Vesirokko yhdellä lapsella -vietkö terveet lapset päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja Mitenon
  • Ensimmäinen viesti
Meillä kymmenvuotias on vesirokossa, huolimatta rokotuksista. Olen tyytyväinen että saa nyt paremman suojan kuin että sairastuisi sitten mahdollisesti vesirokkoon aikuisena. Muut lapset menivät kouluun, heidätkin rokotettu. Toivon että heillekin tarttuisi oikea rokko veljeltään. Nuorin on rokottamaton (kotihoidossa) Minusta kouluun voisi mennä vaikka näppyjä olisikin, jos muuten on ihan kunnossa. Kai kaikki vanhemmat sentään toivovat että lapsensa saavat kunnollisen immuniteetin nuorena, ja kätevästi saisivat sen vesirokkoiselta, ja jos ovat jo sairastaneet, eihän se uudestaan tartu. Miksi vesirokkoista pitäisi vältellä kuin "spitaalista"?
Siksi että ihmiset ovat nykyään niin vieraantuneita normaalista luonnonkulusta ja pelkäävät hysteerisesti kaikkia tauteja.
Uusimpana typeryydenosoituksena tuo vesirokkorokotuksen lisääminen rokotusohjelmaan. Aivan hullua.
 
vierailija
Meillä kymmenvuotias on vesirokossa, huolimatta rokotuksista. Olen tyytyväinen että saa nyt paremman suojan kuin että sairastuisi sitten mahdollisesti vesirokkoon aikuisena. Muut lapset menivät kouluun, heidätkin rokotettu. Toivon että heillekin tarttuisi oikea rokko veljeltään. Nuorin on rokottamaton (kotihoidossa) Minusta kouluun voisi mennä vaikka näppyjä olisikin, jos muuten on ihan kunnossa. Kai kaikki vanhemmat sentään toivovat että lapsensa saavat kunnollisen immuniteetin nuorena, ja kätevästi saisivat sen vesirokkoiselta, ja jos ovat jo sairastaneet, eihän se uudestaan tartu. Miksi vesirokkoista pitäisi vältellä kuin "spitaalista"?
Mä taas en ymmärrä näitä, jotka oikein toivoo lapselleen vesirokkoa. Saatikka vie lapsensa "vesirokkobileisiin"

Pahimmassa tapauksessa kuitenkin voi viedä hengen.
 
Mä taas en ymmärrä näitä, jotka oikein toivoo lapselleen vesirokkoa. Saatikka vie lapsensa "vesirokkobileisiin"

Pahimmassa tapauksessa kuitenkin voi viedä hengen.
Todennäköisesti kuitenkaan ei vie. Sen sijaan aikuisena voi viedä pitkäksi aikaa sängyn pohjalle tai aiheuttaa turhaa riskiä raskausaikana.

En nyt itsekään mihinkään vesirokkobileisiin lastani laittaisi, mutta en kauheasti vesirokkoisia lapsia karttanut.
 
vierailija
Todennäköisesti kuitenkaan ei vie. Sen sijaan aikuisena voi viedä pitkäksi aikaa sängyn pohjalle tai aiheuttaa turhaa riskiä raskausaikana.

En nyt itsekään mihinkään vesirokkobileisiin lastani laittaisi, mutta en kauheasti vesirokkoisia lapsia karttanut.
Jos ei ole vesirokkoa sairastanut 13 ikävuoteen mennessä, siihen kannattaa hakea rokote :) Helppoa eikö?

Olen tyytyväinen, että vesirokkorokote tuli rokotusohjelmaan. Seuraava lapsi saa sen ilmaiseksi.
Esikoiselle ei otettu rokotetta kun ajattelin myös, että harmiton tauti.. siinä kun seurasi vierestä kuinka toisella oli suu ja nielu täynnä kipeitä rakkuloita, niin johan mieli muuttui. Keskimmäiselle ostettiin rokote, sai sen heti täytettyään 1v.

Turha sitä on sairastaa, jos rokotteen ansiosta siltä voi välttyä. Tai sairastaa taudin huomattavasti lievempänä.
 

Yhteistyössä