Velkojen vanheneminen?

Tilasin oikeusrekisterikeskukselta tiedot asioista joista heillä on multa saatavia, ja niissa lukee "vanhenee ......2011"
Eli jos ei niitä maksa niin häviääkö ne vaan? :eek: Ja saan luottotietoni takas myös?
 
korviaan myöten veloissa
minulla ainakin on mennyt paljon velkoja vanhaksi, kun ei ole velkoja muistanut hakea niitä uudelleen ja nykyäänhän on joku rajakin minkä jälkeen ei saa enää periä, jos ei ole aiemmin onnistunut perinnässä. Eli arvelisin, että se velka silloin vanhenee sinulla. Kysy sieltä, niin saat varmuuden.
 
velat vanhenee jossain vaiheessa, joissain tapauksissa tais olla 15v, jos niitä ei oo saatu yhtään perittyä. Mut jos ees jossain vaihees velkoja saa jotain rahaa sulta, alkaa alusta toi vanhenemiskausi.. Näin mulle tää on joskus selitetty.
Googleta ulosotto, sieltä mun mielestä löyty aika hyvin tietoo..
 
Bibi
Ja sit vielä tiedoksi se että vaikka ne velat vanhenee niin kuollessasi vielä katsotaan velat ja jos sulla omaisuutta niin ne peritään siitä ennekuin perilliset saavat omansa,faktatietoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bibi:
Ja sit vielä tiedoksi se että vaikka ne velat vanhenee niin kuollessasi vielä katsotaan velat ja jos sulla omaisuutta niin ne peritään siitä ennekuin perilliset saavat omansa,faktatietoa.
Jaa kuka katsoo ja miten peritään? Eiköhän ne ole sitten jo saatu perittyä omaisuudesta, jos sitä kuollessa on. Jos taas velkoja on kuollessa enemmän kuin varoja, ne "häviävät" ellei sitten joku omaisista ole kajonnut kuolinpesään ennen perunkirjoitusta. Siinä tapauksessa myös velat lankeavat perillisille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Simppeli:
velat vanhenee jossain vaiheessa, joissain tapauksissa tais olla 15v, jos niitä ei oo saatu yhtään perittyä. Mut jos ees jossain vaihees velkoja saa jotain rahaa sulta, alkaa alusta toi vanhenemiskausi.. Näin mulle tää on joskus selitetty.
Googleta ulosotto, sieltä mun mielestä löyty aika hyvin tietoo..
Täytyy soittaa tonne oikeusrekisterikeskukseen varmaan. Oon maksellut sinne vähän aikaa 40?/kk mut en enää pysty tällä hetkellä maksaa yhtään pitkään aikaan. :/ Tilasin sieltä kotiin tiedot noista maksettavista ja niihin on merkitty päivämäärä jolloin vanhenee... Jospas se vanheneminen pitää sit paikkansa.
 
Zenja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bibi:
Ja sit vielä tiedoksi se että vaikka ne velat vanhenee niin kuollessasi vielä katsotaan velat ja jos sulla omaisuutta niin ne peritään siitä ennekuin perilliset saavat omansa,faktatietoa.
Jaa kuka katsoo ja miten peritään? Eiköhän ne ole sitten jo saatu perittyä omaisuudesta, jos sitä kuollessa on. Jos taas velkoja on kuollessa enemmän kuin varoja, ne "häviävät" ellei sitten joku omaisista ole kajonnut kuolinpesään ennen perunkirjoitusta. Siinä tapauksessa myös velat lankeavat perillisille.
Ei vaan jos sun velat on vanhentuneet ja saat luottotiedot takaisin ja tämän jälkeen hankit omaisuutta lisää niin ne otetaan kuolinpesästä kyllä.Ulosoton sivuilta löytyy tietoa kyllä!
 

Yhteistyössä