Vieläkö neljäs?

kauhea vauvakuume ollut jo jonkinaikaa.. esikoinen on 6v eskarilainen ja kaksoset 5v, kaikki poikia. Katsoin jokuaika sitten ohjelman "tehdään tyttövauva" ja siitä heräsi ajatus että en ole yksin ajatellut höpöjä että jotain puuttuisi. Yrittäisin heti vauvaa jos joku lupaisi että se on tyttö ja että sieltä tulee vain yksi :)

Mielessäni tietysti pyörii paljon kysymyksiä, miksi vielä vauvaa yrittää..
Olen vielä nuori 26v, onko aina oikea vai onko jo myöhäistä, meinaan sillä että tulenko enemmän ja enemmän vain mukavuuden haluiseksi koska hieman jo helpottaa kun kouluaika lähestyy kaikilla lapsillani.. Haaveenani aina oli 3 lasta mutta en KOSKAA voinut kuvitella saavani kaksosia..
Tila-auto, eihän me mahduta sitten normikulkupelillä kulkemaan..
Ja pitäisikö vain olla tyytyväinen kun on saanut 3 tervettä lasta, eka raskaus meni kuin unelma, yliajalle tosin, mutta käynnistyikin ilman erikoisuuksia..
Kaksosten odotus meni hyvin niin pitkään kunnes raskausmyrkytysiski ja alkoi masussa ryöväystä tapahtumaan joten 2kk etuajassa jouduttiin synnyttämään keisarinleikkauksella ja vaikka pojat oli pieniä selvisivät he erittäin hienosti ilman suurempia komplikaatioita tai pysyviä sairauksia..

Löytyykö kanssa pohtijoita?
 
"vieras"
Sinun tilanteessasi sulla on ns. kolmen kopla jo valmiina. Neljäs olisi aika yksinäinen. Itse varmaan sinun tilanteessasi jättäisin asian hautumaan ja parin kolmen vuoden kuluttua miettisin uudestaan. Silloin kuitenkin ajattelisin heti kahta lasta, en vain yhtä. :)
 
miunmau
Täälläkin pohditaan neljättä :)

Tosin meillä kaikki tyttöjä (mies haluaisi pojan) ja vanhin on tällä hetkellä 4v.

Nuorempana ajattelin, että teen lapset ennen kuin täytän 30 ja tuo raja tulee vastaan ensi talvena. Välillä sitä ajattelee, että haluaisi jo aikaa itselleenkin, mutta ajatus vielä yhdestä vauvasta tuntuu tärkeämmältä.
 
Haluaisin lapsen mieheni kanssa. Se halu on primitiivinen, tunneperäinen. Järkisyyt lapsen hankkimista vastaan ovat selkeästi vahvemmat. Tunnen, että varmasti katuisin loppuelämäni, jos pientä en syliini saa, mutta en usko elämään, jossa minun haluni olisivat ensisijalla.
 
"vieras"
Älkää ihmeessä yrittäkö tehdä lasta, mikäli teillä on vahva sukupuolitoive siinä mukana!!!

Yrittäkää neljättä jos poika/tyttö on yhtä tervetullut, mutta älkää sillä ajatuksella, että kun on jo kolme yhtä laatua niin yritetään nyt toista laatua.
 
[QUOTE="näin on";27361576]Mieti tarkkaan mitä teet. Voi olla, että jäät katumaan sitä, ettet tehnytkään neljättä lasta.[/QUOTE]

Tätä monesti ajatellut, että kaduttaako joskus jos ei.. toisaalta totta mitä ensimmäinen "vieras" että on jo kolmen kopla, mutta 6v ikäero ei liene vielä mahdoton, itselläni 6v ikäero siskooni :) ja mehän oltiin kuin paita ja peppu, vieläkin :) Ja jos aikaa kuluu enemmän niin sitten tulee tehtyä todellinen suurperhe :D
 
Ja se että toisaalta ajatus on kypsynyt myös senkin takia että kun tuo koulu aherrus alkaa tosiaan tuossa vuodenpäästä kaikilla niin sitten olisi aikaa vauvalle itselläkin :) Suokupuoli toive on tottakai, mutta se tulee mikä annetaan tietenkin ?
 
"vieras"
Tällaiset ketjut todistavat sen että naiset hankkivat lapsia pelkästään hormonien sokaisemana. "kun tekee niin mieli vauvaa" vaikka nurkat on jo lapsia täynnä. Aivan täysin älytöntä touhua. Sitten jonkin ajan päästä ollaan taas täällä itkemässä "KUN ON NIIN RANKKAA LASTEN KANSSA JA MIES EI OSALLISTU BYHYHYHYY"
 
[QUOTE="vieras";27361641]Tällaiset ketjut todistavat sen että naiset hankkivat lapsia pelkästään hormonien sokaisemana. "kun tekee niin mieli vauvaa" vaikka nurkat on jo lapsia täynnä. Aivan täysin älytöntä touhua. Sitten jonkin ajan päästä ollaan taas täällä itkemässä "KUN ON NIIN RANKKAA LASTEN KANSSA JA MIES EI OSALLISTU BYHYHYHYY"[/QUOTE]

Kyllä tätä on mietitty jo pidempään ;)
 
"mie"
Täälläkin toivotaan neljättä:) Meillä on tyttö ja 2 poikaa ja ihania ovatkin. Silti minusta tuntuu että jotain vielä puuttuu, ettei meidän perhe ole vielä koossa..No ikää on vasta 34 joten pari vuotta töitä niin sitten voisi ajatella? Tälle ajatukselle ei mieskään ole laittanut kieltoa. Eli ehkä meitä vielä joskus on 6 tässä perheessä:)
 
  • Tykkää
Reactions: minnao1
"mie"
Mulla ei oikeestaan oo koskaan ollut sitä polttavaa vauvakuumetta mistä kuulee puhuttavan. Toki olen ihan jokaisen halunnut ihan oikeasti :)...ilman vaan niitä vaaleanpunaisia pitsiverhoja :D Nyt mulla ekaa kertaa nostaa päätään hienoinen vauvakuumeen poikanen :). Mulla esikoinen täytti juuri 10, ja seuraavat ovat nyt täyttämässä 4 ja 6... Olenkin alkanut ajatella kuinka ihanaa olisi parin vuoden päästä olla pienen nyytin kanssa kotona laittamassa koululaisia matkaan kun kaikki muut ovat siihen mennessä jo koulussa... Ja olen nyt vasta 30-v, joten ei mikään mahdoton visio sekään..
 
klkölk
Pohdinpa minäklin täällä pari vuotta sitten että vieläkö neljäs. Ei ole tullut neljättä vieläkään. älkää olko niin varmoja että se vaan sitten tulee. Kolme sai alkunsa eka yrittämällä neljäs ei ollenkaan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja klkölk;27361815:
Pohdinpa minäklin täällä pari vuotta sitten että vieläkö neljäs. Ei ole tullut neljättä vieläkään. älkää olko niin varmoja että se vaan sitten tulee. Kolme sai alkunsa eka yrittämällä neljäs ei ollenkaan :(
Aivan, ei se ole että lapsia tehdään vaan niitä saadaan ja vaikken kovin uskonnollinen olekkaan niin pyörinyut ajatus jo kaksosia odottaessa että luoja ei luo enempää kuin ihminen kestää..
Kiereukalla ollaan menty tähänmennessä mutta sen uusiminenkin olisi kohta ajankohtainen ja se että uuskiiko sen vai ei on vielä se mysteeri..
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";27361641]Tällaiset ketjut todistavat sen että naiset hankkivat lapsia pelkästään hormonien sokaisemana. "kun tekee niin mieli vauvaa" vaikka nurkat on jo lapsia täynnä. Aivan täysin älytöntä touhua. Sitten jonkin ajan päästä ollaan taas täällä itkemässä "KUN ON NIIN RANKKAA LASTEN KANSSA JA MIES EI OSALLISTU BYHYHYHYY"[/QUOTE]

Jos se todella olisi noin, olisi aika monessa perheessä enemmän lapsia, kun niitä on tällä hetkellä. Esim. meillä on 3 lasta, kaikki poikia. Olen aina halunnut 3 lasta, mutta olen myös kaivannut tyttöä. Jos mulle joku sanoisi, että saisin varmasti tytön, olisi meille saattanut tulla neljäs lapsi. Kun kuopus oli pieni oli mulla ihan hirmuinen vauvakuume, vauva-aika on meillä ollut aina helppoa - isommat haasteet ovat tulleet myöhemmin.

Mutta ainakin minä miellän ihan tarkasti sen, että omat voimavarat eivät useampaan lapseen riitä. Meillä on siis yhdellä lapsella vaikea lukihäiriö, esikoisella add. Joten harrastuksiin kuskaamisen lisäksi, voimia kuluu läksyjen teon tukemisessa, välillä parikin tuntia illassa.
 

Yhteistyössä