veisitkö 2vn päivystäväl lääkäril huomen ko nyt 5päivää ollu ripulia,haluais vaan nukkua:(

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
laihtunut kilon, juo kyllä mut ruoka puoli ei toimi,maistaa kyllä mut ei paljoo syö.. aluks oli kuumetta 38,9 mut laski lääkkeellä eikä ole ole sit ollu enää pariin päivään.. aluks oksentelikin.
saatto tulla 10krt ripulia päivässä sellasta "jugurttimaista" :S nyt 4kertaa päiväs.. mut tosiaan on väsynyt ja ei jaksa leikkiä,nukkuis vaan. Välillä saa tunnin touhu/leikki kohtauksen ja sit väsyy ja syliin nukkumaan..nyt tää ripuli tauti tarttu mun pikkuveljeenki joka tosin 17v jo. Itselläni ei muuta kuin oksettaa ja huimaa:S mitä ne siel lääkäris vois tehdä?
 
"Hui"
Meillä meni 2-vuotias vuorokaudessa siihen kuntoon, että hengenlähtö oli oikeasti lähellä. Kuivui todella pahasti nopeassa ajassa. Osastolla tipassa meni hippusen vajaa viikko. Minä olisin jo mennyt lääkäriin!
 
"vieras"
Kyllä veisin. Oma lapseni sairastui 1 v 8 kk iässä vatsatautiin tiistaina. Torstaina menimme terveyskeskuslääkäriin, sillä kaikki tuli ulos vesiripulina. Iltapäivästä menimme sairaalaan lääkärin ohjeistuksen mukaan. Lapsi oli tipuksessa sunnuntai-iltaan saakka. Kotiin lapsi pääsi maanantaina.
 
Vuorotellen Floridalin kanssa toimii. Floridalissahan on suolaa+sokeria. Tomusokeria on helpompi laittaa, kun tulee hitaasti. Voihan siihen laittaa vaikka suolaa joukkoon, jossei tuota Floridalia ole kotona..
 
Miksi sinä vielä mietit? Minä olen niin hysterinen näissä kuivumisjutuissa, että olisin mennyt jo toisena päivänä lääkäriin..pelkään niin paljon, että lapsi vaurioituu pysyvästi kuivumisen takia.
 
..
jos noin pitkän saiastaa niin ei oo pelkästä veden menetyksest kysymys vaan suolat voivat mennä sekaisin. ja on kyllä kuivunut jos kilolla on tippunut paino. ei lähde rasvaa noin nopeasti. mene nyt ihmeessä sinne päivystykseen. esimerkiksi kalium-suolan puute voi johtaa rytmihäiiihin yms. ei ole leikin paikka.
 
aökup
no en varsinaisesti mieti, kylhän se pakko taitaa olla viedä huomenna lääkäriin..jos ei ohme parantumista tapahdu,ajattelin jos tuo tauti menee jo ohi kun ripulointi vähentynyt reilusti eikä kuumettakaan ym..
 
vierass
Mä soitin terkkarille, kun mun lapsi oli puoli päivää ollut pahassa oksennustaudissa ja sanoi jo silloin, että jos lapsi vaikuttaa väsyneeltä eikä innostu mistään niin samana iltana ois pitänyt jo lähteä lääkärille! Mä olisin todellakin sinuna siis mennyt jo aikoja sitten! Jos kerta pieni lapsi on laihtunut jo kilon!!!!!!!!!

Hyvä ihminen lähde NYT sinne lääkäriin!
 
en todellakaan lähtisi yötä vasten päivystykseen jos on pissannut ja leikkinyt. Vatsatauti vie mehut, joten ymmärrän lepäämisen. Noi lääkäriinmenot kyllä kannattaa ajatella päivällä... Mutta varmasti vosin käyttää kaiken varalta lääkärissä huomenna.
 

Yhteistyössä