Vegaaneja paikalla? alle 3-vuotiaan vegaaniruokavalio...?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
dipt
kanaa tai kukkoa, kalla myös. mikä tekkee kasvisyönnistä terveellisemmän???
Sanoin terveempää, en terveellisempää. Voihan se toki olla myös terveellisempää, sillä kasvissyöjän tai vegaanin täytyy perehtyä ruokavalioonsa ja pitää huoli ravintoaineiden riittävästä saannista. Ei se jauhelihan mussutus ketään autuaaksi terveellisyysmielessä tee.
 
dipt
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24470759:
Miksi lapset pitää aivopestä tuollaiseen?? Miksei voi antaa syödä kaikkea ja antaa lasten ITSE isompana päättää mitä syö ja mitä ei???
Mitä aivopesua se on? Aivopesetkö sinä lapsesi sekasyöjiksi? Aivopesetkö sinä lapsesi omilla arvoillasi? Tuolla logiikalla muksujen pitäisi antaa tehdä mitä tahansa mieleen juolahtaa ettei vain vaikuttaisi lapseen millään lailla. Kyllä se sitten isompana päättää mitä tekee?
 
"Horuksen silmä"
Minä olen perustellut lapsille lihan syöntiä sillä että aivot tarvitsevat lihaa kehittyäkseen. Ja kun seuraa kasvissyöjiä niin perustelu tulee aika usein toteennäytetyksi.
Alikehittyneillä aivoilla kasvissyöjät usein puolustavat ihmis- ja eläinoikeuksia. Vastustavat tappamista, sotia, rasismia ja taitavat kyseinalaistaa uskonnollisen propagandankin.
Hyvinkehittyneillä lihansyöjänaivoilla taas räkäposkella huudetaan hurraa huutoja hellari-Hakkaraisen kännisekoiluille ja pidetään edesmennyttä Toni Halmetta jumalana. Unohtamatta miehisyyden mittaa armeijaa, jos sitä et käy olet hiiri.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24470759:
Miksi lapset pitää aivopestä tuollaiseen?? Miksei voi antaa syödä kaikkea ja antaa lasten ITSE isompana päättää mitä syö ja mitä ei???
Miksi lapset pitää aivopestä lihansyöntiin ja siihen, että eläinten tehotuotanto on ok?
 
[QUOTE="vieras";24471987]Miksi lapset pitää aivopestä lihansyöntiin ja siihen, että eläinten tehotuotanto on ok?[/QUOTE]

ei kaikki syö tehotuotettua. meillä suuri nosa lihasta tulle mettästä. hirvi,jänis,sorsa,kauris. muut sian liha ja kukko tulevat tuttavalta. samoin sielä tulle maito ja kananmunat. kaupasta ei juuri osteta mitään lihhaa. aika kaukana tehotuotetusta?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24470139:
Ikävä että noin pieni pakotetaan tuollaiseen:mad:
Miten toi eroaa siitä, että pieni "pakotetaan" syömään lihaa? Yhtälailla pakottamista se on, että sekaruokavaliolla elävän perheen lapset itsestäänselvästi syövät samaa ruokaa kuin vanhempansa, kuin että vegaaniperheessä koko perhe syö vegaanisesti.
 
"vieras"
Voiko ruokavalio olla luontainen ihmiselle, jos pitää käydä pilleripurkilla lisäksi tai sillä ei selviydy?
Suomessa ei oo yhtä ainutta lasta, joka ei kävis pilleripurkilla, koska oli ruokavalio mikä tahansa, ainakin d-vitamiinia täytyy antaa lapsille. Samoin joitain hivenaineita lisätään jauhoihin, koska suomessa kukaan ei muuten saisi niitä tarpeeksi maaperän puutteellisuuden vuoksi.
 
dipt
ei kaikki syö tehotuotettua. meillä suuri nosa lihasta tulle mettästä. hirvi,jänis,sorsa,kauris. muut sian liha ja kukko tulevat tuttavalta. samoin sielä tulle maito ja kananmunat. kaupasta ei juuri osteta mitään lihhaa. aika kaukana tehotuotetusta?
Niin? Silti joka tapauksessa ylivoimaisesti suurin osa muksuista elää sillä tehotuotantobroilerilla. Tuskin sinun kullannuppusi vie omat eväät esim. kouluun/tarhaan?

Ei sillä, riistan ja luomun syömisessä ei mielestäni ole todellakaan mitään vikaa.
 
"a.p"
[QUOTE="erina";24470714]Pannarista tulee hyvää kun tekee sen soijamaitoon ja korvaa kananmunan banaanilla (1keskikokoinen banaani kananmunaa kohden), oon tehny pannukakkua näin vaikka ei enää ole mitää tarvetta välttää eläinkunnan tuotteita. Leivälle sinistä keijua tai uutta alpron levitettä. Jugurtiksi alpron soija jugurtteja, ne alpron suklaa vanukkaat on tosi hyviä myös! Vegaanisiajuuston tyyppisiä tuotteita on myös mutta ne oli tosi kalliita eikä kovinkaan hyviä.[/QUOTE]

Kiitos! tämän tapaisia vinkkejä kaipasin. :)

Minusta ihan ok. jos toiset haluaa olla vegaaneja tms.,mutta mielestäni varsinkin pienten lasten kohdalla voisi olla hiukan vanhemmilla joustavuutta... tarkoitan lähinnä tuota täyttä maidottomuutta.
 
"mä"
[QUOTE="a.p";24475390]Minusta ihan ok. jos toiset haluaa olla vegaaneja tms.,mutta mielestäni varsinkin pienten lasten kohdalla voisi olla hiukan vanhemmilla joustavuutta... tarkoitan lähinnä tuota täyttä maidottomuutta.[/QUOTE]
Ihminen on "suunniteltu" pärjäämään äidinmaidolla ja imetyksen loputtua ihminen ei enää tarvitse maitoa. Ei mikään muukaan laji juo toisen maitoa.
Vegaaneille löytyy kaura-, soija- ja riisimaitoa, sekä muita niistä valmistettuja maitotuotteita.
 

Yhteistyössä