vhh-ruokavaliosta kokemuksia

Ensimmäistä viikkoani syön nakkia tms. Paino putoaa kyllä koko ajan, mutta olo on ällöttävä.
Kun laihdutin vähäkalorisella (-18 kg), parasta minusta oli se olemisen keveys, kuin olisi pesty painepesurilla sisältäpäin.
Tuleeko se tässäkin ajan kanssa?
 
"kipi"
OT: aattelin et onko nakki muka vhh-ruokaa niin oli ihan Finelin (http://www.fineli.fi/food.php?foodid=30317&lang=fi) sivuilta oli tarkistettava =). Onhan se, ällistys!

Ei muuta tälläkertaa.
 
toinen puoli asiasta
[QUOTE="hoo2oo";22691457]PALJON juotavaa, mieluiten ihan vettä. Kannattaa lisätä ekoilla viikoilla vähintään litralla normi-vedenkulutus[/QUOTE]

Vettä, nmiin, mielellään keitettynä. Ensin se vesi laksetaan hanasta niin, ettei varmasti pääse sekaan yhtään lämmintä vettä ja sit siihen keitettyyn voi lisätä jotakin yrttiteetä, esim itse tykkään luomufennelistä, joka ei tarvitse makeutta yhtään lisäksi ja menee huoneenlämpoisenä. Mitään keinomakeutusaineita ei pidä käyttää, ja hunajaakin vain vähän, ja senkin on oltava luomua, jos käyttää. Tavallista maissia ja soijaa ei kannata käyttää ollenkaan eikä kasvirasvoja, joissa niissäkin voi olla osa noita, mutta luomuvoita paljon, ei tule pahaa oloa:)

Miksi vhh auttaa, onkin mielenkiintoinen juttu - siinähän karsiutuu niin paljon syömäkelvotonta ruokaa pois, mutta jokuhan nekin syö lopulta kuitenkin...?
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/vhh.htm
 
karppi k. kojootti
Mä oon tullu siihen tulokseen, kun nyt kuudetta vuotta oon karppaillu enemmän tai vähemmän, että sen alkuvaiheen (ja joskus muulloinkin) huonon olon aiheuttaa elimistön siirtyminen maksapolttoisuuteen ja myös suola-neste-tasapainon heittely. Toi metukka on ollut munkin mielest just lääke n:eek: 1, vaikka sen suolat eivät mitään parhaita olekaan - vie siis myös nälän ja on näppärä välipala etenkin kuorellisten manteleiden ja paprikan kera! Nykyään saman asian ajaa mielestäni myös hippusellinen puhdistamatonta merisuolaa, jossa mineraalit on luonnollisessa muodossa kohillaan sekä ihan vesi. (Tietty vissykin kävis, mutta sen suolot ei myöskään oo niitä niin luonnollisia...) Ei tietty nälkää vie, mutta korjaa just tota nestetasapainoa (kun ei sisällä liikaa eikä pelkkää natriumia vaan niitä n. 50 muutakin mineraalia!)
 

Yhteistyössä