Vesimyrkytyskö?!

  • Viestiketjun aloittaja Ap.....
  • Ensimmäinen viesti
Ap.....
Olen tiukalla nutrilett -dietillä (vain alle viikon mittainen alkusysäys, ei pysyvä laihdutustapa!) ja tarkoituksena on juoda 5kpl nutrilett/naturdiett pirtelöitä päivässä.. Sekä runsaasti vettä.

Aloitin aamuni juomalla pirtelön.. Ja vettä. Ja kokoajan puolentunnin välein olen juonut ison lasillisen tai parikin lisää sitä vettä.. Kunnes nyt yllättäen alkoi huimaamaan ja särkemään päätä todella voimakkaasti, eikä ajatuskaan oikein kulje! Laskeskelin tuossa että olen viimeisen neljän tunnin aikana juonut pelkkää vettä yhteensä 2,1 litraa. Ja jos lasketaan kaikki mahdolliset nesteet, kuten aamukahvi ja pirtelöihin käytetty vesi, niin kaikenkaikkiaan nesteitä on tullut neljäntunnin aikana noin 3,2 litraa.

Googlettelin sitten ja löysin lehtijutun jonka mukaan joku nainen oli KUOLLUT juotuaan parissa tunnissa 4 litraa vettä, natrium taso oli romahtanut. Ensinmoli tullut vatsakipu, sitten päänsärky, ja sitten vain tuupertunut lattialle. Ja nyt sitten tuli vähän hätä tässä itsellekkin, ja olen yksin täällä työpaikalla, työkaveri tulee vasta muutaman tunnin kuluttua. Ja joojoo, en kaipaa saarnaa vaan neuvoja! En tullut ensin laskeneeksi paljonko join mutta jatkossa kyllä laskeskelen hyvin tarkkaan että juon 12 kertaa päivässä 2,5dl vettä aina tunnin välein, niin ei tule juotua liikaa.

Nyt vain mietin, että meneekö tämä pönttö olotila ja päänsärky pois ja tasoittuukko se natrium taso missä ajassa? Vai pitääkö ihan oikeasti lähteä jo lääkäriin??
 
"rela"
Olen juonut joskus liikaa vettä, kun on ollut pissatulehdus ja yritin helpottaa oloani juomalla paljon. Siitä on nyt aikaa,mutta jollen ihan väärin muista, niin taisin juoda noin 3-4 litraa kahden kolmen tunnin aikana, ja huimaus oli melkoinen. Mutta hengissä ollaan. Tuo suola varmaankin auttaa, kokeile sitä (merisuola olis paras vaihtoehto). Jos huolettaa eikä olo parane parissa tunnissa, niin mene ihmeessä lääkäriin tai päivystykseen.
 
Meinasin just tulla sanomaan, että merisuola on paras, mutta edellinen jo kertoikin.
Tuore kurkku ja tomaatti on myös hyviä apuja, niissä on joitain aineksia, mineraaleja (en muista mitä),
jotka auttavat :)
 
Viimeksi muokattu:
....
Mihin sä pyrit tuolla tolkuttomalla juomisella ?
Syö suolaista/ suolaa mikäli sinulla sattuisi olemaan urheilujuomaa esim Hartsport juo sitä pieniä määriä kerrallaan siinä on tarvitavia mineraaleja.
 
"LaMamanMorbid"
Jos sä eilen söit normisti ja tänään vaan vodaa ja nutrilettia niin päänsärky voi johtua siitäkin, että olet yhtäkkiä syönyt liian vähän. Mites kahvi? Vähensitkö yhtäkkiä sen juonti?
 

Yhteistyössä