut muuttumaan vihertäviksi.
Jostain luin, että vasta 5vuotiaana lapsilla on pysyvä silmienväri, siihen asti väri saattaa muuttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Esikoisella oli syntyessään lähes mustat silmät, puolenvuoden ikään mennessä muuttuivat sinisiksi. Nyt pari vuotiaana silmien väri on alkanut muuttumaan vihertäviksi.
Jostain luin, että vasta 5vuotiaana lapsilla on pysyvä silmienväri, siihen asti väri saattaa muuttua.
Mun kaverille muuttui ruskeista vihreiksi teini-iässä. Selitykseksi sain, että hormonitoiminta saattaa vaikuttaa silmienväriin. Äidillä on vihreänharmaat silmät muuttuneet ensin vihreämmiksi, sittemmin lähinnä keltaiseksi. Tosin tuo keltaiseksi muuttuminen liittyy ikääntymiseen jotenkin. Samoin anopin täysin tummanruskeat silmät ovat saaneet vanhetessaan selvän tummansinisen rinkulan iiriksen ulkoreunaan. :D
 
kivis
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Mun 5½-vuotiaalla on vieläkin kirkkaansiniset silmät. Muuten tuo on tumma kuin beduiini (ainakin melkein). Lopputulos: Hauskan näköinen poika. :D
Ihana :LOL: Varmaan on "eksoottisen"näköinen. :)

joo, mä oon puoliks espanjalainen. Mies suomalainen mutta tummatukkainen. :D
 

Yhteistyössä