Vesirokko, lentäminen ja hyvästi loma(ko?)

Hei vaan kaikille.

Nyt haluaisin vain ihan teidän mielipiteitä alla olevaan tarinaan, mitä te tekisitte?

Ihanaa, lomalle vihdoinkin kotimaahan!!!On jo ollutkin kova ikävä mummoo pappaa, ystäviä, serkkuja....en voi odottaa että pääsen lasten kanssa rannalle, syömään jäätelöä ja käymään huvipuistossa.......Viimeisestä visiitistä onkin jo vuosi ja koska olen kotiäiti, ihanaa vaihtelua!!!

....kaks 3 viikkoa ennen, isompi 4v sairastuu vesirokkoon...kärsii viikon ....paniikki kasvaa koska pienempi ei ole sairastanut ja matka lähestyy...la oli vieraita kylässä, pojalla ei näy näppylän näppylää, JEES!!!! Reissuun maanantaina!!!!sunnuntai on armoton. Vesirokko...itkua väännän, poika samoin.....mummo pappa!!!!haluaa suomeen!!!Yritän selittää...
Maanantai on armoton, poika täynnä pilkkuja, heitänkö hyvästit vai lähdenkö soitellen sotaan??????????Uusi lippu maksaa hunajaa, seuraava reissu ens kesänä mahdollisesti.......
Nyt kertokaa mitä te tekisitte tilanteessa? Kerron sitten mitä minä tein lopussa.

Kiitos jo mielipiteistänne
 
Meillä lapset olivat niin kipeitä että en olisi voinut ajatellakkaan lähtevän niiden kanssa minnekkään.
Kuopus ja keskimmäinen molemmat olivat 40 asteen kuumeessa ja nukkuivat /itkivät suurimmaksi osaksi pitkin päivää.
Kuopus oli rakkuloiden peitossa suuta möten ja joutui sairaala hoitoon , koska hengitys oli työlästä.
Esikoisellamme kuitenkin pahin päivä kesti päivän ja kahdella muulla ne 5 päivää oli yhtä helvettiä.
 
Meillä ei missään nimessä matkustettaisi vesirokkoisena. Vaikka poika ei sairastaessaan kamalan kipeä ollutkaan, niin vesirokko on kuitenkin erittäin tarttuva tauti ja aiheuttaa vakavia jälkiseuraamuksia aikuisille ja raskaana oleville jos saavat tartunnan,joten meillä pysyteltiin kyllä koko taudin ajan kotikaranteenissa. Mielestäni tuo karanteeni nyt on kysymättäkin selvää, vaikka periaatteessa ymmärrän myös aloittajan ongelman.
 
No heips!

Meillä isomman tosi kipeän vesirokon jälkeen pienempi pääsi parin päivän pienellä kutinalla, ja hänen kuntonsa mukaan ois voinutkin matkustella, mutta totta on, että se on tosi tarttuvaa ja muille kanssamatkustajille ei ehkä niin turvallista. Voi olla, että jopa joku laittais estettä matkalle.
Toisaalta jotkut matkat voi peruuttaa kustannuksitta, jos on lääkärintodistus matkan estymiselle. Ota selvää samasta paikasta mistä hankit lippusi!
Missä asustelet?
Itse olen lähdössä jokavuotiselle kotimaanmatkalle tiistaina, juppii, kahden mukelon kanssa....
 

Yhteistyössä