Vertaistukea yksin ei jaksaisi,mies ei osallistu.

  • Viestiketjun aloittaja "Yksin"
  • Ensimmäinen viesti
"Yksin"
Pakko purkautua ja näinhän se helpoiten käy, vertaistukea vailla olen, syyttävät sormet laittakaa sinne minne aurinko ei paista.

Lapsi on kahden vanha, olen lapsen syntymästä asti noussut öin lapsen vuoksi,aamuisin lapsen kanssa, mies näiden kahden vuoden aikana ehkä kolmasti noussut aamuisin lapsen kanssa.
Teen kaikki kotityöt, raahaan lasta mukana liki kaikkialla, minulla ei ole sitä omaa aikaa yhtään, en pääse edes kävelylle yksin.

Mieheni suuttuu kun otan asiat puheeksi ja pyydän häneltä apua, hänkin on kuulemma väsynyt.

Pitää varmastikkin vain tyytyä kohtaloon. kiitos ja anteeksi.
 
No, ootko sä saanu sen lapsen alulle yksin? Vai oliko mies niissä puuhissa mukana ja halukas? Eikun ukko mukaan hommiin. Yksinkertaisesti joskus vaan vaikka laitat jääkaapin oveen suuntaa-antavan aikataulun ja työnnät lapsen miehelle ja lähdet yksin kävelylle. Kyllä luulis ymmärtävän. ainakin kolmannella kerralla.

Meillä mies on välillä saman tyylinen, on välillä pitkilläkin työreissuilla ja kotiutumisen jälkeen kuvittelee asuvansa hotellissa tai mitälie. Mut mä vaan ilmoitan, et pyykit on koneessa, jääkaapissa xxx ruokaan ainekset, muksu söi välipalan just, lähden nyt salille ja sieltä kaverin kanssa kahville, MOIII! Menen. Kyllä se siitä taas pääsee perhe-elämään kiinni, melko nopeastikin. :kieh:
 
Miksi pitäisi? Oletko joskus koittanut vaan jättää lapsen hänelle ja lähteä esim. kävelylle yksin?

Ei kannata suostua vaan sopia asioista, meillä esim. on kristillinen tasajako aamuista (koska ne on molemmille vaikeimpia) ja noustaan vuoroaamuin ylös lapsen kanssa :D ei tuu kummallekkaan nokan koputtamista..
 
peyote
mun tulee vaan niin paha mieli sinun puolesta. :( Vertaistukea en osaa edes antaa, kun ei mulla ole ikinä ollut noin. Haluisin vaan sanoa, että ei sun kuuluis joutua yksin hoitaa kaikki. Ei tohon kuulu suostua. outoa että miehesi suuttuu ja sanoo olevansa väsynyt, koska ei kerta tee mitään. Tosi kurjaa, ei sun kuulu suostua.
 
"mies"
Ikävä kuulla.

Toisaalta, moni mies voi ajatella, että on epätasa-arvoista huolehtia naisesta ja tämän jaksamisesta. Moni nainen haluaa pärjätä itse ja omin voimin eikä salli miehen lepertelyä tai tukemista, huolenpitoa, suojelua, tms. Ehkä tässä on tiettyä epäjohdonmukaisuutta. Mielestäni naisen on psyykkisesti parempi olla rehdisti se miestä tarvitseva osapuoli - ja siksi olenkin tietynlaisen suomifeminismin vahva kriitikko. Tarvitseminen ei ole sama kuin alistuminen.
 
peyote
[QUOTE="mies";27587289]Ikävä kuulla.

Toisaalta, moni mies voi ajatella, että on epätasa-arvoista huolehtia naisesta ja tämän jaksamisesta. Moni nainen haluaa pärjätä itse ja omin voimin eikä salli miehen lepertelyä tai tukemista, huolenpitoa, suojelua, tms. Ehkä tässä on tiettyä epäjohdonmukaisuutta. Mielestäni naisen on psyykkisesti parempi olla rehdisti se miestä tarvitseva osapuoli - ja siksi olenkin tietynlaisen suomifeminismin vahva kriitikko. Tarvitseminen ei ole sama kuin alistuminen.[/QUOTE]

Mitä möliset? Ei toi ap:ta auta, hänhän on pyytänyt apua, mutta ei saa sitä, vaan mies suuttuu. Tunge se feminisminvastustuksesi johonkin muuhun ketjuun. Että mua ärsyttää sun kaltaset pätijät.
 
"mies"
Mitä möliset? Ei toi ap:ta auta, hänhän on pyytänyt apua, mutta ei saa sitä, vaan mies suuttuu. Tunge se feminisminvastustuksesi johonkin muuhun ketjuun. Että mua ärsyttää sun kaltaset pätijät.
:D Kylläpä oli taas asiallinen kommentti.

Puhuin ilmapiiristä, jossa nainen yrittää olla miehestä irrallinen. Monet miehet yrittävät olla tasa-arvoisia siten kuin naiset sen ymmärtävät - eikä tähän aina kuulu naisesta huolehtiminen tai naisen tukeminen vaan ajatus voi olla, että nainen pärjää ja jaksaa omin päin.

Pointtina se, että ajatus naisen itsenäisyydestä on myös hankala asia ylilyöntien takia, ei yksistään ja pelkästään hieno asia. Ylilyönneissä unohtuu yleisinhimillinen toisen tarvitsevuus, läsnäolo, keskittyminen toiseen, tunnesiteet, ym. Jotka taas kuuluvat hyvään ja monipuoliseen vuorovaikutussuhteeseen, joka ihmisellä. Esim. minulla ei ole mitään vaikeutta osoittaa tunteitani naiselle, olla läsnä ja olla hyvä hänelle - mutta minä en kannatakaan näkemystä naisesta "omapäisenä puurtajana" enkä edes kiinnostu naisesta, joka näin ajattelee.
 
[QUOTE="mies";27587409]:D Kylläpä oli taas asiallinen kommentti.

Puhuin ilmapiiristä, jossa nainen yrittää olla miehestä irrallinen. Monet miehet yrittävät olla tasa-arvoisia siten kuin naiset sen ymmärtävät - eikä tähän aina kuulu naisesta huolehtiminen tai naisen tukeminen vaan ajatus voi olla, että nainen pärjää ja jaksaa omin päin.
[/QUOTE]

Mitä tasa-arvoa se on että nainen tekee kaiken yksin? Ja jos mies ei voi auttaa koska "on liian väsynyt", niin miten se liittyy mitenkäänpäin tasa-arvokysymyksiin? Täytyy kyllä olla aika daiju mies jos ei auta kahteen vuoteen missään (vaikka pyydetään), koska luulee että nainen haluaa olla vaan miehestä riippumaton ja itsenäinen ja tasa-arvoinen.
 
"vieras"
En minäkään pääse yksin minnekään. Semmosta se on kun äidiksi rupeaa. Vessaan ja suihkuunkin vauva tulee mukaan. Kotityöt teen ja lasta hoidan kotona, siitä mulle maksetaan. Mies auttaa joskus jaksamisensa mukaan, mutta hän käy töissä ja opiskelee niin ei voi kaikkea tehdä. Onneksi meillä kuitenkin ihan hyvä tukiverkosto, isovanhemmat auttelee välillä jos haluan huilata.
 
"mies"
Mitä ihmeen horinoita? Ap:han oli pyytänyt apua mieheltään ja tämä oli suuttunut, eli kyse ei ole siitä etteikö mies tajuaisi että ap haluaa apua.
Totta. Sanomani ei liittynyt ap:n tilanteeseen suoraan. Mutta Suomen keskustelussa monet naiset tuntuvat aika miehistä riippumattomilta, on tavallista korostaa omaa valtaa verrattuna mieheen. Se saattaa joskus vaikeuttaa laadukkaan suhteen muodostamista, jossa siis pitäisi olla sitä huolenpitoa ja tukea myös mukana. Jos on oppinut siihen, että pitää pärjätä omillaan ja haluaa olla itsenäinen, voi olla vaikea antaa ja vastaanottaa tällaisia juttuja.

Klassinen kysymyshän on, miten paljon pari on erillään ja miten paljon yhdessä. Yhdessä olo on aina tietyllä tapaa epätasa-arvoa kun enää ei voi elää yhtä vapaana ja itsenäisenä kuin sinkkuna tai yksin. Tullaan vapauden rajoittamiseen, joka ei siis ehkä olekaan aivan niin haitallista kuin jona feministi sen saattaa nähdä.
 
kokemusta on
En syytä, mutta jos tilanne on tuo niin opettele nauttimaan siitä mitä on. Mies ei todennäköisesti muutu, jos ei kiinnosta perhe-elämä niin ei kiinnosta. Ainahan miehen voi jättää ja kokeilla ihan oikeaa yksinhuoltajuutta, jolloin moni tajuaa että hei, kyllähä se mun mies tekikin paljon vaikka tuntui ettei tehnyt mitään.

Ilmeisesti olet kotona lapsen kanssa. Hankit kortin kuntosalille ja lapsi lapsiparkkiin ja meet itse jumppaan tai salille. Kotitöitä teet sen verran kun tuntuu hyvältä ja jätät loput. Jos miehelle ei kelpaa niin tehköön itse. Otat lapsen kotitöihin mukaan ja silloin kun lapsi nukkuu päiväunia niin saat omaa aikaa. Voithan myös kysellä onko teidän kunnassa mahdollista saada perhetyöntekijää kotiin niin saisit oikeasti muutaman tunnin omaa aikaa viikossa.
 
iso huoh
Ja taas sitä mennään. Onko miehesi töissä? Jos on niin hän tekee jo osuutensa. Ei mies voi olla samaan aikaan kävelevä lompakko, lastenhoitaja ja huushollakka jos nainen on kotona.

Tämä ketju on taas täynnä sitä nykyajan voimaistunutta femakkopaskaa "jos mies ei hoida lasta niin jätä se sika". Ei jumalauta. Ensin rääytään lasta ja sitten kun se lapsi saadaan niin rääytään että voi että kun on niin rankkaa ja voi että kun ei jaksa ja voi että kun mies on hirveä kun se ei "osallistu".

Miettikää nyt ämmät saatana vähän.
 
"äityli"
Meillä vähän sama tilanne, meillä kaks lasta ja oon esikoisen syntymästä asti hoitanu kaiken yksin, mies on kuopuksen kans valvonu tasan yhden yön ja senkin vaan sen takia et jouduin menemään esikoisen kans ambulanssilla sairaalaan yöllä ja jouduttiin jäämään siks yöks sinne. Aamusin mies ei "muka" pärjää ilman mua, eli pitää auttaa pukemisessa ja aamupesuissa ja aamupalan laittamisessa sit voisin mennä ehkä takasin nukkumaan mut en saa unta ku oon ollu tekemässä jo pesut ym lapsille ja oon niin tottunu vuosien aikana herään aikasin ni ei sit nukahda enää. Mää en silti mitenkään miestä syytä, se on yrittäjä ja tekee oikeesti tosi paljon töitä eli oon tienny tän jo sillon ku miehen "valitsin" ja lapsia hankittiin.
 
iso huoh
[QUOTE="äityli";27587768]Meillä vähän sama tilanne, meillä kaks lasta ja oon esikoisen syntymästä asti hoitanu kaiken yksin, mies on kuopuksen kans valvonu tasan yhden yön ja senkin vaan sen takia et jouduin menemään esikoisen kans ambulanssilla sairaalaan yöllä ja jouduttiin jäämään siks yöks sinne. Aamusin mies ei "muka" pärjää ilman mua, eli pitää auttaa pukemisessa ja aamupesuissa ja aamupalan laittamisessa sit voisin mennä ehkä takasin nukkumaan mut en saa unta ku oon ollu tekemässä jo pesut ym lapsille ja oon niin tottunu vuosien aikana herään aikasin ni ei sit nukahda enää. Mää en silti mitenkään miestä syytä, se on yrittäjä ja tekee oikeesti tosi paljon töitä eli oon tienny tän jo sillon ku miehen "valitsin" ja lapsia hankittiin.[/QUOTE]No minkä helvetin takia sinun pitäisi aamuisin takaisin nukkumaan päästä ja miksi miehen pitää tehdä aamutoimia lasten kanssa jos hän on yrittäjä jonka täytyy tehdä pitkää päivää?

Ja jos et miestäsi "syytä" niin miksi puhut täällä hänestä tuohon sävyyn? Jotkut naiset kyllä osaavat olla todella kiittämättömiä paskoja.
 
Ja taas sitä mennään. Onko miehesi töissä? Jos on niin hän tekee jo osuutensa. Ei mies voi olla samaan aikaan kävelevä lompakko, lastenhoitaja ja huushollakka jos nainen on kotona.

Tämä ketju on taas täynnä sitä nykyajan voimaistunutta femakkopaskaa "jos mies ei hoida lasta niin jätä se sika". Ei jumalauta. Ensin rääytään lasta ja sitten kun se lapsi saadaan niin rääytään että voi että kun on niin rankkaa ja voi että kun ei jaksa ja voi että kun mies on hirveä kun se ei "osallistu".

Miettikää nyt ämmät saatana vähän.
Ämmä saatana mietti ja tuli siihen lopputulemaan, että ap:n mies on sekä törkeä, että patalaiska. Sitä ei kompensoi vaikka olis kuinka paksu lompakko. Jos ei 2 (kahteen!) vuoteen ole saanut hoidettua lasta edes sen vertaa yksin että olisi suonut äidille pienen huilitauon tai päästänyt yksin edes asioille.
Monet äidit käy töissä kun lapset ovat kaksivuotiaita. Mites silloin? Saako lapsen jättää heitteille kun "ei vaan jaksa"?

Phuuh... Jatkakaa te.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
iso huoh
Ämmä saatana mietti ja tuli siihen lopputulemaan, että ap:n mies on sekä törkeä, että patalaiska. Sitä ei kompensoi vaikka olis kuinka paksu lompakko. Jos ei 2 (kahteen!) vuoteen ole saanut hoidettua lasta edes sen vertaa yksin että olisi suonut äidille pienen huilitauon tai päästänyt yksin edes asioille.
Monet äidit käy töissä kun lapset ovat kaksivuotiaita. Mites silloin? Saako lapsen jättää heitteille kun "ei vaan jaksa"?

Phuuh... Jatkakaa te.
Täytyy olla äidin korvien välissä vikaa ja paljon jos ei muka "huilitaukoa" saa pidettyä.

Ja niitä lapsiahan ei ole KENENKÄÄN pakko hankkia jos niiden kanssa eläminen on niin hirveää ja rankkaa kuin täällä aina päivästä toiseen rääytään. Ja yksinhuoltajuushan on aina vaihtoehto jos se mies on niin hirveä. Sitä voi sitten kokeilla kuinka paljon niitä huilitaukoja löytyy sen vaihtoehdon kanssa ja miten elämänlaatu "paranee".

Voimaistuneet nykynaiset. Huoh.
 
ei sssssssssssss............
Täytyy olla äidin korvien välissä vikaa ja paljon jos ei muka "huilitaukoa" saa pidettyä.

Ja niitä lapsiahan ei ole KENENKÄÄN pakko hankkia jos niiden kanssa eläminen on niin hirveää ja rankkaa kuin täällä aina päivästä toiseen rääytään. Ja yksinhuoltajuushan on aina vaihtoehto jos se mies on niin hirveä. Sitä voi sitten kokeilla kuinka paljon niitä huilitaukoja löytyy sen vaihtoehdon kanssa ja miten elämänlaatu "paranee".

Voimaistuneet nykynaiset. Huoh.
Oletko hieman yksinkertainen? Jos se lapsi on yhdessä hankittu, kyllä sen työssäkäyvän miehen tulee myös osallitua lapsensa hoitoon. Jumalauta on se äidillä oikeus huiliin samalla tavalla kuin miehellä! Ja ihan sinun kiusaksi kerrottakoon, että minulla on mies, joka ihan omasta halusta KÄY TÖISSÄ ja jopa HERÄÄ VIIKONLOPPUISIN toisena päivänä vauvan kanssa! Hah!
 
"mies"
Voimaistuneet nykynaiset. Huoh.
Minustakin tuo aiheuttaa ongelmia. Feminismi aatteena tuo paljon epäjohdonmukaisuutta kuvioon, koska harva femininistiksi itse itsensä kokeva nainen ymmärtää todellisuudessa feminismiä. Nuoremmat (alle 25v) naiset ovat vähemmän feministisiä, joka on eräs lisäsyy, miksi suosin itse heitä. He ovat taipuisampia ja dynaamisempia.

Täytyy sanoa, että en tunne ketään maallikkotason feministinaista, jonka argumentit tai ajattelu vakuuttaisivat minut. En myöskään käytännössä koskaan ole kiinnostunut tällaisesta ihmisestä syvemmin.
 

Yhteistyössä