vetoketjun pidike hajosi saako mitenkään uutta vai vain vaihtamalla koko vetoketju

  • Viestiketjun aloittaja "moi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei saa pelkkää pidikettä, menisi koko vetoketjun vaihdoksi. Jos siihen on jäänyt sellainen lenkki, siihen voi pujottaa esim. pienen avaimenperälenkin, jota voi käyttää vetimen tilalla. Joku suutari joskus vinkkasi :)
 
"vieras"
[QUOTE="moi";25652701]kiitos vastauksesta, sihen jäi lenkki,kun pidike meni puoliksi rikki,harmittaa mutta se on mentäv uusien kenkien talviostoksille[/QUOTE]

Mulla on yhdet ihanat saappaat, joista hajosi se vedin, ja olen pystynyt käyttämään niitä ihan normaalisti juuri avaimenperälenkillä. Eikä se edes pistä silmään sieltä, kun on riittävän pieni.
 
SAA!

Verhoomoilla voi olla tai suutareilla, en muista mikä on nimeltään, mutta on todella vanha keksintö, mutta jostain syystä patenttia tms ei haettu muuta vasta viimeaikoina.

Mutta on omanlaisensa vedin, jonka saa vaihdettua ilman että ratkoo koko ketjun.
 
"vieras"
Siis minkälaisia suutareita teidän kulmilla on, jollei osaa vaihtaa uutta vedintä tilalle ??!! :O:O:O

EI TARVITSE vaihtaa koko vetskaria saati sitten heittää kenkiä sen takia roskiin :headwall:

Aina ei kannata uskoa mitä ensimmäinen palstailija vastaa. Itse olen todella usein vienyt paikalliselle suutarille juurikin samalla lailla rikki menneitä vetoketjuja ja suutari laittaa uuden veto-osan, hintna 3-4 euroa. Jälleen on vaatteilla käyttöikää rutkasti lisää. Todella harva tietää, että tuo onnistuu ilman että koko vetoketju pitäisi uusia.
Käyttäkää hyvät ihmiset ammattitaitoisia suutareita jos niitä vielä kotikulmiltanne löydätte! Meillä päin on yksi kullan arvoinen :).
 

Yhteistyössä