Verenpaine nousee apupyöräilevistä lapsista

  • Viestiketjun aloittaja Punaposkinen
  • Ensimmäinen viesti
Vierass
Meillä on kaikilla lapsilla ollut potkupyörä ja pieni 12" harjottelupyörä. Esikoinen oppi pyöräilemään ilman appareita 6v ei vaan suostunut harjottelemaan kun kavereillakin oli apparit. Seuraava ei appareita tarvinnu vaan vajaa 5v suoraan 16" pyörällä polkemaan ja nyt 4v yrittää opetella polkemaan mutta ei vaan ymmärrä sitä tekniikkaa ja ihan hirveesti pelkää kaatumista... että ei se kiveen ole kirjoitettu, että kaikki nopsasti siltikään oppii.
Allekirjoitan kyllä, että potkupyörä auttaa tasapainon löytämisessä ja että apparit ei aina auta asiaa, mutta kun lapset on niin erilaisia...
 
tervetuloa
Mä olin ihan tosissani, että saa tulla opettamaan meidän kolmevuotiaalle. Se on sellainen tohelo, että huomio herpaantuu *naps* ja se on ojassa jopa appareilla. En uskalla ottaa appareita pois. :D Olen vähän Tälläinen "varovasti" mamma. :D

Mutta meillä on esikoinen oppinut 3-vuotiaana, kun napsaistiin apparit pois ja mentiin kävelylle. Mutta esikoinen ei kyllä ollut tuollainen hulivili vaan keskittyi harjoittelemaan. :)
 
Vähästäpä sun verenpaine nousee :D Olisiko syytä ottaa vähän rauhallisemmin ettet saa sydänkohtausta tai jotain. Meillä toinen oppi 5v ajaan ilman appareita. Kaksi vuotta nuorempi pikkusisaruksensa katseli toihua pari viikkoa ja ilmoitti että häneltäkin apparit pois. Otettiin pois ja lähti siitä polkemaan ja hyvin pysyi pystyssä. Jokainen oppii tahdillaan ja enpä ole yhteenkään ekaluokkalaiseen törmännyt jolla olisi apparit.

Pyörän pitää muuten olla riittävän iso jotta siihen saa kunnon vauhdin. Iso lapsi ei opi polkemaan jollain 12 tuumaisella, siinä saa sotkea niin hulluna eikä saa kunnon vauhtia jotta pysyisi hyvin pystyssä. Joten ennemmin se 16 tuumainen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä