Vauvan soseiden aloituksesta

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Jep"
ollaan aloitettu tämän vauvan kanssa kiinteät 6kk iässä ja tehtiin niin että yhtä makua maisteltiin 3 päivää sitten lisättiin se muun ruoan kanssa sekaisin.

Esikoisen kanssa maistetiin uutta makua viikko, tosin sekoitettiin se parin päivän kuluttua muuhun ruokaan. Tämän vauvan kanssa kiinteät aloitettiin 4kk iässä
 
5kk2vk oli vauva vanha kun aloitettiin kiinteät. Ekana päivänä sai parsakaalia, kukkakaalia, riisikakkua ja päärynää. Välillä otetaan uusia nopeammin ja välillä hitaammin, ihan miten sattuu kaapissa olemaan.

Ja tämä on kyllä mm. maitoallerginen, mutta en silti näe tarvetta antaa viikkoa samoja ruokia, kyllä ne allergiat ja yliherkkyydet sitten huomaa jos sellaisia on. Ja yleisesti allegisoivien (esim. muna ja mansikka) kanssa olen pitänyt pari päivää varmuuden vuoksi.
 
Minä olen maistattanut meidän reilulla kolmikuisella nyt pikkuhiljaa perunaa ( vielä ei lusikallistakaan mene, eikä toisn tarviskaan kun nuin pieni vielä on). Kuhan nyt eka oppii syömään tuota oikein niin lisätään sitten makuja.
 
jestas
5kk2vk oli vauva vanha kun aloitettiin kiinteät. Ekana päivänä sai parsakaalia, kukkakaalia, riisikakkua ja päärynää. Välillä otetaan uusia nopeammin ja välillä hitaammin, ihan miten sattuu kaapissa olemaan.

Ja tämä on kyllä mm. maitoallerginen, mutta en silti näe tarvetta antaa viikkoa samoja ruokia, kyllä ne allergiat ja yliherkkyydet sitten huomaa jos sellaisia on. Ja yleisesti allegisoivien (esim. muna ja mansikka) kanssa olen pitänyt pari päivää varmuuden vuoksi.[/QUOTE

Miten luulet että vauvan tottumaton masu pystyy käsitteleen noin montaa erilaista ruoka-ainetta samanaikasesti?? Entäs kun se maha tulee kipeeks, tms oireita, niin mistäs tiedät että MIKÄ sitä aiheuttaa.. Hohhoiaa. Kaikkia sitä tää maa päällään kantaa. Että onnee vaan sulle. Luuletko että ne kaikki ohjeet ja suositukset on ihan huvinvuoks tehty...
 
Voi mä olen näiden allergioiden kanssa niin paljon päässyt pelleilemään, että tiedän kyllä, miten homma toimii ja mitä omieni kanssa uskallan tehdä. Noi aloitusruoat oli melkein kaikki, mitä mun imetysdieettiin aloitushetkellä kuului. Tiesin, että ne sopii, koska olivat sopineet suurina määrinä mun maidon kauttakin. Meillä vauva syö itse. Se tarkoittaa, että mahaan asti menee tosi vähän ruokaa aluksi. Käytännössä vauva kykenee syömään itse vain sen verran kuin elimistönsä on valmis. Lisäksi vauvoilla on luontainen tapa vältellä allergisoivia, mikäli siihen annetaan tilaisuus.
 

Yhteistyössä